Повторення вивченого про іменник - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Повторення вивченого про іменник

Предмет: українська мова
Тема: Повторення вивченого про іменник
Мета: закріплювати і поглиблювати знання учнів про загальне значення і граматичні ознаки іменника; формувати вміння учнів вирізняти іменники у мовленнєвому потоці; розвивати мовлення учнів, мислення, спостережливість; виховувати любов до рідного краю.
Тип: відпрацювання здобутих знань.
Обладнання: таблиці, малюнок хмаринки, кленовий листочок, загадки від хмаринки, магнітофон, касета з легкою мелодією, конверти із завданнями, схематичний план уроку, листки із завданнями.

 

Хід уроку:

І. Стимулювання та мотивація навчальної діяльності.
1 Лірична хвилинка.
Вступне слово вчителя.

- Давайте подивимося у віконечко. Осінь... Завітала вона і в наші краї, і занесла нам ось цей листочок.
Кленовий листочок
До класу влетів ненароком.
На план поурочний
Поклав п’ятірню золоту.
Це осінь знадвору
Підказує тему уроку.
Отож, не за планом
Сьогодні урок поведу.
Він хоче сказать:
Простягніть-но у небо долоні,
Хай ключ журавлиний
Присяде на них одпочить.
А ми поведемо цікаву розмову
Про цих журавлів.
Журавлі... Журавлики... Частинка нашої землі, частинка України.
- Що ви знаєте про них ?
- Якою частиною мови є слово - журавлі!
(Іменник)
2. Проблемне питання: Чи потрібні нам іменники і для чого?

II. Визначення мети і завдань уроку.
Тема записана на дошці.

- Іменник - це для нас тема не нова, тому давайте разом, визначимо тему і завдання нашого уроку.
Що ми знаємо?
Частини мови, предмет, рід, число, відмінок, член речення.
Що ми дізнаємось?
Повторимо, поглибимо, навчимось попробуємо вирізняти в мовленнєвому потоці.
Що ми хочемо дізнатись ?
Квіти, іменники-антоніми, іменники-синоніми.

III. Вивчення нового матеріалу.
- Ну, що ж приступаємо до розв'язання нашої проблеми.
1. Хвилина каліграфії
Ж ж жур аж жя же
2. Гра на розвиток уваги і спостережливості.
- Назвіть 3 іменники (будь-яких)
Діти небо осінь
- До цих слів доберемо прикметники.
Ласкаві _Сіре_ Сумна
- А тепер ці слова-прикметники підставте до слова - журавлі і запишемо. Чи можуть бути такими наші журавлі і для чого ?
Ласкаві журавлі — ласкаві - це завжди добре, хочеться усміхатися.
Сірі журавлі— такими бувають журавлі і непримітні на фоні сірого неба
Сумні журавлі - бо відлітають, прощаються з рідною землею.
3. Зустріли наші журавлики у високому небі свою давню знайому - хмаринку. Не хотілося їй розлучатися з друзями і вона, щоб ще хоч трохи побути з ними, загадала їм загадки. Ви уважно послухайте і допоможіть журавликам їх відгадати і запишіть, (самодиктант) (один учень біля дошки).
- Назвіть одним словом. До яких частин мови відносяться ці слова? Доведіть. Що зайве? Чому? (горобець - ч.р., закінчується на приголосний звук)
- А що об'єднує (імен., птахи, істоти).
- Які запитання є до учня (ім'я).(Чи зв'язане якось слово журавлі з цими словами).
- Зробіть звукову модель до слова, у якому букв більше ніж звуків.

IV. Фізпауза.
Листочок, який залетів до нас на початку уроку, приніс мелодію. Ми зараз трошки відпочинемо і послухаємо її.
- Як ви думаєте, про що хотів розповісти нам листочок?
- Відповіді дітей.

V. Вправа на увагу "Перелік причин".
Називаю ситуацію . Граючись восени на вулиці, діти помітили, що на дереві немає жодного листочка зеленого кольору). Поясніть цей факт.

VI. Засвоєння знань, формування вмінь і навичок.
1. Складання і запис речень.
-А хмаринка, слухаючи разом з нами цікаву мелодію і цікаві ваші розповіді, дуже сумувала і вигукнула:
- Що могла вигукнути хмаринка? (Відпов.)(Один учень біля дошки).
Журавлиний ключ залишає рідну Україну.
- Яке це речення за метою висловлювання?
- Якою частиною мови є підмет?
- Чи є ще іменники в цьому реченні? Чому слова написані з малої і великої букви?
- У якому відмінку вжито ці іменники?
2. Робота в групах.
- Щоб зручніше було працювати, давайте об'єднаємося в групи.

Конверти із завданнями

Розкладіть слова на такі групи: іменники, прикметники, дієслова.
3. Завдання на вибір (записано на дошці зі схематичними позначками).
а/ Впр. 120
б/ Робота з диференційованими картками, в/ Тести
г/ Скласти твір - мініатюру "Журавлі - веселики".

VII. Контроль, корекція та оцінювання знань.
А всі ми повертаємось до таблиць, які ми складали на початку уроку.
- Чи досягли ми мети?
- На якому етапі уроку вам було працювати найцікавіше і чому?
- Де ми витратили найбільше часу?
- Що треба було зробити інакше?
- Для чого потрібні іменники?
Хочу, перш за все, щиро подякувати вам за урок. Кожен сьогодні на уроці досяг певного успіху. Ви самі вже можете оцінити себе за сходинками успіху.
-Я згодна з вашими балами, ще, звичайно, будуть оцінені ваші письмові роботи.

VIII. Д/з. (записано на дошці)
а/ Впр. 125, правило
б/ Твір-мініатюра "Для чого потрібні іменники"
в/ Підготуватися до теми: "Іменники-антоніми,
іменники-синоніми"
г/ Підготувати розповідь про улюблені квіти.

IX. Підсумок уроку. Листки із завданням.
- Якщо ви візьмете листки із завданням і прочитаєте тільки склади з великими буквами, то дізнаєтесь, якими словами я сьогодні з вами попрощаюсь (Нехай вам щастить, діти).

Категорія: Уроки | Додав: tchelyakoxana (21.01.2016) | Автор: Челяк Оксана Василівна E
Переглядів: 237 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Дякуємо за урок, пані Оксано!
Вкажіть, будь ласка, для якого він класу.
Дата публикации: 21.01.2016 в 09:23
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!