Закріплення букви "зе". Опрацювання тексту "Весела зима". Скоромовка - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Закріплення букви "зе". Опрацювання тексту "Весела зима". Скоромовка

ТЕМА : Закріплення букви “зе”. Опрацювання тексту “Весела зима”.
Скоромовка.
МЕТА : Закріпити знання учнів про вивчені букви та їх звукове значення ;
формувати навички читання текстів ; розвивати образне мислення ;
спостережливість, увагу, логічне мислення ; виховувати любов до
прекрасного.
ОБЛАДНАННЯ : Звукові схеми, предметні малюнки, анаграма, розрізна
азбука, склади, складова таблиця, фішки - звуки .

                                                            ХІД УРОКУ

1 . ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.
1. Привітання.
Холодно зараз в лісах і гаях,
Холодно зайчикам, лискам, пташкам.
Затишно й тепло у класі у нас.
Діти мої, вітаю всіх вас.
Діти, у народі говорять : “Добрий гість – дому радість”. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними.
А тепер доторкніться один до одного, усміхніться одне одному й подаруйте чудовий настрій.

2. Мовна розминка.
а) Проспіваймо : А-а-а, у-у-у, о-о-о, и-и-и, і-і-і, е-е-е.
б) Читання складової таблиці.
в) Чистомовка.
За-зо-зу-зе-зі
Зима їде на возі.
Зі-зе-зу-зо-за
Везе Діда Мороза.
г) Розучування скоромовки.
Мороз Мороза водив за носа.
- Як ви розумієте даний вислів ?

ІІ . АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ .
1. Повторення вивчених букв.
- Яку букву ми вивчали на минулому уроці ?
- Які звуки вона позначає ? { з } { з’}
- А щоб на нас не образились інші букви, давайте і їх
згадаємо ( повторення вивчених букв ).
2. Гра “У якому будиночку живуть ці слова”

замок      заєць     дятел     лев    цибуля       гриб
(До кожної звукової схеми дібрати малюнок )

3. Складання слів зі складів.
По дорозі зайчик біг,
Він склади в торбинці ніс.
Розв’язалися шнурки
І розсипались склади.
Я склади ці узяла
І вам, діти, принесла.
Допоможіть зайчаті
Ці склади в слова зібрати.

ЗІ ЗА ЗІР НА КО КА
(Зіна, коза, зірка)

- Що об’єднує ці слова ? ( Буква “Зе” )

4. Робота в парах. Складання речення.
І-а пара зі словом “Зіна”
ІІ-а пара зі словом “коза”
ІІІ-я пара зі словом “зірка”

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
Буква “Зе” привела на урок ще одне слово. Давайте
його прочитаємо.

2 1 4 3
И З А М
АНАГРАМА

(ЗИМА)

Викладіть слово з розрізної азбуки. З И М А

До нас на урок завітала Зима, бо дуже їй цікаво, як
учні першого класу уже вміють читати. Сьогодні на уроці
ми продовжимо читати слова з буквою “Зе”, вправлятиме-
мося в читанні тексту, вчитимемо виразно читати речення,
знаходити речення в тексті.

ІV. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
1. Асоціативний кущ.
- Діти, які асоціації виникають у вас при слові “ЗИМА”?

МОРОЗ    КОВЗАНКА    НОВИЙ РІК

ХОЛОДНО    ЗИМА    ДІД МОРОЗ

САНКИ ЛІД СНІГ

2. Відгадування загадки.

Що за диво? Все село
Білим пухом занесло.
Дива зовсім тут нема –
Це в село прийшла ( ЗИМА ).

3. Руханка “Морозець” (музична)
Що ж, мабуть, прийшла пора
Трохи відпочити.
Хочу на руханку
Всіх вас запросити.

4. Робота за Букварем ( с. 73) текст “Весела зима”.
Щось наш Букварик засумував. Настав час з ним попрацювати. Сьогодні ми будемо читати текст “Весела зима”.
- Як ви гадаєте, чому автор назвав зиму веселою ?
- Слухайте текст і запам’ятайте імена дітей.
а) Читання тексту вчителем ;
б) Словникова робота.
- “Спускання” з гірки.

З И М А
ВЕ ЗЕ
СА ДОК
МО РОЗ
ЗА ЛИВ

- Читання “важких” слів “хвилею”.
НА СТА ЛА
ЗА СТЕ ЛИ ЛА
ПРИ КРА СИВ
ЗА МУ РУ ВАВ
КОВ ЗАН КУ
ВІ ЗЕ РУН КА МИ

- Як ви розумієте вислови :
Коло ( дому ) – близько, поруч з домом ;
Замурував ( у лід ) – покрив льодом ;
Ковзанка – місце для катання на ковзанах.

- Назви родичів до слова МОРОЗ: сильний морозище слабкий морозець

в) Читання тексту з учителем “вголос”.

г) Читання “ланцюжком” – дочитують самостійно

д) Вибіркове читання.
- Яка пора року настала ?
- Чим прикрасив мороз вікна ?
- Що зробив тато ?
- Хто посадив Зіну на сани ?
- Яке речення відповідає схемі ?

е) Робота над виразністю.

- Знайдіть окличні речення. Давайте навчимося їх читати.

Повезло Зіні!

Зима морозна, але така весела !

є) Робота над ілюстрацією до тексту.

- Що тут відбувається ?

- Якими рядками з тексту можна підписати ілюстрацію ?

V. ПІДСУМОК УРОКУ.
Гра “Продовж речення”.
“Сьогодні на уроці я вчився …”
“Найбільш мені сподобалось …”
“Дома я розповім батькам …”

Категорія: Уроки | Додав: irinavolokha (26.01.2016) | Автор: Ірина Волоха E
Переглядів: 286 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!