Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Урок позакласного читання "Морський лев Боцманятко" Юрій Сердюк
Урок позакласного читання
Тема Юрій Сердюк «Морський лев Боцманятко»

Мета Удосконалювати навички свідомого читання, вчити ставити питання вищого рівня і свідомо на них відповідати; розвивати критичне мислення, вміння знаходити причино-наслідкові зв'язки. Виховувати почуття любові до тварин. 
Обладнання Зошити, таблиці, тексти, картинки, записи на дошці, мікрофон. 
Методи і прийоми «Передбачення», «Щоденник подвійних нотатків», «Сенкан», Інтерв'ю, п'ятихвилинне есе,питання Блума ( прямі та на переформування ); методика «Тренінг». 

Хід 

І. Актуалізація опорних знань
1.Організаційний момент
Продзвенів і стих дзвінок
Починається урок
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
2. Фонетична зарядка
Ок-ок-ок- щоранку батько і синок
Ок-ок-ок- ходили разом на ставок.
Ють-ють-ють- ловили рибку… Чи піймають, -
Ють-ють-ють- все бухикають та чхають:
Чхи-чхи-чхи- «Бухи, бухи! Ачхи, ачхи!
Чки-чки-чки- ловися рибко на гачки!»
3. Скоромовка
З краплі річка починається,
Річки в морі зустрічаються.
4. Мотивація навчальної діяльності. Передбачення за загадками.
Крила є, а не літає,
Хоч без ніг – не доженеш.
Дуже гострі зуби має –
В океані звір живе. (Акула)

Пір'ями махає,
Хвостом управляє. (Риба)
Сутулий, горбатий,
На силу багатий:
Сто коней повезе,
Стільки він на собі понесе.
(Пароплав ) 

ІІ. Усвідомлення нового матеріалу 

1. Передбачення за ключовими словами
Подивіться на ці слова та словосполучення (запис на дошці ). Про що будемо читати?
Сліп, стогнали хвилі, скрипіла обшивка корабля, повз нерівно, лискуче тіло, тихий протяжний стогін, палубні ліхтарі, тремтіло тіло, на голові кров, голосно заревів, розкрив пащу, загрібав ластами.
2. Словникова робота (Дошка)
Трал – велика сітка для ловлення риби.
Сліп– похила площина з спеціальним пристроєм для витягування трала з води на палубу.
Штурман – знає милини, веде корабель.
3. Читання назви оповідання

Морський лев _________

А як би назвали цю тварину моряки? ( Боцман, Штурман…) Боцманятко.
Читання І частини. Обговорення.
Що сталося насправді?
Чи правильно передбачили?
Робота з ІІ частиною.
( На дошці) Гвинт, битва, розсердитися, чемоданчик з лікарським інструментом, розігрувати серед ночі.
Що на вашу думку
дійсно станеться?
Які докази ви маєте?
Що сталося?

Робота над ІІІ частиною.
(На дошці) Стирати бинтом кров, навалитися, тримали, голка з капроновою ниткою, текли крупні важкі сльози, не забувай нас.
4.Фізхвилинка
5.Бесіда ( за запитаннями Блума. Буквальні та на переформування ).
- Про що це оповідання?
- Звідкіля рана на голові? ( потрапив під гвинт, бився ).
- З ким бився? ( З акулою…)
- Хто міг допомогти відбитися від акул? ( дельфіни )
- Коли ви найбільше хвилювалися, слухаючи оповідання?
- Чому тралмайстер назвав лева хрещеником? ( бо врятували ).
ІІІ.Міркування
Робота в групах
1. Зелені «Щоденник подвійних нотатків».
2. Червоні Сенкан.
3. Сині Інтерв'ю.
4. Жовті П'ятихвилинне есе.
Написати у вільній формі (про урок)
ІV. Методика «Тренінг»
Команди, наділіть кожному учню його шматок пирога.
Ось і уроку кінець!
Хто працював, той молодець!
Що сподобалось вам, поділіться.
Що сумним було, пожаліться.
Щоб ви зробили інакше?
Чим саме утримав автор вашу увагу?

Категорія: Уроки | Додав: (11.10.2013) | Автор: Красникова Світлана Миколаївна E
Переглядів: 611 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!