Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Home,Sweet Home

Тема : Home,Sweet Home
Мета: ввести новi та активiзувати вивченi лексико-граматичнi структури тем «Помешкання», «Хобi», «Розпорядок дня»; розвивати фонетичнi, писемнi навички, розвивати навички читання, аудiювання та дiалогiчного мовлення , розширити граматичнi навички учнiв (Word Order); виховувати органiзованicть, любов до рiдноi домiвки та сiм’ї.
Обладнання : тематичні картки, ілюстрації мультгероїв та їх помешкань, іграшки, картки із завданням, аудіо та відео супроводження, заохочувальні картки (winner cards.)


Хiд уроку


I The beginning of the lesson
Greeting and warming up
T: Good morning, boys and girls! Sit down please! We begin our lesson! What’s the date today? Who is absent today? Why? Thank you for the information!
T: Today we continue our theme “My Home” and found out what rooms we have in our flats, houses and cottages. Also we try to explore our homes and to learn what things we have in our living rooms and offices.
T: Let’s do some phonetic drills. Listen to a rhyme and repeat it. Pay attention to the pronunciation.
Where do you live, dear Pat?
My home is a big flat.
Where do you live, Mrs Hottage?
I live in a green cottage.
Where do you live, pretty mouse?
I live under the house.
Where do you live, little Pete?
I live in Rainbow Street
T: Now say each line of the poem after me:
Where do you live, dear Pat?(etc.)
Pls.: Where do you live, dear Pat?(etc.)
T: Now I’ll begin each line of the poem and you should complete it
Where do you live, dear Pat?…
Pls.(хором): … My home is a big flat.
T.: Where do you live, Mrs Hottage?…
Pls.: I live in a green cottage.…(etc.)
T.: Now we are going to have a reciting competition. Who will start? (двоє учнів декламують вірш)
T.: Whose reciting was the best one?
(учні вирішують, хто переміг)
So, Katy is the best one, she is the winner and gets a reward.
(Переможець нагороджується заохочувальною карткою).
Aims
T: Today the topic of our lesson is “Home, Sweet Home”.
Today at the lesson we’ll:
• Visit a wonderful country Disney land and meet our friends
• Find out where do they live and what they like and don’t like to do
• Speak about ourselves. So, we have to recollect the words, read the text, listen, write and speak about houses and flats
Are you ready? Let’s go!
II The main part of the lesson
Phonetic Practice
(На дошцi тематичнi малюнки iз зображенням казкової країни з палацами та казковими будиночками та мишкою на першому планi)
T: Look at the first picture. What can you see here?
P: I can see a town. (city, country)
T: How many houses can you see there?
P: There are 5 houses.
T: And who is waiting for us? Look something small and grey? (вчитель показує на мишку) What it is?
P: This is a mouse!
T: Yes, you are right!
• . Let’s learn the poem about this
• mouse.
• Little mouse, little mouse,
• Where is your house?
• Little cat, little cat,
• I’ve got a big flat.
• I’m a good mouse,
• I live in the winter house!
• (дiти повторюють вiршик за вчителем , потiм декламують за бажанням та отримують заохочувальні картки)
• Lexis activation
• (на дошцi зображення старенької бабусi Smurf)
• T: Look, who is this ?
• P : This is Granny Smurf.
T: Yes! She has got a very bed memory. Let’s repeat all the names of a furniture. ( вчитель показує малюнок і промовляє англійською мовою) a sofa, an armchair, a chair, a clock, a carpet, a picture, a TV set, a curtain, a lamp, a desk, a computer, a fireplace, a parquet, a vase, a window, a wardrobe, a bed.
Lexis presentation
T:And now I’d like our friends and read what do they like and dislike doing and when.
(Дiти отримують карти iз зображенням мультгероїв та підписи до них)
Let's read about them (дiти читають один за одним та намагаються перекласти речення (вчитель допомагає при необхідності) вчитель одразу акцентує увагу на порядок розміщення слів в реченны, після обговорення учні записують слова до словника).
• Srek never cleans his teeth.
• Cinderella always cleans her house.
• Batman usually helps people.
• Sponge Bob sometimes goes shopping with Patrick.

Lexis and grammar practice
Writing
T: Oh! No ! Look at the blackboard. This mouse comes here and mixes everything. We have to make everything in right order. Let’s make every sentences right.(учні спочатку виконують завдання усно разом , а потім записують речення; ті учні ,що першими та вірно виконали завдання отримують зоохочувальні картки)
• Always/ get up/ I/ at seven o'clock.
• Makes his bed/he/never/ in the evening.
• I/ help my mum/ sometimes.
• Play computer games/ usually/ I.

Physical activation
T: sing a song and dance:
If you're happy and you know it, clap your hands (clap clap)
If you're happy and you know it, clap your hands (clap clap)
If you're happy and you know it, then your face will surely show it
If you're happy and you know it, clap your hands. (clap clap)
If you're happy and you know it, stomp your feet (stomp stomp)
If you're happy and you know it, stomp your feet (stomp stomp)
If you're happy and you know it, then your face will surely show it
If you're happy and you know it, stomp your feet. (stomp stomp)
If you're happy and you know it, shout "Hurray!" (hoo-ray!)
If you're happy and you know it, shout "Hurray!" (hoo-ray!)
If you're happy and you know it, then your face will surely show it
If you're happy and you know it, shout "Hurray!" (hoo-ray!)
If you're happy and you know it, do all three (clap-clap, stomp-stomp, hoo-ray!)
If you're happy and you know it, do all three (clap-clap, stomp-stomp, hoo-ray!)
If you're happy and you know it, then your face will surely show it
If you're happy and you know it, do all three. (clap-clap, stomp-stomp, hooray!)
Dialogues
T: Now we’ll work in the pairs. You are meeting in the street. Ask each other about your flats. (Учні декламують діалоги за найкраще декламування отримують заохочувальні картки):
• Hello!
• Where do you live? (And you?)
• Do you live in a house or in a flat? (And you?)
• Is your house large? (And yours?)
• How many rooms have you got?
• Do you like your room?
Listen comprehension (робота з пыдручником) Ex.3 p83
T: And now I’d like you listen to the story about Ted and his home and be ready to say which information is true and false.
(Вчитель читає текст двічі : спочатку повільно , потім швидше.)
And now, please, open your textbooks on page 83 and say which sentences are true and which ones are false. (Учні читають речення та вказують чи відповыдають речення прослуханому).
The end of the lesson

Home task
- Your hometask for the next lesson will be exercise 3 on page 83 (to read and write about your home)
Marks
- You all worked very well today. But some children were better than others.Let's count your winner cards. Who is the champion? Your marks are…………..
Summarizing
- Look at the blackboard. You can see the proverb :
“There is no place like home”.
How do you understand it? (Як ви розумієте це прислів’я?)
Немає кращого місця, ніж вдома.
В гостях добре, а вдома – краще.
- Did you like our lesson?
- Was it interesting for you?
- So, our lesson is over. It’s time to say “Good Bye”.

Категорія: Уроки | Додав: vladislav666 (01.11.2014) | Автор: Пустомитенко Леся Олексiiвна E
Переглядів: 757 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!