Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня

Урок – подорож з математики

ТЕМА. Складання таблиці множення числа 3. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня

МЕТА. Ознайомити учнів з таблицею множення числа 3 та її практичним застосуванням; формувати уміння знаходити значення виразів на дії різного ступеня, розв’язувати задачі.

ОБЛАДНАННЯ. Таблиця усних обчислень; таблиця множення числа 3; макет бочки із завданнями; предметні малюнки.

                                                                             ХІД УРОКУ

I.Організація класу.

- Діти, Буратіно загубив ключик від дверей Палацу знань. Його знайшла Баба Яга. А Буратіно розгубився і не знає, як туди дістатися. Давайте спробуємо йому допомогти. Але для цього нам доведеться пройти нелегкими цифровими стежками.

II. Повторення вивченого матеріалу.

- За цифровою стежкою є висока гора, давайте обійдемо її так, щоб дістатися до річки. На шляху хатка. Відкриваємо віконечко. Що це? Мабуть завдання для Буратіно.

- Діти допоможемо йому?

Завдання хатинки

- Один учень називає приклад на множення числа 2; другий називає результат, третій – приклад на ділення і т.д.

- Молодці, ви добре справилися із завданням, отже Буратіно може продовжувати свій важкий шлях.

- Під хаткою розквітла чарівна квітка. Обчисліть приклади.

Завдання з „чарівної квітки”

2 ∙5+3;         6+2∙7;         2∙8+16;         2∙10 – 3;

-Ми підійшли з Буратіно до річки. Через річку перекинутий міст. Його охороняє Клоун Жан. Він нас пропустить тільки у тому випадку, коли ми допоможемо Буратіно написати математичний диктант

Математичний диктант

- Скільки разом крил у 8 гусей і горобця?

- Частку чисел 16 і 2 збільшити на 2.

- Добуток чисел 2 і 9 збільшити на 15.

- 11 збільшити на частку чисел 14 і 2.

- Замінити приклад на додавання 11 + 11 + 11 прикладом на множення.

- Від найбільшого двоцифрового числа відняти 45.

- Скільки жуків мають 14 вусиків?

- У хокей грають 5 гравців і 1 воротар. Скільки рукавиць у хокеїстів?

- Ми переходимо міст, але тут нас уже чекає білочка в руках у неї завдання. Зараз подивимося яке саме завдання.

Завдання Білочки

Каліграфічна хвилинка із завданням. Подані числа збільшити на три і записати результат.

3 6 9 12 15 18

(6 9 12 15 18 21)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

- Який густий ліс перед нами. Де тут стежка? Он ведмідь давайте попросимо його, щоб він допоміг Буратіно і нам пройти лісовими стежками. Ох, як зрадів ведмідь побачивши нас, бо хоче щоб ми виручили звірят у лісовій школі. Мудра сова дала їм завдання – вивчити та скласти таблицю множення числа

3. 1. Підготовчі вправи

а) Сплести “мереживо” 3+3→ … до 30;

б) Обчислити додаванням: 3+3+3+3=(12) 3+3+3+3+3= (15)

в) Прочитати приклад: 3 ∙ 6=18.

- Що показує другий множник?

- Як перевірити відповідь?

2. Складання таблиці множення числа 3.

На дошці - таблиця з малюнками.

а) а - Скільки трикутників? (6).

- Як дізналися? (3+3=6).

- Замініть додавання множенням. (3∙2=6) б)

- Скільки всього прямокутників? (9)

- Як дізналися? (3+3+3=9)

- Замініть додавання множенням (3∙3=9)

в) - Який приклад на множення складаємо за цим малюнком? (3∙4=12)

г) – Проілюструйте наступний приклад за допомогою предметних малюнків. (На набірному полотні учень викладає зірочки)

- Скільки буде 3 ∙ 6? (18) Чому? (3+3+3+3+3+3=18.)

- Скільки буде 3 ∙ 7? Чому? і т.д.

2.Фізкультхвилинка

Ми в ракету дружно сіли

І у космос полетіли.

Раз, два, три, чотири, п’ять,

Стали в космосі кружлять.

Покружляли, оглянулись

І на землю повернулись.

3. Первинне закріплення.

- А ще допоможемо звірятам прочитати таблицю множення числа 3, користуючись таким записом:

3 ∙ 2 3 4 5 6 7 8 9

- Ну ось ми і вибралися з густого-прегустого лісу. А допомогли нам у цьому ведмідь і звірятка з лісової школи.

- А тепер ми продовжуємо свою дорогу і рухаємося далі. І хто нам трапляється на цифровій стежці? (Зайчик)

- Він хоче нас попросити зіграти з ним у гру і допомогти йому розв’язати завдання з підручника.

Завдання зайчика

а) Гра «Найкращий фотограф”. Учасники гри стараються швидко і правильно відтворити таблицю множення числа «3» на дошці.

б) Користуючись таблицею множення числа «3», розв’язати приклади № 702, задачу № 701.

№ 701. 3 ∙ 5 = 15 (кг.) Відповідь: 15 кілограмів мандаринів.

№ 702. 3 ∙ 8 + 5 = 29; 3 ∙ 7 – 12 = 9; 3 ∙ 9 + 32 =59.

ІV. Розвиток математичних знань.

- І ось ми майже дісталися до Палацу Знань. Але на дорозі ми зустріли ще одного лсового мешканця. Діти , хто він? (Їжачок).

Завдання їжачка

1. Робота над задачею №703. На дошці – скорочений запис задачі.

Було - ?

Витратили – 6 с., по 3 м

Залишилося – 9 м

Учні вивчають задачу, розглядають скорочений запис, читають розв’язання задачі за підручником. - Поясніть розв’язання задачі.

1) 3 ∙ 6 = 18 (м);

2) 18 + 9 = 27 (м);

або 3 ∙ 6 + 9 = 27 (м)

Відповідь: 27 метрів тканини.

2. Цікаві задачі:

- 7 триголових драконів одягли капелюхи. Скільки капелюхів у цих драконів? (3∙7=21)

- 7 триголових драконів купили краватки для кожної голови, але 5 краваток згубилося. Скільки краваток залишилося? (3∙7-5=16)

3. Самостійна робота. Виконання завдання № 704 із взаємоперевіркою.

2 ∙ 6 + 78 = 90;        3 ∙ 7 + 45 =66;        3 ∙ 6 – 14 = 4;        3 ∙ 4 + 40 = 52;

3 ∙ 5 + 20 = 35;        3 ∙ 2 – 6 = 0;           3 ∙ 3 + 9 =18;         3 ∙ 9 + 3 = 30.

V. Підсумок уроку.

- Молодці, діти, ми допомогли Буратіно дійти до Палацу Знань. А ось і ключик, який дав нам Їжачок, щоб Буратіно зміг відчинити двері палацу, і звільнити Королеву математики від Баби Яги. (Роздаю найактивнішим учням медалі “Юний математик”, які передала їм Королева Математики).

VІ. Домашнє завдання.

№№ 705,706 (с.119); повторити таблицю множення на 3.



Джерело: https://www.dropbox.com/s/3yf4ah985kyq9q2/%D0%A3%D1%80%D0%BE%D0%BA-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B6%20%D0%BC%D
Категорія: Уроки | Додав: вчитель6059 (28.10.2016) | Автор: Хоменко Олена Юріївна E
Переглядів: 163 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Пані Олено, перевірте посилання, воно не працює.
Дата публикации: 28.10.2016 в 19:28
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!