Тих днів у пам’яті не стерти і сьогодні - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Тих днів у пам’яті не стерти і сьогодні

 

І. В. Семенко,

вчитель початкових класів Петрівської загальноосвітньої школи І ступеня Петрівської райдержадміністрації

 

Тих днів у пам’яті не стерти і сьогодні

(Урок позакласного читання для учнів 1-4 класів)

 

Мета: удосконалювати навички правильного виразного читання, збагачувати мовлення учнів новими словами; розвивати вміння орієнтуватися в тексті, ставити питання, давати повні відповіді, висловлювати власні думки. Знайомити дітей з історією та подвигом людей, що боронили рідну землю у роки Великої Вітчизняної війни. Виховувати повагу та шану до ветеранів Великої Вітчизняної війни, гордість за свій народ.

Обладнання: ілюстративний матеріал на тему Великої Вітчизняної війни; виставка літератури, запис пісні «День Перемоги»; портрет В.О.Сухомлинського, збірка В.О.Сухомлинського «Гаряча квітка».

 

Хід уроку

I. Організаційна частина.

II. Актуалізація опорних знань.

- Про яку дату нагадують ці рядки?

1-й учень:

Давним-давно закінчилась війна.

Лишила обеліски та кургани.

Під кулями ворожими сповна

За тишу заплатили ветерани.

-                     Що ви знаєте про День Перемоги?

-                     Коли його святкують?

III. Мотивація навчальної діяльності.

Кожна людина повинна знати історію свого народу, бо без цього не можливий розвиток як окремої людини, так і суспільства в цілому.

IV. Робота над темою уроку. Розповідь вчителя.

... років відділяє нас від тієї травневої ночі, коли замовкли останні постріли гармат, розриви снарядів, прийшов довгоочікуваний мир. Все далі відходять грізні роки Великої Вітчизняної війни, але не згасає пам’ять про тих, хто віддав своє життя і захистив рідну землю від ворогів. Кожного року 9 травня весь світ вшановує переможців. Разом з ними ми схиляємо  голови перед пам’яттю полеглих і безмежно вдячні живим учасникам війни, які  своїм життям та важкою працею здобули великий День Перемоги.

Біля пам’ятників загиблим воїнам дні і ночі  незгасно горить вічний вогонь – це вогонь пам’яті. Цього дня збираються нащадки, щоб вклонитися кожному ветерану і висловити сердечну подяку за їхню мужність, за незагоєні рани, які й досі не дають спокою. Збираються ветерани, щоб згадати друзів, з якими разом захищали Батьківщину.

2-й учень:

Ідуть вони: чуприни, мов туман.

Колона рідшає із кожним роком.

І кожен з них несе по кілька ран,

Що мовчки скрикують за кожним кроком.

(Звучить пісня «День Перемоги»)

Тернистим був шлях до перемоги. Тільки в боях за нашу Петрівщину загинуло близько 10 тисяч воїнів, у тому числі Герої Радянського Союзу Г.Х.Онищенко, П.П.Ткаченко, П.П.Погорілий, Ф.А.Щур, С.К.Булда, В.М.Дригін, О.І.Галуган.

На боротьбу з фашистськими загарбниками піднявся весь люд – малі й старі, чоловіки й жінки. Тож ми не повинні забувати про подвиги трудівників тилу, партизанів, дітей війни, солдатських вдів, без самовідданої праці, стійкості і мужності яких не було б Перемоги. Війна, яка тривала майже 5 років, довела, що наш народ могутній і непереможний. Шана велика і низький уклін цілому поколінню, яке вибороло нам мирне чисте небо.

(Хвилина мовчання)

V. Повідомлення теми уроку.

Вчитель. Про роки цих лихоліть створено багато кінофільмів, написано багато віршів, оповідань, повістей, романів.

VI. Робота з виставкою книг.

«Гвардії Савочка» Ю.Збанацького, «Валя Котик» М.Познанської, «Солдатський обеліск» Г.Бойка, «Пісенька допомогла» М.Ковалевської.

Вчитель. Сьогодні ми з вами познайомимось з оповіданнями В.О.Сухомлинського про події Великої Вітчизняної війни із збірки «Гаряча квітка».

VII. Розповідь про життя В.О.Сухомлинського.

Довідкове бюро. На дошці портрет педагога.

1-й Всезнайко: Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 року в с. Василівні на Кіровоградщині. Батько письменника працював столярем, був освіченою і шанованою людиною в селі.

2-й Всезнайко: Василь Олександрович – учасник війни. Після поранення повертається додому. В 1948 році стає директором Павлиської школи. Написав для дітей багато творів. 2 вересня 1970 року Василя Олександровича не стало.

3-й Всезнайко: Він був доброю людиною і хотів, щоб його вихованці виросли добрими, чуйними, працьовитими, любили і поважали своїх батьків, свою рідну землю, Батьківщину.

Фізкультхвилинка.

VIII. Опрацювання оповідання В.О.Сухомлинського «Березовий соловейко».

1. Словникова робота:

ПОЛІССЯ                              ФАШИСТИ

РАДЯНСЬКА АРМІЯ           РАБСТВО

ГІМНАСТЕРКА                    ТАБІР

ГОСПІТАЛЬ                         МАЙДАНЕК

2. Первинне читання твору вчителем.

- Намагайтеся запам’ятати своє враження від почутого.

3. Робота над змістом.

- В які часи відбувалися події, описані в оповіданні?

- Де відбувалися події?

- Хто головні герої твору?

- Що сталося з Олесею та її мамою?

- Як довідався про трагедію Олесин тато?

- Кого засуджує автор цим оповіданням?

4. Робота в парах.

- Перечитайте оповідання, порадьтесь, яку з частин оповідання можна вважати найголовнішою.

5. Визначення теми і головної думки твору.

IX. Обговорення прочитаних творів.

І група: «Стеблинка з рідної землі».

Стислий переказ оповідання учнями.

Підбір найбільш вдалої ілюстрації тексту.

ІІ група: «Три дубки».

Пояснення заголовка оповідання.

Бесіда за змістом тексту:

- Коли і де відбувалася подія, описана в тексті?

- Назвіть героїв оповідання?

- Що сталося із солдатами ?

Читання частин тексту (лист, в який було загорнуто 3 жолуді).

-                          Підтвердження рядками з тексту (як люди шанували пам’ять про загиблих солдатів в роки Великої Вітчизняної війни).

-                          Складання таблиці почуттів.

ІІІ група: «Вб’єте, спалите, але не переможете».

Творчий переказ оповідання за частинами.

Підбір заголовків до частин.

Словесне малювання картин до пунктів плану.

Озвучення головної думки оповідання.

4. Самостійне читання оповідання В.О.Сухомлинського «Може, він ще повернеться».

Первинне читання твору учнями.

Складання запитань до прочитаного.

 Читання з інтонуванням речень і регулюванням гучності голосу.

Читання найбільш пам’ятних місць оповідання.

X. Підсумок уроку.

1. Бесіда:

- У кого в родині є люди, які були учасниками Великої Вітчизняної війни? Що ви про них знаєте? (фото)

- Хто ж здобув перемогу у Великій Вітчизняній війні?

- В чому героїзм нашого народу?

2. «Карусель запитань».

Учень.

Мир полям і лукам,

Де ромашок білий цвіт.

Мир траві і пташкам,

Мир тобі, великий світ.

Для всіх – це небо голубе,

Для всіх – річок розбіг.

Хай щастя кожен день несе

Для всіх, для всіх, для всіх.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (15.02.2014) | Автор: І. В. Семенко
Переглядів: 1258 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!