Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Людина починається з добра.
Методичний кабінет Урок позакласного читання за творами В.О.Сухомлинського «Людина починається з добра» Вчитель 2–В класу Вовнянко Л. М. м. Хмельницький Мета: створити умови для формування предметних компетенцій та базових компетентностей; вчити учнів усвідомлювати книжку як засіб спілкування з автором, з доброю і мудрою людиною; продовжувати ознайомлення з творами В.О.Сухомлинського, пробуджувати інтерес до читання цих творів; формувати осмислене ставлення до загальнолюдських цінностей; розвивати творчу уяву, мислення, пізнавальний інтерес; викликати бажання діяти, підпорядкувати свої дії принципу моралі: « Твори добро, красу і радість» сприяти вихованню віри в силу добра, прагнення творити добро. Обладнання: збірки творів В.О.Сухомлинського про добро, портрет письменника, документальний фільм про письменника «Портрет», мікрофон, книга « Сторінки творчості В.О.Сухомлинського» Хід уроку І. Привітання гостей • Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості. Тож давайте привітаємо їх. Добрий день! У добрий час Радо ми вітаєм вас! З миром зустрічаємо, Щастя вам бажаємо. ІІ. Організація класу - А тепер давайте проведемо аутотренінг і налаштуємося на урок. • Я учень (учениця) • Я ходжу до школи • Мене навчають вчитися • Я все розумію • Я хочу багато знати. ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. 1.Інтерактивна вправа «Мікрофон» - Подумайте і скажіть, яким би ви хотіли, щоб був наш урок? - А яким мають бути на уроці учні? - А працювати ми будемо під гаслом: Щоб робота в нас кипіла, Працювати будем: Швидко! Дружно! Вміло! ІV. Повідомлення теми і мети уроку. - Сьогодні на уроці ми будемо мандрувати сторінками життя і творчості письменника, твори якого ви вже читали. А кого саме ви відгадаєте, скориставшись підказками. а) Його твори короткі за обсягом, дуже повчальні. б) Писати для людей – його улюблена справа. в) Твори він писав для своїх учнів. - Так, це відомий письменник і педагог, вчений В.О.Сухомлинський. Сьогодні на уроці ми будемо мандрувати сторінками книги «Творчість В.О.Сухомлинського» Мандруючи сторінками життя і творчості В.О.Сухомлинського ви будете оцінювати вчинки і поведінку літературних героїв – ваших ровесників, вчитися правильно, виразно та свідомо читати. - Які твори В.О.Сухомлинського ви читали? Перегляд фільму про В.О.Сухомлинського. - А чи хотіли б ви дізнатися, яким був Василь Олександрович? - Зараз я вам пропоную переглянути уривок з фільму про В.О.Сухомлинського. - Будьте уважними під час перегляду і запам’ятайте, чим вирізнявся письменник серед інших дітей? - А ще яким він був? - Чому ти так думаєш? - Тому темою нашого уроку я вибрала такі слова: «Людинапочинаєтьсяздобра» - Роз’єднайте ці слова і прочитайте самостійно. V. Робота над темою уроку.
1. Повідомлення про життя і творчість В.О.Сухомлинського. - Зараз ми продовжимо дізнаватися про життя і творчість цієї видатної людини і відкриємо першу сторінку нашої книги: «Творчий шлях В.О.Сухомлинського» - Послухайте вірш і скажіть, чого вчив В.О. Сухомлинський своїх учнів? -Ви отримали домашнє завдання дізнатися щось цікаве з життя і творчості В.О.Сухомлинського. - Хто з вас готовий брати участь у рубриці «Чи знаєш ти, що..». (Розповідь учнів) - Дякую вам за цікаві змістовні повідомлення. - 2 вересня 1970 р. перестало битися серце відомого поета. Прожив він 52 роки, а зробив дуже багато добрих справ. 2. Бесіда. - Відкриваємо другу сторінку нашої книги «Читання – це віконце через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе» - Діти, хто сказав ці розумні слова? - Подумайте і скажіть, яке віконце мав на увазі В.О.Сухомлинський? Ви сказали, що В.О.Сухомлинський написав понад 1200 дитячих творів. Це дуже багато. Я знаю, що багато його творів надруковано. З деякими його книжками ми сьогодні познайомимося. 3. Презентація книги за пам’яткою • назва книги • найбільше запам’яталося • прочитана книга вчить - Діти, хто хоче презентувати прочитану книгу за цією пам’яткою? - Я раджу вам прочитати ці книги. - Я хочу також презентувати вам 2 книги. Вони надзвичайно цікаві і дуже повчальні. Презентую твори « Кожна людина повинна», « Чому голуби до Олега прилетіли?» 4. Бесіда - Відкриваємо третю сторінку нашої книги: «Не одежа красить людину, а добрі справи» - Який з малюнків підходить до назв нашої сторінки? - Чому? - Хто з дітей проявив доброту? - Кого ви засуджуєте? - Як ви б повелися на місці цього великого хлопця? - Діти, як ви розумієте слова: «Не одежа красить людину, а добрі справи». - Так, тільки добра людина може творити добрі справи. - Сьогодні на уроці ми будемо складати павутинку, де ключовим словом буде добро. І почнемо робити це прямо зараз. Недавно учні нашого класу робили добру справу - збирали кошти на лікування хворого учня з 29–ої школи. - Діти, що ви проявили? - Ми будемо читати твори В.О.Сухомлинського і доповнимо павутинку іншими словами. 