Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

У майстрерні графіка та живописця
Тема. У майстерні графіка та живописця. Змалювання картин природи з вірша Т. Г. Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє».
Мета. Продовжувати формувати вміння втілювати власний задум у малюнках, ознайомити з технікою «графіка», «автопортрет». Вчити милуватися та виражати емоційне ставлення до краси навколишнього світу та природи, відображеної у поезії Т. Г. Шевченка.
Ознайомити дітей з художньою творчістю великого Кобзаря, особливостями його художньо – образної мови. Виховувати любов до творів мистецтва, повагу до українського народу.
Обладнання. Репродукції картин Т.Г.Шевченка «Автопортрет»(1840 р., 1845 р.),серії картин «МальовничаУкраїна»: «Видубецький монастир» «Почаївська лавра з півдня»; музичний запис П.І.Чайковського «Пори року»; альбоми, олівці, фарби, пензлі.
Девіз уроку: 
«І мене в сім’ї великій,
в сім’ї вольній, новій.
Не забудьте пам’янути
не злим, тихим словом».


Хід уроку 

1. Організація частина.
2. Мотивація навчальної діяльності учнів.

-Слухання запису пісні «Зацвіла в долині».
-Перегляд ілюстрацій до віршів Кобзаря.
-Читання віршів Т.Г.Шевченка.

3. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні на уроці ми ознайомимося з художньою спадщиною Т.Г.Шевченка, якого ви знаєте як великого поета. Сім років він навчався в Петербурзькій Академії мистецтв, був нагороджений трьома срібними медалями. За своє 47 – річне життя художник створив150 малярських і графічних портретів і пейзажів.
_Показ репродукцій картин та автопортретів.
- Ознайомлення з технікою «графіка».  
Перед вами портрети, які він виконав власноруч, тому вони називаються «автопортретами». Зображуючи себе у різні періоди свого життя, поет відображує своє ставлення до світу, передає свій душевний стан, свою особистість.

Придивіться до виразу очей на портреті.
-Які вони на початку творчого шляху, під час його заслання у солдати та наприкінці життя?
-Скільки страждання та болю випало на його долю?
Особливе місце у житті і творчості Т.Г.Шевченка займала природа неньки – України. Свою любов до неї художник відобразив у серії картин «Мальовнича Україна». Всі ці роботи виконані у техніці «графіка».
-Пейзажна лірика поета.

Фізкультхвилинка під слова вірша «Тече вода з – під явора»

4. Підготовча частина.
Слухання віршів. Уява картин природи, які описує поет в своїх віршах.
Вітер з гаєм розмовляє,
Шепче з осокою,
Пливе човен по Дунаю
Один за водою.
Пливе човен води повен,
Ніхто не спиняє,
Кому спинить – рибалоньки
На світі немає.
Ми з вами спробуємо відобразити художніми засобами слова «Вітер з гаєм розмовляє».
-розгляд графічних елементів з дошки;
-читання окремих рядків вірша: «вітер з гаєм розмовляє», «шепче з осокою»,
-словесне малювання картин природи;
-поетапне продумування виконання роботи.

5.Самостійна робота учнів під музику П.І.Чайковського « Пори року».
Інструктаж техніки безпеки під час користування графічними предметами.

6.Підсумок уроку.
Виставка дитячих малюнків.
Сьогодні на уроці ми з вами ознайомилися з картинами художника Т.Г.Шевченка.
Пробували відтворити поезію Кобзаря за власною уявою та за особливостями художньо – образної мови поета.
-Чи сподобався вам урок?
-Якою технікою образотворчого мистецтва виконували роботу?
-З якими новими поняттями графіки ознайомилися?
-Як називаються портрети, виконані самим автором?
Хвилинка поезії
Ми знову будем зустрічати
Зорю, що сяє з небокраю.
Вже майже двісті років
Шевченка вірші всі читають.

-Самооцінка дитячих робіт.
Категорія: Уроки | Додав: nechystotel (10.02.2014) | Автор: Назарчук Ольга Миколаївна E
Переглядів: 1492 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!