Учимося вчитися. Розвиваємо свої здібності - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Учимося вчитися. Розвиваємо свої здібності
Відкритий урок-тренінг в 3 класі
з предмета «Я у світі»
на тему: «Учимося вчитися. Розвиваємо свої здібності»

Вчитель Івашина Ірина Володимирівна
(2014-2015 н. р.)

Розвиваючийтренінг для учнів та батьків
на тему:«Учимося вчитися. РОЗВИВАЄМО СВОЇ ЗДІБНОСТІ.»

Мета: максимально сприяти психічному й особистісному розвитку кожної дитини;
допомогти учням розкрити свій життєтворчий потенціал, навчитися бачити проблему й шукати її різностороннє вирішення;
розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів, навики спілкування між собою та з батьками у навчально-ігровій діяльності, вміння знаходити шляхи попередження конфліктів.
Умови проведення: класна аудиторія.
Матеріали: папір, маркери, клей, ножиці,дидактичні матеріали для виконання тренінгових вправ під час роботи в групах, презентація за темою.
Час проведення:45 хв.

Хід тренінгу

1. Вступ. Повідомлення теми тренінгу, його мети.( хв.)
-Сьогодні в нас незвичайний урок, урок - тренінг. Я-тренер, ви-учасники тренінгу. Тема нашого заняття «Учимося вчитися. Розвиваємо свої здібності». Сьогодні ми виконаємо спеціальні вправи,спрямовані на розвиток пам'яті і уваги,адже здібності, як і м’язи,потрібно розвивати.

2. Вправа на знайомство "Ім’я + якості."( хв.)
Мета вправи: розвиток відчуття приналежності до групи; зближення один з одним.
Умова: учасникам тренінгу пропонується назвати своє ім’я і придумати слова, що характеризують ваші найкращі якості (наприклад, Іра – спокійна, мирна, відповідальна). Прохання до всіх-сідати на стілець за кольором картки, яку ви отримаєте.

3. Вправа "Дерево очікувань".( хв.)
Мета: усвідомити і визначити, що кожен учасник сподівається від тренінгу та порівняти своє очікування з іншими.
Інструкція. Учасникам роздаються різнокольорові листочки, на яких кожен робить записи, чого саме він чекає від тренінгу. Після цього папірці прикріплюються на плакаті із зображенням дерева.

4. Правила роботигрупи.( хв.)
Мета: формування єдиних правил поведінки в групі у продовж усього тренінгу.
Повторити умови, за якими спілкування буде найбільш продуктивним та комфортним. Учасникам роздаються конверти з правилами роботи, які треба зібрати і наклеїти на картку. Картки з правилами прикріплюються на видному місці.

5. Вправа "Різні поняття" ( хв.)
Мета: встановити значення понять «здібності», «пам’ять», «увага».
Умова: учасники об’єднуються у робочі групи за кольором картки(жовта,зелена,червона), на якій на зворотньому боці написане поняття,значення якого потрібно презентувати. Колір відповідає одному з понять: "здібність", "пам’ять", "увага". Давайте спробуємо пояснити значення цих понять. Спочатку говорять діти, потім батьки.
Обговорення результатів роботи робочих груп, коментар і інформаційне повідомлення тренера.(слайд №2 )
- Здібності – властивості людини, які визначають її успіхи в різних видах діяльності;
- пам'ять – це здібність, яка дозволяє людині зберігати, накопичувати й відтворювати інформацію;
- увага – це здібність зосередитися на одній справі, на одному об’єкті.

6.Гра «Заборонене слово»( хв..)слайд №4
Учитель ставить запитання,а учні відповідають. Не дозволяється використовувати заборонене слово «ні».
1.Ти спиш у ванні?
2.Сніг зелений?
3.Ти вмієш літати?
4.Ти був на Марсі?
5.Ти любиш солодощі?
6.Ти вмієш ремонтувати холодильники?

