Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
У майстрерні графіка та живописця
Тема. У майстерні графіка та живописця. Змалювання картин природи з вірша Т. Г. Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє». Мета. Продовжувати формувати вміння втілювати власний задум у малюнках, ознайомити з технікою «графіка», «автопортрет». Вчити милуватися та виражати емоційне ставлення до краси навколишнього світу та природи, відображеної у поезії Т. Г. Шевченка. Ознайомити дітей з художньою творчістю великого Кобзаря, особливостями його художньо – образної мови. Виховувати любов до творів мистецтва, повагу до українського народу. Обладнання. Репродукції картин Т.Г.Шевченка «Автопортрет»(1840 р., 1845 р.),серії картин «МальовничаУкраїна»: «Видубецький монастир» «Почаївська лавра з півдня»; музичний запис П.І.Чайковського «Пори року»; альбоми, олівці, фарби, пензлі. Девіз уроку: «І мене в сім’ї великій, в сім’ї вольній, новій. Не забудьте пам’янути не злим, тихим словом». Хід уроку 1. Організація частина. 2. Мотивація навчальної діяльності учнів. -Слухання запису пісні «Зацвіла в долині». -Перегляд ілюстрацій до віршів Кобзаря. -Читання віршів Т.Г.Шевченка. 3. Повідомлення теми і мети уроку. Сьогодні на уроці ми ознайомимося з художньою спадщиною Т.Г.Шевченка, якого ви знаєте як великого поета. Сім років він навчався в Петербурзькій Академії мистецтв, був нагороджений трьома срібними медалями. За своє 47 – річне життя художник створив150 малярських і графічних портретів і пейзажів. _Показ репродукцій картин та автопортретів. - Ознайомлення з технікою «графіка». Перед вами портрети, які він виконав власноруч, тому вони називаються «автопортретами». Зображуючи себе у різні періоди свого життя, поет відображує своє ставлення до світу, передає свій душевний стан, свою особистість. Придивіться до виразу очей на портреті. -Які вони на початку творчого шляху, під час його заслання у солдати та наприкінці життя? -Скільки страждання та болю випало на його долю? Особливе місце у житті і творчості Т.Г.Шевченка займала природа неньки – України. Свою любов до неї художник відобразив у серії картин «Мальовнича Україна». Всі ці роботи виконані у техніці «графіка». -Пейзажна лірика поета. Фізкультхвилинка під слова вірша «Тече вода з – під явора» 4. Підготовча частина. Слухання віршів. Уява картин природи, які описує поет в своїх віршах. Вітер з гаєм розмовляє, Шепче з осокою, Пливе човен по Дунаю Один за водою. Пливе човен води повен, Ніхто не спиняє, Кому спинить – рибалоньки На світі немає. Ми з вами спробуємо відобразити художніми засобами слова «Вітер з гаєм розмовляє». -розгляд графічних елементів з дошки; -читання окремих рядків вірша: «вітер з гаєм розмовляє», «шепче з осокою», -словесне малювання картин природи; -поетапне продумування виконання роботи. 5.Самостійна робота учнів під музику П.І.Чайковського « Пори року». Інструктаж техніки безпеки під час користування графічними предметами. 6.Підсумок уроку.
Виставка дитячих малюнків. Сьогодні на уроці ми з вами ознайомилися з картинами художника Т.Г.Шевченка. Пробували відтворити поезію Кобзаря за власною уявою та за особливостями художньо – образної мови поета. -Чи сподобався вам урок? -Якою технікою образотворчого мистецтва виконували роботу? -З якими новими поняттями графіки ознайомилися? -Як називаються портрети, виконані самим автором? Хвилинка поезії Ми знову будем зустрічати Зорю, що сяє з небокраю. Вже майже двісті років Шевченка вірші всі читають. -Самооцінка дитячих робіт. | |
Переглядів: 1492 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |