Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Україна – моя Батьківщина

Урок 55
Тема: Україна – моя Батьківщина
Ключові компетентності:
- вміння вчитися:
навчально-організаційні: включається в роботу відразу після вказівки вчителя;
загальномовленнєві: говорить в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу; зосереджено слухає вчителя, зв’язно (трьома-чотирма реченнями) передає почуте, побачене; з повагою звертається до вчителя, учнів;
загальнопізнавальні: робить (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання (наведення учнями прикладів позитивного і негативного ставлення людей до природи).
- інформаційно-комунікативна: будує усне монологічне висловлювання з опорою на власний досвід та раніше почуту інформацію;
- загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
- громадянська: наводить приклади позитивного і негативного ставлення людей до природи; висловлює оцінні судження щодо необхідності охорони природи.

Предметні компетентності (конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):
Початковий рівень:
- знає назву Батьківщини;
- називає столицю України.
Середній рівень:
- наводить приклади позитивного і негативного ставлення людини до природи.
Достатній рівень:
-моделює у процесі навчальної гри оптимальні форми ставлення людини до природи.
Високий рівень:
- висловлює оцінні судження щодо необхідності охорони природи.

План уроку
1. Читання вчителем акровірша «У всіх людей одна святиня» М.Чернявського, написаного на дошці, з метою повідомлення теми уроку. (Додаток 1,п.1).
2. Називання учнями нашої Батьківщини – України. Читання учнями перших літер акровірша. (Додаток 1,п.2).
3. Називання учнями столиці України. Гра «Вилучи зайве». (Додаток 2).
4. Розповідь вчителя про позитивне і негативне ставлення людей до природи. (Додаток 3).
5. Наведення учнями прикладів позитивного і негативного ставлення людей до природи. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм» (Додаток 4).
6. Моделювання у процесі навчальної гри оптимальних форм поведінки у ставленні до природи (Додаток 5).
7. Висловлення оцінних суджень учнями щодо необхідності охорони природи . Інтерактивна вправа «Мікрофон» (Додаток 6).
8. Підведення підсумків уроку вчителем.

Додаток 1
1. Послухайте акровірш (акровірш написаний на дошці).
У всіх людей одна святиня:
Куди не глянь, де не спитай, -
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж зелений в чужині рай –
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батьківщини.
                                        М. Чернявський
- Подумайте і скажіть, яка тема нашого сьогоднішнього уроку.

2. Прочитайте перші літери кожного рядка. Назвіть нашу Батьківщину.

Додаток 2
- Назвіть столицю нашої країни.
Гра «Вилучи зайве».
На дошці написано назву столиці України. у слово також вставлено зайві букви. Завдання для учнів: вилучити зайві букви і прочитати столицю України.
аКилаїво

Додаток 3
Природа – це домівка людства і джерело ресурсів для його життя. Протягом багатьох років суспільство було націлене на те, щоб узяти у природи всі багатства, використати її заради наживи, перевтілити її собі на користь, не звертаючи уваги на наслідки.
Звідси – виникнення багатьох екологічних проблем. Майже щодня ми чуємо про стихійні лиха, що змінюють життя, рельєф і клімат по всій планеті. З болем згадуємо екологічні й техногенні катастрофи в Україні: Чорнобиль, Новобогданівка, Карпати, Ожидів, Керченська затока. На жаль, цей перелік можна продовжити. Перспектива розвитку всього людства перебуває під загрозою. Забруднюються і отруюються водойми, повітря, ґрунти; знищується флора і фауна цілих країн і континентів. Чи є вихід з цієї трагічної кризи? Звичайно, є. Це олюднення сучасної техногенної цивілізації, переорієнтація людської свідомості, повернення її до натурально-природного універсального буття в органічній єдності з породжуючим макрокосмосом, у якому вона виникла.
Вчені наголошують, що природа може існувати без людини, як вже було колись, а от людина без природного оточення не може.

Додаток 4
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Вчитель пропонує учням по черзі навести приклади негативного ставлення людей до природи. Слід продовжувати доти, доки будуть надходити нові приклади. Після цього вчитель пропонує учням навести приклади позитивного ставлення людей до природи. На закінчення можна обговорити наведені приклади.

Додаток 5
- Послухайте ситуацію:
Уявіть, що ви – архітектор нового району. Біля будинків є дитяча площадка, невеличкий парк, парковка для автомобілів, але немає магазинів. Як бути? Що б ви зробили?
- Обговоріть ситуацію зі своїм сусідом по парті та поділіться своїми пропозиціями зі всім класом.

Додаток 6
Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- Візьми мікрофон та вислови свою думку за зразком:
« Я вважаю, що природу необхідно охороняти тому, що (для того, щоб)………»

Додатковий матеріал до уроку:
* * *
Чи можеш ти сказати світу
Я - господар на землі.
Так, скажеш ти,
Але ж то - ні.
Що робиш ти? Господарюєш?
Ні, навколо себе все руйнуєш.
Ти – чисту річку забруднив,
Довкілля нафтою залив,
Рослинка дихати не може
І їй ніхто ж не допоможе.
Тварина вже від нас тікає
Бо жити хоче, а вмирає.
Так з кожним роком вид зникає,
А час тихесенько спливає.
Чи зупинився ти?
Ні, ти все будуєш
Заводи, фабрики купуєш,
Нафту, газ видобуваєш,
Але як гадаєш
Чи завжди так буде?
Чи матінка природа це забуде?
Що знищив, зруйнував - ти відбудуєш?
То ж поміркуй, чи добре ти господарюєш.

 

Вчителі Соколовобалківської ЗОШ Полтавської області



Джерело: http://loippo.lviv.ua/
Категорія: Уроки | Додав: (22.06.2015) | Автор: Попович Наталія Аркадіївна
Переглядів: 775 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!