Історія музичного мистецтва - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Історія музичного мистецтва

Тема: Історія музичного мистецтва
Мета:
*навчальна:
зацікавити учнів історією музичного мистецтва,надати учням уявлення про музику,як мистецтво,що розповідає про життя людей і навколишній світ мовою звуків. Дати поняття про перші музичні інструменти,про народну і професійну музику.
*розвивальна:
розвивати творчу уяву, фантазію учнів, уміння сприймати музику та визначати засоби її виразності,розвивати вокально – хорові виконавські навички,співоче дихання,почуття ритму.
*виховна:
виховувати інтерес і любов до музики,пісні,творчої праці,бажання вчитися музики.
Музичний матеріал: Х.В. Глюк. Мелодія з опери »Орфей та Еврідіка» (соло флейти) .О. Янушкевич
«Веселкова пісня»
Наочні посібники: Портрет композитора Х.В.Глюка,малюнки перших музичних інструментів,робочий зошит «Музичне мистецтво» 5 клас Л.Г. Кондратової.
Обладнання: фортепіано, нотна хрестоматія, комп’ютер, фонохрестоматія.
Тип уроку: комбінований.

                                                                             Хід уроку:
I. Організаційний момент.
Перевірка готовності класу до уроку.
Музичне вітання.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Що таке музика?
-З якими видами мистецтва музика має зв’язок?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
- Чи знаєте ви історію музичного мистецтва?
- Які були перші музичні інструменти?
- Про це все ми дізнаємось сьогодні на уроці.
ІV. Основна частина.
ІV.1.Засвоєння нових знань.

Музика зародилася дуже давно. Деякі вчені вважають джерелом її виникнення інтонації збудженого мовлення,спів птахів та голосові звуки тварин ,інші – ритм роботи первісних людей,їхні звукові сигнали або магічні заклинання. У міфах багатьох народів музика – могутня сила,здатна керувати природою,приборкувати тварин та зцілювати людей. Ще Піфагор застосовував музику для лікування хворих людей,а Платон та Арістотель побудували цілу систему музичного виховання.
З давніх часів люди створювали різні музичні інструменти. В Африці,Південній Америці,Азії декілька сторіч тому корпусом для струнних інструментів був звичайний гарбуз,а в арабському інструменті ре бабі - панцир черепахи. Старовинні рибалки виготовляли інструменти з мушель,а гончарі – з глиняних горщиків. Приблизно п’ять тисяч років тому ассирійці та вавилоняни створили чотириструнний інструмент із дерев’яним корпусом – прообраз знаменитої лютні.
Музичне мистецтво пройшло великий історичний шлях свого розвитку. Це цілі епохи,що характеризуються певними напрямами та стилями:від музики стародавнього світу,епох Середньовіччя та Відродження, барокко,класицизму,романтизму,модернізму до сучасної електронної та естрадної музики.
Музику поділяють на народну та професійну.
Народна музика – це традиційна музика народів та регіонів,створюється і передається в усній народній формі від виконавця до виконавця,від покоління до покоління. До народної музики належать народні пісні,інструментальні твори та музика до танців.
Професійна музика – це музика,створена композиторами;вона написана в певному жанрі,музичній формі,має свої засоби виразності та втілює задумані авторами музичні образи.
Крістоф Віллібальд Глюк (показ портрета композитора) – німецький композитор,який жив на початку 18 століття. Роки життя (1714-1787). Він є автором численних опер. Різнобічно обдарований музикант:грав на багатьох інструментах,співав,добре знав особливості балетного мистецтва,був видатним оперним диригентом. Одним із творів Глюка є опера »Орфей та Еврідіка» на основі давньогрецького міфу про співака і поета,якому була відома особлива сила музики.
Зараз я вам розповім сюжет цього давньогрецького міфу.
На півночі Греції,у Фракії,жив співак Орфей. Чудовий дар був у нього,і слава про нього йшла по всій землі греків. За пісні полюбила його красуня Еврідіка. Вона стала його дружиною. Але щастя їх було недовговічне. Одного разу Орфей і Еврідіка були в лісі. Еврідіку вкусила змія і вона померла. Велике було горе Орфея. Він пішов від людей і цілі дні проводив один,блукаючи по лісах,виливаючи в піснях свою тугу.
Орфей не міг втішитися і вирішив відправитися в царство мертвих. Так дійшов він до палацу повелителя підземного царства Аїда. За чудовий спів Аїд погодився відпустити загиблу дружину Орфея Еврідіку за умови,що Орфей не буде на неї дивитися. Але Орфей порушив заборону Аїда і подивився на Еврідіку. Його дружина так і назавжди залишилася у царстві мертвих.
ІV.2. Слухання музики та її аналіз.
Зараз ми послухаєм музичний твір, який називається «Мелодія» з опери «Орфей та Еврідіка» Глюка. Зверніть увагу ,що соло у цьому творі грає духовий інструмент флейта.
(Слухання твору.)
Давайте проаналізуємо цей твір.
- Яким ви уявляєте Орфея?Про що розповіла вам його мелодія?
- Якими словами можна описати цю мелодію?У чому,на вашу думку, її чарівність?
- Гру яких музичних інструментів тобі вдалося розпізнати?
- Який міф став основою музичного твору?РозкажІть його зміст?
- Як ви гадаєте,чим ця історія пов’язана з історією музики?
- Давайте з ’ясуємо,що ж таке мелодія?
(Учні читають визначення цього терміну.)
Мелодія – засіб виразності музики,що допомагає створити музичний образ.Це одноголосне вираження музичної думки;основний елемент музики.
Прослухайте твір композитора ще раз і за допомогою пензлика,акварельних фарб чи кольорових олівців створіть на папері образ,який навіяла вам музика.
ІV.2 Перевір свої знання з теми “Історія музичного мистецтва”.
Склади літери в словах у правильному порядку.Всі слова пов’язані з темою уроку. Прочитай визначення, дай їм пояснення.
дія-ло-Ме сіб-за сті-раз-ви-но ки-зи-му.
зич-Му-ний раз-об.
Вокально – хорова робота.
Розспівування.
- Сьогодні ми будемо продовжувати вчити пісню,яку почали вивчати на минулому уроці.
- Хто згадає назву пісні і її авторів?
1) Питання по тексту пісні.
2) Словникова робота.
3) Вимовляння та читання тексту пісні.
4) Проплескування ритму пісні з вимовлянням тексту пісні.
5) Робота над ІІ і ІІІ куплетами пісні по фразах.
6) Робота над правильним співочим диханням.
7) Робота над розтягуванням складів у заспівах.
8) Робота над синкопованим ритмом у приспіві і над паузою на І долі.
9) Спів всієї пісні під фортепіано.
10) Спів всієї пісні під караоке.
V. Підсумок уроку.
- Сьогодні на уроці ми дізналися про історію музичного мистецтва.
- Що ви знаєте про історію виникнення музики?
- Чим давня музика відрізняється від сучасної?
- На які види поділяється музика?
- Назви музичний твір,який ми сьогодні слухали на уроці і хто його автор?
- Розкажи міф про Орфея.
- Яку пісню ми продовжували вчити?Хто її автор?
- Яка музика з цього уроку запам ’яталася тобі найбільше?Розкажи про неї.

Підготувала Ластовецька Людмила Віталіївна, вчитель музики та логоритміки спеціальної школи – інтернату І – ІІ ступенів №7 міста Києва.

Категорія: Уроки | Додав: Lastovet (04.03.2015) | Автор: Людмила E
Переглядів: 765 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!