Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Тваринництво рідного краю
Урок 32
Тема. Тваринництво рідного краю
Мета: формувати поняття про тваринництво як галузь сільського гос­подарства; дати знання про галузі тваринництва; розкрити їх значення для людини; виховувати патріотичне ставлення до землі рідного краю, любов до України, пошану до людей та їхньої праці.
Обладнання: ілюстрації свійських тварин.

ХІД УРОКУ

I. Перевірка домашнього завдання
1. Фронтальне опитування.

Що таке рослинництво?
На які галузі воно поділяється?
Які рослини називаються зерновими?
Які зернові рослини вирощують у вашій області?
Що виготовляють із зернових рослин? Де їх використовують?
Які рослини називаються технічними?
Які технічні культури вирощують в Україні? У нашій місцевості?
Як люди використовують технічні рослини? Що з них виготов­ляють?В яких умовах овочі дають найкращий урожай?
Яке значення має розвиток плодівництва в Україні?
2. Індивідуальне опитування (усне).
Розповіді дітей про одну зернову або технічну рослину свого краю за планом у підручнику (С. 165).

II. Актуалізація опорних знань учнів
Коли діти називають відгадку, вчитель вивішує малюнок тварини.
Голодна — мукає, сита — жує, Всім дітям молоко дає. (Корова)
Хвіст — гачком, ніс — п'ятачком. (Свиня)Хто в гарячий день на лузі Випасається в кожусі? (Вівця)
Крила маю — не літаю. Черв'яків щодня шукаю. (Курка)
Плавала, купалася, сухою зосталася. (Качка)
Пані пишна лопатами вийшла. З річки воду пила, по-німецьки говорила. (Гуска)
Що об'єднує усіх цих тварин?
Яких тварин називають свійськими? Назвіть свійських тварин.
Із давніх-давен люди почали полювати на тварин, а потім навчи­лися приручати їх. Отже, свійських тварин люди розводять і використо­вують у своєму господарстві
Свійські тварини звикли до людини і до умов життя, які вона створи -ла для них. Самі вони не можуть знайти в природі їжу і житло. Та й лю­дина не може обійтися без свійських тварин, бо вони дають їй різні про­дукти: м'ясо, молоко, сало, яйця, а також шерсть, шкіру, пух.
Тому в Україні найважливішою. Поряд із рослинництвом, галуззю сільського господарства є тваринництво. Діяльність її полягає у розведен­ні сільськогосподарських тварин і виробництві тваринної продукції.

III. Повідомлення теми і завдань уроку
На сьогоднішньому уроці ми розглянемо тему «Тваринництво рід­ного краю».

IV. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу
1. Робота з картою (С. 162у підручнику).

