Як захиститися від простуди. Практична робота: моделювання поведінки під час епідемії грипу - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Як захиститися від простуди. Практична робота: моделювання поведінки під час епідемії грипу

Тема. Як захиститися від постуди. Практична робота: моделювання поведінки під час епідемії грипу.
Мета:
формування ключових компетентностей: уміння вчитися - уміти організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи; здоров'язбережувальної - мати поняття по корисні та шкідливі мікроорганізми, вчити дотримуватися правил поведінки під час епідемій ГРІ та грипу; соціальну - уміти виконувати соціальні доручення, співпрацювати в групі; інформаційну - уміти обробляти інформацію, виділяти необхідне;
формування предметних компетентностей: розповісти про основні чинники зниження і посилення захисних сил організму, формувати уявлення школярів про інфекції, що передаються контактним і повітряно - крапельним шляхом, розвивати логічне мислення, навички роботи в групах, виховувати бажання турбуватися про своє здоров'я, почуття колективізму, відповідальності.
Обладнання: Плакат із правилами, малюнок пісочного годинника, клейкі стрічки, іграшковий мікрофон, ватно - марлеві пов'язки, смайлики "корисні бактерії" і "шкідливі бактерії" ,таблички з написами "Лікарі" і "Пацієнти", записи завдань на аркушах для роботи в групах, м'яч, зошит- практикум, підручник.
Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку
 

І. Вступна частина (7 хв)
Створення психологічного настрою
Доброго ранку, доброго дня!
Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,
До знань хай приводять чарівні доріжки!
Доброго ранку, доброго дня!
Успіху друзям бажаю я!

1. Знайомство. Вправа "Що моя річ знає про мене"
2. - Що ви очікуєте від уроку? (На малюнок з пісочним годинником приклеїти клейкі стрічки зі своїми очікуваннями від уроку)
3. Домовленість про правила. На дошці плакат із правилами:
Бути позитивним
Говорити по черзі
"Тут і тепер"
Кожна думка має автора
ІІ. Основна частина (30 хв)
1. Повідомлення теми і мети уроку.
2.Гра "Як ми дихаємо"
- Затримайте дихання і перевірте це за допомогою секундоміра або годинника з секундною стрілкою. Скільки часу вам вдалося не дихати?
- Запам'ятайте : без дихання людина не може прожити і декількох хвилин.
3. Мозковий штурм. Гра "Вільний мікрофон"
- Що означає "бути охайною людиною"?
- Як ви вважаєте, чи можна сказати, що ви охайні?
- Як ви думаєте, чи повітря, яким ми дихаємо, чисте?
- Що таке мікроби?
- Чи можна побачити мікроби?
- Де живуть мікроби?
4. Робота з підручником. Опрацювання статті "Корисні і шкідливі мікроорганізми".
5. Робота в групах.
- Виберіть собі смайлик і об'єднайтеся в групи "Корисні мікроорганізми" і "Шкідливі мікроорганізми". Завдання - розказати про себе, як про мікроба, що він робить корисного або шкідливого.
6. Розповідь учителя.
- Ви вже знаєте, що мікроорганізми, або, як їх ще називають, мікроби,- це живі істоти дуже маленьких розмірів. Їх не можна побачити неозброєним оком, а тільки через мікроскоп. Вони надзвичайно широко розповсюджені в природі. Знаходяться у значній кількості у ґрунті, воді, повітрі. Є мікроби і в людини: у роті, на шкірі, під нігтями тощо.
Відомий голландський учений Антоні ван Левенгук у 1673 році власноруч виготовив мікроскоп, що складався з двох латунних пластин і маленького скла. Він давав збільшення у 300 разів, і за його допомогою вчений уперше спостерігав за мікробами у краплинці води.
Існує багато мікробів, зокрема бактерій, які абсолютно не шкідливі для людей. Деякі з них навіть корисні. Так, ґрунтові бактерії підвищують родючість ґрунту. Деякі бактерії використовують при виготовленні ліків. За допомогою молочнокислих бактерій готують сир, кефір, ряжанку, йогурт.
Однак є мікроби, які, потрапляючи до організму, можуть викликати ту, чи іншу хворобу, їх називають хвороботворними, а хворобу - інфекційною. Хвороботворні мікроби передаються від хворої до здорової людини різними шляхами: через повітря, через контакт з хворим та предметами, якими він користувався, через продукти харчування. Одна хвора людина може заразити багатьох здорових людей, а ті, в свою чергу, заражають інших. Може статися так, що за невеликий проміжок часу на інфекційну хворобу захворіє багато людей. Таке явище називається епідемією.
Щоб запобігти виникненню епідемії, хворого потрібно ізолювати, виділивши окреме приміщення, посуд, рушник, проводити дезінфекцію, частіше провітрювати приміщення, використовувати марлеві пов'язки.
7. Руханка "Хендбол" (Стати в коло, нахилитись. Ноги поставити так, щоб вони торкались ніг сусідів. Руки - "воротар" , ними треба захищати "ворота" (простір між ногами)
- Уявіть, що м'яч - це хвороботворний мікроб. Не пропускайте його в свій організм!
8. Робота в зошиті (с.13). Намалювати корисну і шкідливу бактерії.
9. Робота з підручником. Гра "Репортери"
- Як інфекція потрапляє до організму?
- Якими хворобами можна заразитися контактним шляхом?
- Чому потрібно мити руки перед їдою?
- Чому слід прикривати рота, коли кашляєш чи чхаєш?
- Завдяки чому можна тренувати імунітет?
- Що посилює імунітет?
- Що послаблює імунітет?
10. Робота в групах "Лікарі" і "Пацієнти"
"Пацієнти" називають ознаки хвороби, "Лікарі" називають хворобу,дають поради, як запобігти та вилікувати її.
Надівання та зав'язування марлевої пов'язки ( у кожного учня індивідуальна марлева пов'язка).
11. Руханка "Щоб запобігти інфекційним хворобам, я роблю так..." (мию руки з милом, користуюсь своїм посудом, рушником, їм багато фруктів, овочів, п'ю соки, вітамінні напої, говорю з другом по телефону тощо)
12. Практична робота. Моделювання поведінки під час епідемії грипу.
Об'єднання у 3 групи. Гра "Молекули" (запропонувати учням уявити себе атомами, які хаотично рухаються в просторі. Потім скомандувати: "Об'єднайтеся в молекули по двоє!" Учасники якомога швидше стають у пари. Відтак знову вільний рух і команда: "Молекули по троє!")
Завдання для груп:
1. Оленка дізналася, що її подруга захворіла на грип. Як вона може її підтримати?
2. Олесь прокинувся вранці і відчув, що в нього болить горло і голова. Що він має зробити?
3. У Богдана в школі оголосили карантин. Чим він може зайнятися?
ІІІ. Заключна частина (3 хв)
- Чи справдилися ваші сподівання від уроку?
- Продовжте речення " На цьому уроці я дізнався..."
- Покладіть руки одне одному на плечі і тричі скажіть "Ми - молодці!"

Пига Людмила Андріївна, вчитель початкових класів Жашківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №3 ім. І.М.Ляшенка

Категорія: Уроки | Додав: Ludmila3052 (13.05.2015) | Автор: Пига Людмила Андріївна E
Переглядів: 726 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!