Тренінг "Розвиток креативного потенціалу вчителя" - "Методична скарбничка" - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Тренінг "Розвиток креативного потенціалу вчителя"

Тренінг для вчителів
 

 Тема. Розвиток креативного потенціалу вчителя.

Мета. Створювати креативне середовище, яке спонукає до проявів творчого мислення і поведінки.

 
ХІД ТРЕНІНГУ

 
I. Вступна частина
1.Знайомство.

- Доброго дня! Я рада привітати Вас на занятті, що пройде під назвою «Розвиток креативного потенціалу вчителя».
Починаючи нашу роботу, я пропоную познайомитися в такий спосіб. Працюємо в колі за годинниковою стрілкою.
ВПРАВА.
(Ця вправа потребує від учасників винахідливості та гнучкості мислення).
Кожен з учасників по черзі називає своє ім’я та 1-2 риси, що йому притаманні, які починаються на таку саму літеру.

2.Правила роботи групи.
- Я прошу всіх учасників відгадати число, задумане мною.
Не вдається досягти успіху? А це тому, що ми не встановили правила. Для успішної роботи на тренінгу теж потрібно встановити правила – норми поведінки, яких будуть дотримуватись всі учасники .

Правила роботи.
1.Бути доброзичливим.
2. «Тут і тепер». Говорити те, що думаєш і відчуваєш сам на цей момент, не залишаючи обговорення власних почуттів на «потім».
3.Не критикувати. (Будь-яка ідея має право на існування, якщо хочете висловити свою незгоду, почніть зі слів: «Я поважаю Вашу точку зору, але…)
4.Правило персоніфікації. (Кожна ідея має свого «автора». Усвідомлення цього виховує почуття відповідальності).
5.Лаконічність. Говорити коротко, по суті, по черзі.
6.Бути толерантним.
7.Відвертість, щирість та довіра. Всі члени групи повинні намагатися відкинути всі ролі й бути самими собою, спробувати говорити те, що думаєш і відчуваєш.
8.Правило добровільності. Участь у вправах, в іграх та інших видах діяльності – добровільна.

3.Вправа «Очікування» - «Долоні»
Учасники на вирізаних з паперу долонях пишуть свої очікування від тренінгу і кріплять їх на дошку. В кінці тренінгу, якщо очікування справдились, долоні об’єднуються в одне коло.

II. Основна частина.
1.Інформаційне повідомлення вчителя.

Професія педагога – професія творча. Чим вищою є креативність вчителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу в учнів. До речі, вчитель сьогодні має можливість не лише ознайомитися з природою та специфікою процесу креативності, а й підняти цей рівень у себе, навчитися розвивати креативність у своїх учнях.
Різноманітні численні дослідження вказують на необхідність вивчати щось нове для того, щоб збільшити свій творчий потенціал. «Якщо ви банкір, навчіться танцювати чечітку. Якщо ви няня, займіться курсом міфології.»
Психологи вважають, що іноді знайомий світ відокремлений від світу незнайомого майже умовним кордоном. Тому подолати цей кордон вдається лише тим, хто постійно розсуває його межі.

Вправа 1.
(Наступна вправа допомагає усвідомити етапи креативного процесу, а також бар’єри проявів креативності і створення умов для їх подолання ).
- Зараз зосередьтеся на собі, своїх переживаннях, відчуттях, думках. Відчувши себе, своє тіло, в якому ми живемо. Які думки у Вас виникають?
- Як ви почуваєте себе у цьому світі, де все блискавично змінюється?
Пропоную всім намалювати свої відчуття, переживання, почуття.
(Малюнки розвішуємо так, щоб всі їх бачили).
- Які риси, особливості поведінки допомагають жити у цьому світі, а які ускладнюють життя?
Пропоную об’єднатися у дві групи (діляться способом витягування смужки з надписом)
I група – визначає якості, особливості людей, які допомагають жити у
мінливому світі :
- оптимізм, любов до людей;
- прийняття себе і світу у всіх його проявах;
- вміння оцінити проблему очима інших;
- почуття гумору;
- комунікабельність;
- бажання допомогти людям;
- працьовитість;
- мрійливість, вміння фантазувати;
- рішучість, цілеспрямованість, наполегливість.

II група – визначає якості, які ускладнюють життя в мінливому світі:
- невпевненість у собі;
- занижена самооцінка;
- надмірна прихильність до принципів;
- несамостійність;
- стереотип у мисленні та поведінці;
- орієнтація на загальні правила і норми;
- тривожність;
- упередженість; формалізм.
Висновок. Ми з Вами визначили бар’єри проявів креативності, та усвідомили за допомогою яких умов можна їх подолати.

Вправа 2. «Асоціація»
(Допомагає учасникам краще використовувати досвід, який мають. Вправа на розвиток мислення).

«Асоціація» на слово – «креативність».

Руханка.
(Усі сидять, а тренер стоїть, йому не вистачає стільця. Він каже «Ураган для тих, хто по знаку зодіаку – близнюки…)

Вправа 2. «8 інтелектуальних здібностей людини».

1.Інформаційне повідомлення тренера.
- Професор Гарвардського університету стверджує, що ми володіємо кількома центрами компетентності. Згідно його теорії, існує 8 інтелектуальних здібностей людини, що охоплюють розмаїття людської спроможності.
До цих здібностей належать:
• Лінгвістичні (мовна компетентність) – це наша здатність читати, писати, спілкуватися (розвинуті в письменників, ораторів).
• Логічні (математичні) – здатність міркувати і розраховувати (розвинуті у науковців, юристів, суддів)
• Музичні
• Просторово-візуальні –розвинуті в архітекторів,художників,пілотів.
• Кінестичні (володіння тілом)
• Натуралістські (природничі) –жити і працювати в гармонії з природою.
• Міжособистісні – уміння пов’язувати взаємини з іншими.
• Внутріособистісні – уміння заглянути в себе, пізнавати себе. Саме ця компетенція впливає на інтуїцію людини.

- За цією теорією всі люди народжуються з 8 здібностями, які різною мірою розвинені у кожній особі.
Коло креативності (8 здібностей)

Тренер об’єднує учасників у групи (за типами компетентностей).

1 група - «Лінгвістична» складає портрет креативного учня.

2 група – «Музична» придумує ряд позакласних заходів, які розвивають творчий
потенціал.

3 група – « Логічна» - розробляє ідеї « Як вчитель може розвинути креативні здібності дитини».

III. Заключна частина.
1.Вправа «Продовж речення» : «Сьогодні я зрозуміла , що ….»
2.Завершення вправи «Очікування»
3.Вправа «Комплімент» (кожен учасник говорить комплімент сусіду).

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: красний (16.11.2014) | Автор: Мяло Алла Миколаївна E
Переглядів: 1778 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!