Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вивчення букви а.
Тема: Закріплення звука [а], вивчення букви Аа. Формування аудіативних умінь за текстом Н.Снядко (с. 38). Звуко-буквенні зіставлення. Диференційований підхід у формуванні вмінь читати. (с. 39)
Мета: дати поняття про абетку, алфавіт; закріпити артикуляцію звука [а]; вивчити форми великої і малої букви А, а, які позначають цей звук; продовжити вправляння у звуковому аналізі слів; розвивати мовлення, збагачувати активний словник; виховувати цікавість до абетки.

Обладнання: картки-фішки на позначення звуків; таблиця з друкованими великою та малою літерами А,а; предметні малюнки із зображенням альбому, набору фарб, парти, класної дошки.

 Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.1. Повторення звуків мовлення. Гра «Впіймай звук»

Учні пригадують, які бувають звуки, наводять приклади голосних та приголосних твердих і м’яких звуків, показують фішки, якими вони позначаються.
Роздивіться малюнки, вимовте пошепки слово. Який звук зустрічається в кожному слові? (звук [а])
(Малюнки кавун, барабан, акваріум, лелека, айстри)
2.2. Характеристика звука [а]
Який це звук: голосний чи приголосний? Доведіть. (Голосний. Він співається, вимовляється легко. Повітря не зустрічає на шляху перешкод)
2.3. Гра «Полювання»
Учитель читає вірш, а діти уважно слухають. Коли чують слово зі звуком [а] – плескають в долоні – «ловлять звук».
Автобус їде по алеї,
Акація цвіте в садку,
А ми, зібравшись під нею,
Абетку вивчимо легку.
Н.Забіла
- Назвіть слова, у яких зустрічався звук [а]? (автобус, алеї, акація, садку, зібравшись, абетку).
2.4. Звуковий аналіз слова «айстра»
Подивіться, діти, у мене на столі стоїть букет із айстр. Назвіть одну квітку. (айстра)
Айстра – у переклад із грецького означає зірка. Її пелюстки схожі на промінці зірок. За стародавньою легендою айстра виросла із порошинки, яка впала із зірки. За народним повір’ям, якщо вночі причаїтися вночі у квітнику біля айстр і уважно слухати,то можна почути ледь уловиме пошіптування – це айстри розмовляють зі своїми сестрами-зірками.
Давайте зробимо звуковий аналіз слова айстра, правильно поставимо наголос.
Аналіз слова «айстра»
- визначити кількість складів у слові (2)
- визначити наголошений склад (2-й)
- визначити скільки голосних звуків у слові айстра (2)
- визначити кількість приголосних звуків у слові айстра (4)
- Вимовити слово вголос.
- Яким звуком починається слово? (А). Яким закінчується? Приголосний чи голосний це звук? (голосний) Скажіть цей звук ще раз. Яка особливість вимовляння звука? (рот широко відкритий) .
- Повторіть, скільки голосних звуків у слові? (2) Який це звук? (а)
- Скільки складів у слові? (2)

- Два голосних звука і два склади. Який висновок можна зробити? (скільки у слові голосних звуків, стільки у слові і складів)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Метелики
Ми метелики чудові (нахилити голову вліво, вправо)
Маєм крильця кольорові (розвести руки в сторони)
Над квітами літаємо (біг на місці, рухи руками вгору-вниз)
Втоми ми не знаємо (руки покласти на голову)
Пташки ми злякалися (присісти)
Під квітку сховалися.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні, діти, ці квіти не просто так з’явилися у нашому класі. Нас запросили на День народження. Хто ж це? Здогадайтеся.
Іменинниця у нас сьогодні – буква А, яка позначає звук [а].
А на іменини ходять з квітами і подарунками, правда ж? От, квіти у нас є, а гарними подарунками будуть ваші міцні знання та гарні, розумні відповіді.