7. Вправа «Загадки відомих людей» (хв.)
Мета: формувати самостійність мислення, уміння відстоювати власну точку зору на основі авторитетних думок.
Діти і батьки сідають півколом і кожен по черзі пояснює як він розуміє значення висловлювання, яке він отримав.
1.Ніколи не перебільшуй.
2.Усьому знай міру.
3.Обмірковуй усе заздалегідь.
4.Книга корисна, коли її читають.
5.Не кажи гоп,поки не перестрибнеш.
6.Нема друга – шукай, а знайшов - бережи.
Обговорення починає хтось один, а інші можуть доповнювати.

8. Художня розминка. Вправа "Сніговик".( хв.)
Мета: формування чіткості рухів, тренування стійкості та міцності пам’яті.
Учасники тренінгу (за вибором тренера або за бажанням) малюють із зав’язаними очима Сніговика. Той, чий малюнок найбільш точно передає зображення на зразку, визначається лідером. Послідовність вибору визначається якістю зображення.

9. Інтелектуальна розминка "Запитання на кмітливість" (хв.)(слайд №3)
Мета:вчити розв’язувати задачі із логічним навантаженням,розвивати мислення,уяву.
Відповідати можна командно або індивідуально.
1. У вівчаря було десять овець. Усі, крім дев’яти, зникли. Скільки залишилось? (Дев'ять)
2.Ви - пілот літака. Скільки років пілотові? (Стільки, скільки мені зараз)
3.Кожний місяць закінчується 30 або 31 числом. У якому місяці є число 28?(У кожному)
4.Палицю потрібно розпиляти на п’ять частин. Скільки буде розпилів?(Чотири)
5. На руках 10 пальців. Скільки пальців на чотирьох руках?(Двадцять)
6. Олегові- 13 років, а Степанові-8.Скільки років було Степанові,коли Олегові було 9 років?(4 роки)
7.У трьох братів по 2 сестри. Скільки всього дітей у сім’ї?
8.Бегемот важчий за носорога,а носоріг важчий за бика. Хто з них найлегший?
9. Олег і Микола розв’язали по одній задачі за 10 хвилин. Скільки часу витратив кожний хлопчик на розв’язання задачі?

10. Вправа "Скринька творчих ідей".( хв.)
Мета: стимулювання творчої уяви й фантазії, розвиток оригінальності, швидкості та гнучкості мислення.
Звучить музика Ф. Шопена.
Інструкція: подумайте, назвіть, якомога більше способів використання предмету,який ви витягнете із «чорного ящика» (наприклад, ручки, зошити тощо) і його нових призначень.
Обговорення:
- Чи складно було виконувати вправу? Що заважало?
- Як швидко виникали оригінальні ідеї?

11. Психологічна гра "Золота рибка" ( хв.)
Мета:вчити дітей висловлювати свої бажання не зволікаючи на дорослих,розвивати мислення.
Інструкція:кожен учасник тренінгу має підійти до «акваріуму» та спіймати «Золоту рибку»,а потім висловити,за її проханням відпустити, до неї два бажання які б ви дуже хотіли,щоб здійснилися.

12. Вправа "Коло вражень."( хв..)
Мета: зворотній зв’язок, завершення тренінгу.
Процедура проведення: всі учасники сідають у коло, згадують "Дерево сподівання", де кожен написав на листочках сподівання від тренінгу, кожен по черзі висловлює свої враження від тренінгу.

13.Вивчення порад «Вчимося запам’ятовувати».( хв.)(слайд №5)

14. Обговорення:
- Що нового ви відкрили для себе, чого навчилися?
- Які почуття викликала співпраця з батьками на тренінгу?
- Які висновки ви для себе зробили?
Заключні слова тренера.
- Як розвинути свої здібності ? (потрібні допитливість, терпіння,працелюбність)
- Як треба вчитися, щоб мати міцні знання ? (навчитися керувати своєю увагою, постійно тренувати пам'ять, не бути лінивим,а бути працелюбним). Недарма говорять: «Легко того вчити, хто хоче все знати».

Джерело: http://novogrigorovka2.ucoz.com/
Категорія: Уроки | Додав: (15.11.2016) | Автор: Івашина Ірина Володимирівна
Переглядів: 92 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!