Визначте, які галузі тваринництва найбільше розвинені в Укра­їні.
Назвіть регіони, в яких розвинене скотарство, свинарство, вів­чарство, птахівництво.Яких тварин розводять у нашій області?
Поміркуйте, від чого залежить розведення тварин у певній місце­вості.
2. Розповідь учителя.
Тваринництво виробляє близько 40 % сільськогосподарської про­дукції країни — цінні продукти (молоко, м'ясо, сир, яйця, рибу, мед) і си­ровину для харчової та легкої промисловості (шкіру, вовну, шовк). При цьому воно використовує кормові культури полів, рослини луків і пасо­вищ, відходи від харчування людей, комбікорми.
Головні галузі тваринництва — скотарство, свинарство, птахівниц­тво, вівчарство, конярство, а також рибництво, кролівництво, хутрове звірівництво, бджільництво, шовківництво.
Є декілька напрямів спеціалізації скотарства: молочне і м'ясне. Мо­лочне розвивається там, де є пасовища із соковитими травами (Полісся). М'ясне скотарство розвивається в усіх природних зонах навколо цент­рів харчової промисловості, відходи від якої є кормами для худоби. Мо­лочно-м'ясне скотарство швидкими темпами розвивається навколо ве­ликих міст, курортів, де є багато споживачів і молока, і м'яса. У загаль­ній кількості великої рогатої худоби в Україні на корів припадає більше половини.
Важливою галуззю тваринництва України є свинарство, що виробляє понад третину всього м'яса. Свинарство — це галузь тваринництва, що спеціалізується на розведенні свиней для отримання м'яса, сала, шкіри,
щетини, кісткового борошна. Ця галузь найкраще представлена у райо­нах високорозвиненого зернового господарства, картоплярства, вироб­ництва цукрових буряків і соняшнику, у приміських зонах великих міст. Утримують свиней на свинофермах.
Вівчарство насамперед набуло поширення у Карпатах і на півдні Ук­раїни (Крим, Одеська, Запорізька обл.). Вівці дають вовну, м'ясо, жир, молоко. Традиційним у високогір'ї Карпат є виробництво бринзи — сиру з овечого молока.
Птахівництво розвинене на всій території України, але найбільше птиці (гусей, качок, індиків, курей) поблизу великих міст і у основних зернових районах степу і лісостепу. Із свійських птахів отримують м'ясо, яйця, пух і перо.
Де-не-де в Україні почали займатися розведенням екзотичних птахів — страусів. Їх вирощують на страусових фермах заради м'яса та яєць.
На усій території України відроджується конярство, яке колись було важливою галуззю тваринництва. Нині поголів'я коней становить близь­ко 0,5 млн голів. Найбільше коней розводять у Карпатах, Закарпатті, на Поділлі та Поліссі.
Ставковим рибництвом займаються скрізь. Розводять переважно карасів, товстолобиків, білих амурів, лящів, коропів, а в гірських річках — форель.
У багатьох районах України поширеним є кролівництво, найбільше — на Поліссі та у лісостепу.
Хутрове звірівництво — це розведення хутрових звірів на спеціаль­них фермах. Найбільше вирощують норок, песців, нутрій, сріблясто-чорних лисиць.
Давні традиції в Україні має бджільництво, основним призначенням якого є розведення бджіл для отримання меду, воску, прополісу, бджоли­ної отрути. Поширене воно в усіх регіонах, де квітують з весни до осені медоносні рослини.
На півдні України (Миколаївська. Одеська, Запорізька, Дніпропет­ровська обл., Крим) поширеним є шовківництво. Це галузь сільського господарства, що спеціалізується на розведенні метеликів-шовкопрядів, кокони яких використовують для виробництва шовку. 3. Розповідь учителя про галузі тваринництва, що розвинені в області.
— Тваринництво області базується на польовому кормовиробниц­тві, природних пасовищах, відходах харчової промисловості, виробниц­тві комбікормів.
Найважливішими галузями є скотарство і свинарство, що дають 90 % тваринницької продукції області. Розвинуті також птахівництво, вівчар­ство, кролівництво, бджільництво, рибництво.
Скотарство в області має м'ясо-молочну спеціалізацію. Корови ста­новлять приблизно 1/3 від усього поголів'я ВРХ. Середній надій мо­
лока від однієї корови становить 2,7 тис. кг на рік. Найвища щільність поголів'я ВРХ — в Красилівському, Дунаєвецькому, Славутському, Го-родоцькому, Волочиському районах, а корів — в господарствах навко­ло Хмельницького.
Одна із важливих галузей тваринництва — свинарство. Щільність поголів'я свиней в області є значно меншою, ніж по Україні. Найбільше розвинуте свинарство в Старосинявському, Чемеровецькому, Городоць-кому, Кам'янець-Подільському, Теофіпольському районах.
Птахівництво — галузь тваринництва, що розвивається в області до­сить швидко. Найкраще розвинуте воно в Хмельницькому, Чемеровець-кому, Старокостянтинівському, Дунаєвецькому, Летичівському, Ново-ушицькому районах.
Вівчарство і розведення кіз є допоміжною галуззю тваринництва у всіх районах Хмельниччини. Дещо більшу щільність поголів'я малої рогатої худоби мають Волочиський, Деражнянський, Славутський райони.

V. Осмислення знань учнями
1. Робота з підручником.

Опрацювання статті «Тваринництво рідного краю».
2. Гра «Знайдіть мене».
Учитель називає або показує малюнки тварин. Учні повинні визна­чити, в якій галузі тваринництва займаються їх розведенням, а також яку користь вони дають людям.
Матеріал для гри: бджола, щука, кріль, корова, свиня, індик, нутрія, курка тощо.
3. Хвилинка-цікавинка.
У Львівській області розпочато вирощування і розведення харчо­вих равликів. Вміст білків у м'ясі равликів є вищим, ніж у яловичині. Ок­рім того, 300 равликів коштують на світовому ринку понад 800 доларів, а один кілограм їхньої ікри — понад 200 доларів.

VI. Узагальнення та систематизація знань
Що таке тваринництво? Які головні галузі тваринництва?
Що таке скотарство? Які особливості розведення корів?
В яких природних умовах розвивається свинарство? Вівчарство? Птахівництво? Рибництво? Бджільництво? Чому?
Які галузі тваринництва є в області, де ми живемо?

VII. Підсумок уроку

VIII. Домашнє завдання
Прочитати у підручнику статтю «Тваринництво рідного краю».
Підготувати розповідь про одну із галузей тваринництва своєї облас­ті за планом (С. 168 підручника).
Категорія: Уроки | Додав: (05.09.2013) | Автор: ДОПОМОГА
Переглядів: 2511 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!