 ІV. Вивчення нового навчального матеріалу 
 4.1. Робота з уривком із оповідання (буквар, с38) 
Діти прослуховують текст і дають відповіді на запитання.
- Що таке абетка?
- Як було Тарасикові з абеткою?
- А вам хочеться познайомитися з абеткою? Для чого дітям потрібне це знайомство?
Знайдіть на с.38 звукову модель слова абетка. Поясніть її 
- який звук перший? Останній? Скільки голосних звуків? Скільки приголосних? Скільки складів?
4.2. Ознайомлення з буквою А,а
Будемо вчитись записувати слова. Щоб уміти їх прочитати, люди придумали букви.
Вчитель дошці позначено звук [а].
Чи можете ви це прочитати? (Ні) Чому? (МИ не бачимо) Що ж таке буква? (знак, який ми бачимо). Букви ми бачимо і пишемо.
Вчитель знову пропонує заплющити очі і промовляє звук [а].
Який звук я вимовила? Як ви дізналися? (Почули) Що ж таке звук? (те, що ми чуємо)
 Звуки ми вимовляємо і чуємо. Всі звуки мови позначаються буквами. Звук [а] позначається буквами А,а. Розгляньте велику і малу букви А. Чи подібні вони між собою? 
- Всі букви живуть у великій країні, що називається «Азбука»-каса. Кожна буква – має свій будиночок. . ті, що позначають голосні звуки, живуть у червоних будиночках, приголосні – в синіх. У який будиночок ми поселимо букви Аа? (У червоний) Чому? (Бо позначають голосний звук). З «мешканцями інших будиночків ми познайомимося на інших уроках.
4.3. Робота з букварем (с 38-39)
Розглянемо звукові схеми та малюнки
Вчитель на дошці використовує малюнки та схеми, як у букварі с 38 -39.
Абетка, альбом, фарби, дошка, парта, калина, автомобіль, ручка, гумка. – учні добирають до слів схеми. Звернути увагу, що тепер, замість кружечка на позначення голосного звука а у схемах використано букву а.
4.4. Гра «На що схожа буква А?»
А яка ж та букава А?
Що нагадує вона?
Досить схожих є прикмет:
Мов шпаківня, мов намет,
Мов курінь на баштані
Буква А здалася Тані
- Розгляд малюнків
Намет, лелека, циркуль, ракета, дах шпаківні.

- Фантазування (учні фантазують і придумують самі, на що ще схожа буква А)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
А. – в.п. – широка стійка ноги нарізно, руки перед грудьми
1 – руки в сторони; 2 – в.п.
3 – руки вперед, 4 – в.п. (повторити 4 рази)

4.5. Робота з букварем с.39
Читання вірша Валентини Каменчук «Вересень». Формування аудіативних умінь.
Вутінка – качка. (показ предметного малюнка)
До кого в хатку прибігло зайченятко?
Що попросило зайченятко зробити вутінку?
Що таке верес? (показати на малюнку)
Що таке сутінки? (коли на землю тихо опускається вечір)

 V. Закріплення вивченого матеріалу 

5.1. Вивчення напам’ять вірша І.Січовика

Стали букви у рядок
І побігли в дитсадок.
Хто ж у них за ватажка?
Ну, звичайно, - буква А.

5.2. Бесіда
Який звук позначає буква А? (голосний звук А)
Складання моделей слів ананас, апельсин, качечка.
Які спільні голосні звуки є у словах? (звуки А)

5.3. Написання друкованої букви Аа.
Є дві букви Аа. Велика і маленька. Велику ми пишемо на початку речення, коли пишемо імена, а маленьку використовуємо в середині слів, речень.

 VІ. Підсумок уроку 

На сьогоднішньому уроці ми вивчили першу літеру української абетки – а.
Айстри, абрикоси,
Аґрус… цвіту мить.
А на квітах роси,
А вгорі – блакить.
…Аж радіє серце:
Адже рідне все це!

Яку букву ми сьогодні вивчили? Назвіть звук, який вона позначає.
Які слова зі звуком [а] ви запам’ятали?
 Поміркуйте, і скажіть, чи є в нашому класі дітки, в іменах яких буква А,а і звук [а] зустрічається на початку (Андрій, Артур, Артем)? В середині імені? (Матвій, Влада, Марія, Дарина, Валентин)
Категорія: Уроки | Додав: Olechka8201 (29.09.2012) | Автор: Басиста Ольга Петрівна E
Переглядів: 17848 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 2.3/3
Всього коментарів: 2

Добавил: uchilka
0

Дякую за урок!
Дата публикации: 30.09.2012 в 22:14 Спам[Материал]

 

ble>

 


Добавил: vibe17
0

Добрий вечір! Я вчитель початкових класів(початківець, працюю перший рік) Мені потрібно плани конспекти з письма 1 клас до Захарійчука. Дуже потрібно. Ви не допоможете. Я вам заплачу. Будь ласка.
Дата публикации: 30.09.2012 в 20:55 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!