Де можна грати, а де - ні? - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Де можна грати, а де - ні?

Тема: «Де можна гратися, а де - ні».
Мета: вчити учнів вибирати безпечні місця для ігор; формувати вміння і навички, які допоможуть уникнути небезпечних ситуацій під час ігор; виховувати обережність, вміння чинити розсудливо.

                                                                            Хід уроку

І. Організаційний момент
Всі почули ви дзвінок
Він покликав на урок
Кожен з вас приготувався
На перерві постарався
Тож і ми часу не гаймо
Наш урок розпочинаймо
Девіз уроку:
Уважність, активність, старанність,
кмітливість, допитливість, взаємоповага, чемність.
(діти читають девіз уроку)
Отже, розпочинаємо наш урок – основи здоров’я.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Скажіть, ви любите гратися?
- Гратися люблять усі – дорослі і діти. Тільки у дітей – дитячі ігри, а в дорослих вони трішки інші. Завдяки іграм діти стають сміливішими, допитливішими, кмітливішими.
- Якби я запитала вас, а чи задумувалися ви над тим, перш ніж гратися, чи правильно ви вибрали місце для гри, предмет і час.
- Можливо хтось скаже так, а хтось ні, хтось можливо буде мене переконувати, що він дуже добре знає, де можна гратися, а де - ні. Я гадаю, що не всі діти можуть правильно вибрати місце для гри, адже діти влаштовують ігри скрізь.
- Давайте згадаємо, як ми проводили екскурсію по школи і визначали небезпечні і безпечні місця для гри. (Перегляд фото.)

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.
- Треба насамперед правильно вибрати місце для гри, адже він того, де ви будете гратися, може залежати ваше здоров’я і життя.
- Отже, сьогодні ми з’ясуємо, де можна гратися, а де – ні.

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
1. Слухання казки.

- Спочатку я розповім вам про пригоду, яка трапилася з двома дівчатками, які не знали, де можна гратися, а де – ні.

Пригода в лісі
В одному невеличкому селі, неподалік лісу, жила сім’я. Було у них дві дівчинки - Оленка і Марійка.
Вони були веселі, рухливі, жваві, дуже любили гратися.
Одного літнього дня вони гралися на подвір’ї свого будинку. Бігали, стрибали, веселились, гралися в різні ігри.
Аж тут у Оленчиній голівці промайнула думка: а чи не піти погратись до лісу, адже там набагато цікавіше.
Недовго думаючи, вони вирішили йти. Йшли вони вузенькою польовою стежечкою.
Десь високо в небі виспівував свою пісню жайворонок, теплі сонячні промінці зігрівали маленькі голівки дівчаток, пахло стиглими хлібами, а лише ніжні квіти: маки, ромашки, волошки, ніби повідомляючи про небезпеку, кивали голівками.
Їм все швидше і швидше хотілося потрапити до лісу.
Коли вони зайшли до лісу, перед ними відкрилась справжня лісова казка: вони побачили килим із різноманітних квітів, на повні груди вдихали квітковий аромат, кожна пташечка співала свою улюблену пісню, крізь густі крони дерев пробивались сонячні промінчики, від вітру тріпотіло листячко, наче про щось шепотіло.
В лісі вони бігали, стрибали, грались, веселились. Їм ставало все цікавіше і цікавіше, йшли все далі і далі, забувши, що час повертатись додому.
Аж тут непомітно почали підкрадатися сутінки, перестали співати птахи, ліс затих, лягло спати сонечко.
Дівчаткам стало страшно. Вони бігали у різні сторони, шукаючи ту стежечку, якою йшли до лісу. Але все було марно. Діти почали плакати, кричати, благати про допомогу.
На краю лісу стояла маленька хатинка лісника.
Він і почув цей крик. Лісник швидко побіг на допомогу. Перед ним стояли перелякані дівчатка: з їхніх оченят, наче струмочки, по щічках текли і падали на землю теплі сльозинки. Він їх заспокоїв, взявши за руки, відвів додому. В цей час їх вже скрізь шукали батьки. Вони щиро дякували лісникові за порятунок їхніх дівчаток.
Ось такий щасливий кінець цієї пригоди.
2. Робота над змістом казки.
- Що дівчата зробити неправильно?
- Що могло б трапитися з дівчатками, якби їх не почув лісник?
Отже, щоб з вами не трапилась така пригода, треба добре знати, де можна гратися, а де – ні.

V. Фізкультхвилинка
1-2 Всі присіли
Потім вгору підскочили.
3-4 Нахилились,
Із струмочка гарно вмились.
5-6 Всі веселі
Крутимося на каруселі.
7-8 В поїзд сіли
Ніжками затупотіли.
9-10 Відпочили
І за парти дружно сіли.

VІ. Узагальнення і систематизація знань.
1. Робота в парах (розгляд і аналіз малюнків).
2. Робота в зошитах. (визначення небезпечних місць для ігор.)
3. Гра «Чим можна гратися?»
4. Вікторина «Як я поступлю?» (додаток 1)

V. Підсумок уроку
- Які правила безпечної поведінки ви запам’ятали?
- Які небезпечні місця є у вашому дворі?
- учень 1.
Правил різних є багато, їх потрібно знати.
Про свою безпеку завжди треба пам’ятати,
Бо розвага – це чудово, та життя – одне!
Поведешся необачно й лихо не мине.
- учень 2.
І не дуже вихваляйся, що герой такий
Й на героя теж приходить раптом час лихий.
Краще сонечку радіти і в безпеці жить,
Правила усі вивчати й з ними подружить.
- Учень 3.
А щоб ви ніколи не були сумні,
Правила порушувати можна? – Ні!
Урок закінчено.

Додаток 1
Вікторина
Машина іде ще далеко, я встигну перебігти і перебігаю через дорогу.
ні
Я бачу, що машина ще далеко, але краще зачекаю і не перебігатиму.
ні
Машини на дорозі немає, і я спокійно переходжу дорогу.
ні
Перейду дорогу на зелене світло світлофора, коли буде безпечно.
так
Друзі запросять мене гратися не будівельний майданчик.
ні
Однокласники покличуть мене гратися у «футбол» порожньою скляною пляшкою.
ні
Беру ковзани і буду кататися на дорозі.
ні
Беру ковзани і йду на каток.
так

Категорія: Уроки | Додав: skotsvitalik (05.02.2016) | Автор: Скоц Валентина Миколаївна E
Переглядів: 328 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!