Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Скринька українських народних казок. Колобок
Тема : Скринька українських народних казок. Колобок . Мета : поглиблювати знання учнів про казку; розвивати навички діалогічного мовлення; удосконалювати навичку оптимального читання учнів , використовуючи різні види роботи над текстом; збагачувати активний словниковий запас; учити правильно висловлювати власні думки; виховувати любов до народної творчості. Обладнання : дзеркальця , маски казкових героїв Хід уроку І . Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань 1. Мовно – артикуляційні вправи - Вправа «Дзеркальце» (артикуляція парних по глухості – дзвінкості) - Гра «Німі звуки» (вчитель показує артикуляцію голосних звуків , учні відгадують звук) - Читання скоромовки на одному мовленнєвому видиху. Хитру сороку спіймати морока , а на сорок сорок сорок морок. 2. Розчитування за картками «Читайте чітко і швидко!» Забажала жабка в жбанку На базар везти сметанку. Їжакам І жукам. У банки Наливає жабка сметанки. А коли розпродасть Цілий жбаник — На зелений заробить жупанчик. ІІІ . Перевірка домашнього завдання Завдання зі скриньки народних казок — Чи знаєш ти українську народну казку, у якій пан загадав дівчині прийт до нього на гостину так, щоб ані йшла, ані їхала, ані взута , ані боса, ані з гостинцем , ані без гостинця? Як вона називає-ться? («Мудра дівчина» — українська народна казка) — Пригадайте, хто і в якій казці співає таку пісеньку. — Я по засіку метений, Я на яйцях спечений. ІV. Фізкультпауза IV. Мотивація навчальної діяльності. V . Повідомлення теми і мети уроку — Упізнайте казкового героя.(Заходить хлопчик у костюмі колобка) Ой, набридло на віконці Все на сонечку сидіть. Я візьму і покочуся, Щоб побачити весь світ. (Колобок) — Сьогодні ми пригадаємо українську народну казку «Колобок». VІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу 1. Технологія «Вмикаємо телевізор» — Добрий день! В ефірі передача «У гостях у казки». Любі діти, послухайте українську народну казку «Колобок». 2. Читання казки вчителем (с. 35–36). (Перша пригода) — Яких героїв казки запам’ятали? -Розповідання казки учнями — Так завершилася перша пригода Колобка . Далі в казці нові герої, усе повторюється. Продовжте розповідь за серією малюнків . 3. Гра «Бджілки» . Самостійне напівголосне дочитування казки до кінця (с. 36–37) 4. Вибіркове читання (прочитати слова зайчика , лисички , вовчика , ведмедя ) — Чи можна назвати Колобка веселим , довірливим, хвальковитим? Доведіть. — У чому виявилися хитрість і підступність лиси-чки? Фізкультхвилинка 5. Робота над загадками — Відгадайте загадки . Назвіть персонажів казки. Хто зайвий? (Їжак) — Кого бракує? (Діда , баби) — У якій послідовності з’являються герої казки? (Учень, який відгадує казкового героя, надягає його маску. Після цього діти розігрують казку.) В мене шубка з колючок, В мене сіра спинка, Ніс, як чорний п’ятачок, Очі-намистинки. Здогадався, мабуть , всяк, Що зовуть мене… (їжак). Хоч у нього й шуба є, Та як холод настає, Він не їсть тоді й не п’є, І не ходить , й не гуляє, А у лігво спать лягає. (Ведмідь) Не ходжу я, а скакаю, Бо нерівні ноги маю. Через поле навмання Перегнав би я коня. (Заєць) Ходить хмуро між дубами, Хижо клацає зубами, Весь, як є, — Жорстока лють, Очі в нього так і ллють. Зачаївся ось, примовк. Грізний звір цей , звісно,... (вовк). В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має, Та на місці не сидиться, А зовуть її… (лисиця). 6. Гра «Хто що символізує?» Хитрість, підступність, спритність... (лисиця). Жорстокість, жадібність, злість... (вовк). Силу, незграбність , вайлуватість... (ведмідь) Боягузтво , слабкість, несміливість... (заєць) VIІ . Підсумок уроку — Яку казку читали? Чи є в неї автор? — Цікаво бути артистом? — Хто найкраще зобразив свого казкового героя? VIІІ . Домашнє завдання
Намалювати свою ілюстрацію до казки. Виконала : Скрипник Людмила Сергіївна вчитель початкової школи Чутівської ЗОШ І – ІІІ ступенів Вища кваліфікаційна категорія Старший учитель | |
Переглядів: 2557 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |