Справжня особистість - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Справжня особистість

Тема. Справжня особистість.
Мета. Ознайомити учнів із біографіями відомих людей, яких вважають справжніми особистостями; заохочувати школярів висловлювати власну думку, вчити враховувати думку товаришів; розвивати зв’язне мовлення, вміння аргументувати свої слова; виховувати працьовитість.
Обладнання: сигнальні картки, кольорові смужки для визначення партнерів у групі; картки з прислів’ями, картки для гри «Знайди протилежність», чарівна пляшка для вправи «Я прагну…»

Хід уроку

І. Організація класу до уроку
1.1. Привітання гостей уроку.
1.2. Зачитування вірша.

Стали дітки, всі рівненько.
Посміхнулися гарненько
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.

ІІ. Актуалізація опорних знань.
2.1. Повторення домашнього завдання.

Опитувальник «Так чи ні – поясни мені!»
Учні сигнальними картками дають відповіді на запитання. Червоний колір означає «Ні!», зелений – «Так!». У ході відповідей пропонуємо учням пояснити вибір, підтвердити або спростувати думку використовуючи слова:
Я вважаю, що …
На мою думку …
Я переконаний, що …

1) Чи погоджуєтеся ви з думкою, що людське «Я» це зовнішність людини?
2) Чи можна лише за зовнішнім виглядом говорити про людське «Я»?
3) Чи правда, що людські якості як от доброта, чесність, вміння ввічливо спілкуватися і поводити себе у суспільстві культурно, набуваються протягом життя?
4) Чи назвемо ми особистістю ту людину, яка не працює над собою, не виховує в собі позитивні людські якості, намагається використовувати інших і зовсім не думає про тих, хто її оточує?
5) У внутрішньому світі людини «живуть» її думки, почуття, пам'ять, емоції, бажання, здібності?
6) Чи однаковий внутрішній світ у кожної людини?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
3.1. Робота в групах.

Учні зручно розташовуються по 6 чол. (за кольорами отриманих смужок паперу), утворюючи коло. Клас обговорює різні аспекти запропонованої проблеми. Обговорення триває доти, поки є охочі висловитися. Учитель підсумовує сказане.
- За кольорами смужок паперу утворіть кола.
В групах попрацюємо над таким питання: «Що означає бути справжньою особистістю?»
Обговоріть це питання, висловіть свої думки. Оберіть того, хто представить думки вашої групи.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку
Отже, ми з’ясували, що особистістю ми називаємо ту людину, яка працює над собою, виховує в собі позитивні риси характеру та намагається бути корисною іншим.
А сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, яку людину називають справжньою особистістю. До речі, як ви думаєте, а в чому різниця між просто словом «особистість» і «справжня особистість»?

V. Вивчення нового навчального матеріалу
5.1. Робота в парах.

Попрацюємо в парах. На партах у вас є частинки прислів’їв. Ваше завдання з’єднати їх. Та пара, яка впорається першою – піднімає руки догори.
Мудрим ніхто не вродився, нема плода.
Вчення світ, а навчився.
Без труда а невчення тьма.
Погляньте на дошку. Перечитайте прислів’я ще раз. Отже, якою темою об’єднані всі прислів’я?
Який висновок можемо зробити? Знання, освіта – запорука успіху.
Що це значить? (якщо хочеш досягти успіху, потрібно учитися)
5.2. Робота за підручником
Давайте повторимо вивчене.
Кого ми називаємо особистістю?
Що потрібно, щоб досягти успіху?
Успіх = здібності + працелюбність (на дошці формулу вивісити)
5.3. Вправа «Я так думаю»
Кого б ви назвали славетною людиною? Які риси характеру допомогли цим людям досягти успіху?
5.4. Робота за підручником
Попрацюємо самостійно. У вас на партах є картки з інформацією про відомих людей України. Перечитайте інформацію уважно. Подумайте, чому зображених на фото людей називають справжніми особистостями?
Чи готові ви дати відповідь на запитання: Яку людину називають славетною особистістю?
Славетною особистістю називають ту людину, яка досягла успіху у певному виді діяльності. Це мужні люди, які долали невиліковні хвороби, а силою власного духу, волі викликали і викликають захоплення.
Сьогодні ми часто говоримо про успіх. Що ж таке «успіх»? (варіанти відповідей)
От, погляньте У́спіх —
1. позитивний наслідок роботи, справи, змагання, життя тощо; значні досягнення, удача, талан.
2. позитивний результат діяльності, факт вищого досягнення поставленої мети. Здобутий успіх є великим збудником нової енергії, могутнім стимулятором творчих пошуків і злетів.
3. суспільне визнання чого-небудь або кого-небудь, яке супроводжується почуттям потрібності й отриманням позитивних емоцій.
А що ж думають інші люди про те, що таке успіх та справжня особистість?
Погляньте на дошку. Це прислів’я. Спробуймо пояснити їх значення.
• Хто не стикався в житті з труднощами, ніколи не стане справжньою людиною.
• Воля і крізь скелю пройде.
• Хто жив для народу, той житиме вічно.
5.5. Вправа «Я прагну…»
Зараз кожен з вас на аркуші паперу зможе написати про те, чого він прагне. Висловить свою думку і ми наші папірчики з прагненнями закоркуємо у чарівну пляшку, заховаємо її далеко у шафу, а коли ви закінчите школу, відкриємо і побачимо, чи здійснилися ваші прагнення.
(учні записують, складають до пляшки).
5.6. Фізкультхвилинка

Гра «Знайди протилежність»
На окремих аркушах паперу у вас записані слова. Це назви рис характеру. Слова кольорові. Ми вже знаємо, що є позитивні і негативні якості особистості. Для того, щоб знати, яку якість у собі плекати, а яку «проганяти» треба знати і погані і хороші. Тому зараз вам завдання: якнайшвидше знайти протилежну якість до тієї, яка згадана у вашому аркуші паперу і стати поруч.
Чесність – брехливість
Акуратність – неохайність
Дбайливість – егоїзм
Делікатність – грубість
Рішучість – нерішучість
Грубість – ніжність
Жадність – щедрість
Нахабство – ввічливість
Скромність – хвальковитість
Запальність – терплячість
Упертість – поступливість
Працелюбність – лінь

VI. Узагальнення і систематизація знань
6.1. Робота за зошитом з друкованою основою.

Відкрийте ваші зошити на с. 7
Завдання 1.
Прочитайте уважно завдання 1. Як його виконати? Що таке успіх?
Завдання 2.
Виконайте, будь ласка, завдання 2 самостійно. Добре подумайте і запишіть імена тих, кого ви поважаєте.
Обговоріть з сусідом по парті, за які якості характеру ви поважаєте цих людей. Запишіть ці якості.
Завдання 3. Попрацюйте самостійно!
Розшифруйте вислів і запишіть його.
Найважча боротьба – самого себе побороти.
Що означають ці слова?
Завдання 4.
Розгляньте малюнки. Чи можна вважати особистістю ту людину, яка ніколи не бере на себе відповідальність за скоєні вчинки?
Завдання 5.
Прослухайте уважно розповідь про видатного грецького вченого Архімеда.
Колективне виконання завдання 5 зошита
6.2. Гра «П’ять речень»
Вам в п’яти реченнях потрібно висловити, що ви дізналися на уроці

VIІ. Підбиття підсумків. Домашнє завдання
7.1. Домашнє завдання

Опрацювати зміст статті підручника на с16-20. Крім того, пропоную підготувати розповідь про відому постать в історії України чи нашого міста.
7.2. Бесіда
- Що нового дізналися на уроці?
- Про яких людей прочитали?
- Чому їх називають справжніми особистостями?

Категорія: Уроки | Додав: Olechka8201 (16.01.2016) | Автор: Басиста Ольга Петрівна E
Переглядів: 517 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!