Складання прикладів і задач на додавання і віднімання в межах 10 - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Складання прикладів і задач на додавання і віднімання в межах 10

 УРОК З МАТЕМАТИКИ
у 1 класі
за темою «Складання прикладів і задач
на додавання і віднімання в межах 10»

 

Тема: Складання прикладів на додавання і віднімання в межах 10.
Мета:
 формувати уявлення дітей про зміст дій додавання і віднімання;
 вчити складати приклади за малюнками і практичними діями;
 розвивати практичні економічні навички.
Обладнання: світлофор, картки, іграшки, магнітофон, дитячі комп’ютери.

                                                            ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Діти, сьогодні у нас незвичайний урок.
По-перше, у нас багато гостей. По-друге, це урок математики з елементами економіки.
Що же таке економіка і навіщо її вивчати. (Задаю питання).
 Чому в класі у нас світло горить тільки справа? (Щоб економити світло).
 Чому треба до кінця закручувати водопровідний кран? (Щоб економити воду).
 Навіщо ми заклеїли на зиму рами у класі? (Щоб було тепло).
 Коли ви йдете додому, який шлях ви вибираєте? (Короткий, щоб швидше дійти).
 Отже, економіка – це наука, яка вчить, як краще, вигідніше, зручніше використовувати і світло, і воду, і час, і гроші.
Ми сьогодні з вами помандруємо до міста Економічного. Працювати будемо швидко, дружно, чітко, щоб дізнатися більше корисного, незнайомого, цікавого.
(Показую макет міста Економічного).
Ось подивіться, яке прекрасне і світле це місто. Що ж ми будемо в ньому робити?
Порахуйте, скільки в ньому будинків? (10).
Ми на уроці будемо закріплювати ваші знання про числа і цифри, а також будемо складати приклади на додавання і віднімання в межах 10.
Тепер перевіримо, чи всі з вас можуть потрапити до цього міста.
(Усний рахунок. Діти показують відповіді на картках з цифрами).
 Наступне за 7, 5.
 Попереднє числу 2, 4.
 Сусіди числа 6, 8.
 Сума чисел 6 і 1, 7 і 1, 3 і 2.
 Склад числа 10.
 Доповнити до 10 числа: 6, 4, 8, 2.
(Роблю зауваження, коментую).
 На чому ж ми зможемо потрапити до цього міста? У вас є картки. З’єднайте по черзі всі цифри, що у вас вийшло?
І варіант                             ІІ варіант

(Човен)                                (Ракета)

 На чому швидше потрапити до міста Економічного? Чому? (швидше рухається).
З яких геометричних фігур складається човен і ракета?
 Стартуємо (фіз. хвилинка). На старт!
Рахуємо: 5, 4, 3, 2, 1 – пуск!
 Ось це прекрасне місто. І нас, друзі, зустрічає Буратіно.
Буратіно – бізнесмен, добре заробляє.
І податок сплачує.
Що ж таке податок і сутність його яка?
Податок – це частина зароблених грошей,
Які ідуть на пенсії, науку, на дітей
І всім на лікування.
 Кожен, хто заробляє гроші, повинен відраховувати якусь частину, щоб діти змогли в школі вчитися, старі люди – одержували пенсії.
Цим займається податкова інспекція (показую будинок з написом) і податковий інспектор – Песик. Буратіно просить визначити, скільки грошей у нього залишиться з 10 гривень, якщо він заплатити податок 2 грн.? 1 грн.? 3грн.? половину?
 Потім Буратіно пішов далі з 5 монетами і побачив перед собою банк і банкіра Поросятко. Поросятко запропонувало віддати ці 5 монет на 5 днів, а за це через 5 днів Буратіно одержить по 1 монеті за кожен день. Допоможіть Буратіно підрахувати, скільки монет одержить він через 5 днів. Якими монетами може Поросятко дати ці 10 монет? (5 і 5, 10 разів по 1 к., 5 р. по 2 к.). Чи вигідно, економно тримати гроші в банку?
Сучасне життя неможливе без комп’ютеризації.
Буратіно теж пішов до комп’ютерного центру і там його зустріло Курчатко і запропонувало вам, діти, попрацювати в парах на дитячих комп’ютерах (перевіряємо додавання і віднімання в межах 10).
(Діти працюють в парах і світлофорами перевіряють)
Тут недалеко Рекламне агентство і рекламний агент Лисичка. Вона пропонує зробити рекламну паузу і прорекламувати для Буратіно школу.
(Фізхвилинка під пісню … «Чому вчать у школі»).
А ще нас в місті є бухгалтерія і Білочка – бухгалтер. Вона обов’язкового все записує, підраховує, вираховує.
Білочка хоче, щоб ви вклали розв’язання до віршованих задач. (Діти пишуть в зошитах і на дошці).
Шість малят-дошкільнят
Стали струнко в один ряд.
Підійшов до них Панас.
Скільки стало нас? (6 + 1 = 7)

По дорозі їжак біг,
Ніс сім яблук на обід.
Одне впало, закотилось.
Скільки яблук залишилось? (7 – 1 = 6)

Ось веселі мишенята.
Вчотирьох пішли гуляти.
Два прийшло пізніше.
Стало всім ще веселіше (4 + 2 = 6)

Валя десять яблук купила,
По дорозі два загубила.
Скільки принесе до хати.
Щоб гостей пригощати? (10 – 2 = 8)

Ми з вами говорили про професії бухгалтера, економіста, податкового інспектора. А вчать цьому в економічному коледжі. Викладач коледжу Їжачок хоче щоб ви склали задачу на віднімання. Але спершу повторимо з яких частин складається задача. (Схема)
Задача:
○ умова
○ питання
○ розв’язання
○ відповідь.

У○. П○. Р○. В○.


8 – 2 = 6 (т)

А ще в місті є офіс. А мешкає там Хом’ячок. Він просить подивитися в підручниках на будиночок (с. 34). (Працюємо за малюнком в підручнику).
Тепер Буратіно хоче перевірити, як ви вмієте працювати самостійно. На листочках з ракетами чи човниками є умова прикладів. Розв’яжіть їх.
Перші 5 учнів одержать картки, на яких будуть написані слова, а з цих слів ми складемо прислів’я.

Економіка вчить як на світі жить.

Перевірка самостійної роботи.
У кого човник – відповідь 10, на ракеті – 9.
Колективно складаємо із слів речення.
Підводимо підсумок уроку.
 Що ж таке економіка?
На закріплення – усні задачі (з економічним завданням).
 У двох класах по 3 вікна. На зиму заклеїли їх. Скільки вікон заклеїли у двох класах, щоб зекономити тепло?
 Якщо у класі за 1 хвилину буде крапати 5 хвилин, то за 2 хвилини скільки викапає? Що треба зробити, щоб цього не було?
 На вулиці сяє сонце. Чи потрібно вмикати світло у класі?
 Чому треба бути економним? Як ви економите світло, воду, газ?
 Чи сподобався вам урок? Чим запам’ятався?

Категорія: Уроки | Додав: Олександрівна5410 (28.01.2015) | Автор: Рижкова Наталя Олександрівна E
Переглядів: 1217 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!