5. Опрацювання оповідання «Протоптали стежку» 1) Бесіда. - Діти, в нашій країні багато стареньких, одиноких людей. Серед них є ті, які не мали дітей, і ті, про кого родичі забули, хоча повинні про них турбуватися і допомагати їм. - Подумайте і скажіть, як ви б могли допомагати стареньким одиноким людям. - Зараз ви прочитаєте оповідання В.О.Сухомлинського «Протоптали стежку» і дізнаєтеся, як ще можна допомагати стареньким людям взимку. 2) Самостійне читання оповідання. - Прочитайте оповідання самостійно і підготуйтеся до виразного читання. - Якщо в тексті вам знайдуться нерозумні слова, запам’ятайте їх, щоб потім з’ясувати значення цих слів. 3) Словникова робота • кучугури – снігові замети • юнаки – молоді хлопці • колодязь – криниця Робота в парах - Доберіть синоніми до слова хуртовина - Хто готовий відповідати – просигналізуйте. 4) Виразне читання оповідання. Відповіді на питання. - У яку пору року відбуваються описані події в оповіданні? - Куди йшли діти? - Що робили люди біля своїх осель? - Зараз ви будете уважно слухати оповідання і самі ставитимете питання до прочитаного. • З ким живе бабуся? • Чи хтось відкидав сніг на бабусиному подвір’ї? • Що порадив зробити Михайлик? • Скільки стежок протоптали діти? •Як ви думаєте, бабуся Марія зрадіє, коли побачить протоптані стежки? 5) Вибіркове читання - Прочитайте рядки, в яких сказано, які стежки протоптали діти? - Знайдіть речення, в якому автор розділяє радість трьох хлопчиків від зробленої справи? - Чого вчить цей твір? - Як можна сказати по - іншому? - Повернімося до нашої павутинки. Чи можемо ми доповнити павутинку після читання цього оповідання? - Якими словами? 6) Фізкультхвилинка От ми набралися тепла від сонячних промінчиків і будемо працювати далі. 7. Опрацювання оповідання «Яблуко в осінньому саду» 1) Бесіда - Відкриваємо сторінку « Людина починається з добра» - Послухайте уривок з вірша Л.Забашти і скажіть, чи можна за добро вимагати винагороду? Живи, добро звершай, Та нагород за це не вимагай. Хай оживає істина стара: «Людина починається з добра». - Зараз ми прочитаємо ще одне оповідання В.О.Сухомлинського. - Я хочу, щоб ви були не лише читачами, але й були співавторами, пропонували свої ідеї розвитку сюжету, прогнозували розвиток подій. - Але працювати над цим текстом ми будемо нестандартно, тобто не так, як завжди. - Знайдіть не парті листок з різнокольоровими смужками. - Прочитайте тільки заголовок. - Як ви думаєте, про що буде іти мова в цьому творі? - Про яку кількість яблук буде розповідатися? - Чому одне яблуко було в саду? 2) Читання оповідання вголос - Почитайте читати тільки ту частину оповідання, яка закрита смужкою. - Але гостям також дуже цікаво знати, чому яблуко одне, тому читатимемо вголос. 3) Відповіді на питання - То чому яблуко було одне? - Хто знайшов яблуко? - Хто такі близнята? - Як ви думаєте, що дівчатка вирішать зробити з яблуком? 4) Читання в парах - А тепер ми дізнаємося, як написав про це автор оповідання і прочитаємо другу частину оповідання, яка закрита смужкою в парах. - Що ж дівчатка робили з яблуком? - Чому? - Чия ідея була найбільш схожою до того, про що ви прочитали? 5) Рольова гра - Діти, вам цікаво, що буде далі? - А вам гості цікаво, що трапилось з яблуком? - Давайте зігріємо рольову гру. Хто хоче виконувати ролі Олі і Ніни? - У нас є одне велике смачне яблуко. Що б ви зробили з цим яблуком? 6) Самостійне читання оповідання. - Діти, давайте заінтригуємо наших гостей. Ви самостійно прочитайте кінцівку оповідання, яка закрита смужкою і підготуйтеся відповідати на питання так, щоб гості зрозуміли з ваших відповідей, кому дісталося яблуко? 7) Відповіді на запитання - Як ви вважаєте, чи правильно вчинили дівчатка? - Чому ви так думаєте? - Чи кожна дівчинка посмакувала яблуком? - Чи скоштувала мама яблуко? - Чому ж засяяла радість в її очах? - Діти, що зробила з яблуком мама? - Символом нашої сторінки є три сердечка, що переплелися? - Що їх об’єднує? 8) Творча робота в групах - Проконсультуйтеся в парах і скажіть, як можна змінити кінцівку оповідання. - Чого ж хотів навчити нас В.О.Сухомлинський цим твором? - Так, діти, ділитися і не просто ділитися, а ділитися найкращим, найсмачніше, навіть тим, чого сам найбільше бажаєш. - Повертаємось до павутинки. - Якими словами після читання цього оповідання ми можемо її доповнити? VІ. Підсумок уроку - Яка сторінка нашої книги вам найбільше сподобалося? - Чому? - А зараз повторить пошепки за мною слова: • Я буду зростати доброю людиною. • Я постараюся допомагати людям завжди і у всьому. - Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює на небі зірку і посилає на землю до неї ангела – охоронця. Коли немовля спить, ангел цілує його тричі: в чоло – аби воно зростало розумним, в личко – щоб було красивим, та в груди, щоб здоров’я, любов та доброта вселились в його тіло, серце та душу. - То ж я бажаю вам, щоб ангел – охоронець завжди залишився з вами, охороняв вас від усього злого і допомагав творити добро. | |
Переглядів: 1770 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |