Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Турнір знавців української мови серед учнів 5-6 класів
Турнір знавців української мови серед учнів 5-6 класів Формувати вміння володіти рідною мовою; Збагачувати,розширювати словниковий запас учнів; Розвивати кмітливість винахідливість,творчу уяву. "…Учітесь, читайте, І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь!" (Т.Шевченко) "Як прислів’я чудове Йде від роду до роду, Що народ – зодчий мови, Мова – зодчий народу" (Д.Білоус) "Мово рідна, слово рідне, Хто вас забуває, Той у грудях не серденько, Тільки камінь має." (С.Воробкевич) УЧИТЕЛЬ Волошкові очі у моєї мови. В тих очах відбито калиновий жар І блакить небесна,й спалах колосковий, І Дніпра могуча, праведна душа. Це вона світилася у мою колиску, Щоб я гінко ріс,до сонця виростав. Як забути можна мову українську, Ту,що нам,як матір,рідна і свята? Солов'їний голос у моєї мови, В ній бринить зажура, радощі і гнів. І козацька дума,і гаї-діброви, І врожайний шепіт золотих ланів. Бережімо мову-мову українську, Бо вона, як матір,рідна і свята. Ведуча. Сьогодні ми зібралися , щоб ще раз переконатися в тому, що українські школярі люблять і шанують рідну мову. А зробимо ми це у формі конкурсу між командами 5 і 6 класів. Привітайте учасників! 1 завдання. Ділимо учасників конкурсу на 2 команди.
Придумати назву і девіз команди,обрати капітана. 2 завдання. « Розминка» (на кращого скоромовця) -Бабин біб розцвів у дощ, Буде бабі біб у борщ. -В чаплі чорні черевички, Чапля чапа до водички. 3 завдання. Чи знаєте ви казки? Тут переплутані назви казок. Відшукайте їх. Лисичка-сестричка і двоє мишенят Півник і вовк-панібрат Цап та семеро козенят Вовк та баран Червона качечка Летючий солдатик Снігова шапочка Кривенька королева Стійкий олов'яний корабель 4 завдання .Пропоную пограти в гру "Закінч прислів’я". Слово - не горобець…(вилетить - не впіймаєш ) Пташка красна своїм пір’ям, … (а людина - знанням) Удар забувається… (а слово пам’ятається) Не дав слова - держись, … (а дав - кріпись) Учення світ, … (а невчення - тьма) Книга вчить… (як на світі жить) Що написане пером… (не вивезеш і волом) Не кажи "не вмію", … (а кажи "навчуся") 5 задання, де можна проявити свою кмітливість. Спробуйте відгадати загадки: А відгадайте-но: що я таке? Всі хочуть, як народиться дитина, Щоб я було красиве і дзвінке, Бо носить все життя мене людина. (Ім’я) Маленька, менша від мачини, Ні з ким не стану на борню, А при читанні, коли треба, Й людини мову зупиню. (Крапка) Вони для речення багато важать: Турботливо обнімуть, як дружки, І вставлені слова, й цитату вкажуть, Давайте ж назовем їх. Це - … (Дужки) Я такий же, як знак розділовий, І відомий шкільній дітворі. Та в словах української мови Я пишусь не внизу, а вгорі. Спробуй лиш написати "ім’я" – Зразу стану потрібним і я. (Апостроф) Що за знак - стрункий, мов спис, Він над крапкою завис, Спонука до поклику. Хто ж бо він?… (Знак оклику) 6 завдання Словограй Хто придумає найбільше слів із букв слова "Котигорошко". Кожну букву можна використовувати в слові стільки разів, скільки вона зустрічається в даному слові. Ведучий. Поки учасники команд працюють, послухайте вірш Дмитра Білоуса "Як цар повелів". Доводилось чути мені: «Навіщо ті коми дурні? — Казав п'ятикласник-хлопчак.— Зі слів зрозуміло і так!» На це я казав у одвіт: є притча старезна, як світ, переказ про вирок царя, коли привели бунтаря., Слузі він диктує в ту мить: «Карати не можна простить». Той пише, як цар повелів, а коми не ставить між слів. І ось на майдані для страт — бунтар у кайданах. І кат, що мав за царя відомстить. «Карати, не можна простить»,— слуга об'явля рішенець. Аж руку підносить мудрець (усі шанували його): — Не так прочитав ти, слуго.— Бо встиг зазирнуть тайкома, що коми у тексті нема. Взяв вирок, поправив умить: «Карати не можна, простить». Побачив, що кома змогла? Така колись притча була! 7 завдання . Розсипанка На картках, які отримують команди треба знайти помилку-вірно розставити розділовий знак: -В нашому селі багато дерев: троянд, соняшників. -в зоопарку ми бачили багато зврів: птахів, риб. 8 завдання. Мовна лікарня Команди отримують "сторінку" із щоденника учениці казкової школи. Вчитель, перевіряючи щоденник, підкресли мовні помилки. А ваше завдання – виправити ці помилки, вказавши правильний варіант. ЩОДЕННИК Понеділок Біологія Написати твір «Підводний світ лужі у дворі. Укр. мова Як фамілія вчительки? Фізкультура Постірати кросівки. Вівторок Хімія Зробити розтвор солі і підлити комусь у чай. Математика Згадати, як пользуватися лінійкою. Біологія Проекспериментувати. чи обідиться чорна кішка, якщо їй перебігти дорогу. Середа Укр. літ. Дочитати сказку «Курочка ряба». Фізика Чи притягує магніт бутилку пепсі-коли? Музика Зробити причоску сусідці по парті. Четвер Історія Скільки стоїли канфети за царя Гороха? Укр. мова Попроситися до доски. Ведуча. Як парость виноградної лози, Плекайте мову. Пильно й ненастанно Політь бур'ян. Чистіша від сльози Вона хай буде. Вірно і слухняно Нехай вона щоразу служить вам, Хоч і живе своїм живим життям. Прислухайтесь, як океан співає — Народ говорить. І любов і гнів У тому гомоні морськім. Немає Мудріших, ніж народ, учителів; У нього кожне слово — це перлина, Це праця, це натхнення, це людина. Не бійтесь заглядати у словник: Це пишний яр, а не сумне провалля; Збирайте, як розумний садівник, Достиглий овоч у Грінченка й Даля. Не майте гніву до моїх порад І не лінуйтесь доглядать свій сад. 8. Бліц-турнір Команди по черзі отримують питання, на які потрібно відповідати швидко і влучно. Яка з команд дасть більше правильних відповідей, та й переможе в турнірі. Хто автори вашого підручника "Українська література"? Хто автори вашого підручника "Рідна мова"? Що стоїть посеред Києва? Що стоїть посеред Землі? Скільки літер в українській абетці? Яка остання літера українського алфавіту? Що треба зробити, щоб майка полетіла? Чим закінчується і зима і весна? Що треба Антону, щоб він важив тонну? Як з марки зробити рамку? Нею любить хвалитися птиця-перепелиця. Літера, яку полюбляють хвальки. Ця літера любить тупотіти, тремтіти, тутукати. І жоржина, і жужелиця мають їх по дві. Скількох людей підібрав на свій корабель герой казки "Летючий корабель"? Скільки днів дід рвав ріпку у казці "Ріпка"? Підведення підсумків, нагородження активних учасників | |
Переглядів: 2160 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |