Порядок виконання дій у виразах без дужок. Застосування таблиці множення і ділення на 2 для розв’язування задач - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Порядок виконання дій у виразах без дужок. Застосування таблиці множення і ділення на 2 для розв’язування задач

Тема: Порядок виконання дій у виразах без дужок. Застосування таблиці множення і ділення на 2 для розв’язування задач.
Мета: Ознайомити учнів із порядком виконання дій у виразах без дужок на кілька дій; закріпити вміння учнів розв’язувати приклади вивчених типів; формувати вміння застосовувати таблиці множення і ділення на 2 для розв’язування задач; розвивати логічне мислення; виховувати творчу активність на уроці; повагу до думки, суджень іншої людини.
Очікувані результати: Учні розуміють порядок дій; знають таблицю множення та ділення на 2, розв’язують задачі з діленням і множенням.
Обладнання: підручник, роздавальний та демонстраційний матеріал.
Тип уроку: комбінований.
Форми проведення: урок-подорож.

Хід уроку


І. Організація класу до навчальної діяльності.

— Ви почули всі дзвінок!
Він покликав на урок!
Кожен з вас приготувався!
На перерві постарався!
Наш девіз:
Не просто слухати, а чути
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно і плідно працювати

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повідомлення теми і мети уроку.
— Сьогодні у нас буде урок-подорож. І помандруємо ми з вами по математичній галактиці, побуваємо на незвичайних планетах щоб закріпити здобуті знання…
Обчисліть вираз: 18 – 8:2 = ? (14, 5) і вивчити порядок виконання дій у виразах, які містять +, –, ∙, : без дужок; будемо розвивати вміння розв’язувати задачі.

ІІІ. Актуалізація опорних знань
1. Подорожувати ми будемо на ракеті. Право зайти в ракету першими мають учні, які пройдуть випробовування «Карусель».
Усні обчислення за картками:
2 ∙ 4
9 ∙ 2
14 : 2
30 – 12

(13 різних карток)
Учням, що не пройшли «випробування» – додаткові запитання від учителя.
2. Ось ми і в ракеті. Увага! Починаємо працювати в бортових журналах. Записуємо дату польоту. (Запис дати в зошитах).
Запишіть код пускової системи. (Каліграфічна хвилинка). Встановіть закономірність і запишіть каліграфічно всі числа.
2 4 ∙ 8 ∙ ∙ 14 16 ∙ ∙
Скільки разів повторюється цифра 1?
А скільки разів написали цифру 2?
Сума яких чисел дорівнює 12?
3. Зупинка — «Планета міркувань»
Математичний диктант: найбільше двоцифрове число; 25 зменшити на 7; 12 збільшити на 2; 8 збільшити у 2 рази; периметр квадрата стороною 2 см; І множник – 2, ІІ множник – 6, добуток ?; добуток чисел 5 і 2; брат і сестра поділили 8 яблук. По скільки дісталось кожному?; у вазі 2 карамельки, шоколадок у 3 рази більше. Скільки шоколадок? 14 космонавтів розсадили по 2 ракету. Скільки вилетіло ракет?

 

 

99(й) 18(і) 14(к) 16(д) 8(я) 12(о) 10(д) 4(г) 6(о) 7(р)


Гра «Шифрування». Розмістіть числа у порядку зростання і скориставшись шифром прочитайте.

 

 

4(П) 6(О) 7(Р) 8(Я) 10(Д) 12(О) 14(К) 16(Д) 18(І) 99(Й)

 


IV. Вивчення нового матеріалу
Наступна зупинка «Планета обчислень».
Встаньте хто назвав відповідь
«5» – на жаль. Ви помилились;
«14» – оплески за правильну відповідь.
Відкрийте підручники с.101. Прочитайте правило. Користуючись цим правилом і пам’яткою обчислюємо вирази №584 (учні біля дошки з поясненням)

 

 

Фізкультхвилинка


Ракета наша зупинилась
Космонавти вже втомились
Зробимо на 2 хвилинки
Всі разом фізкультхвилинку.

 

 

(Муз. Фізкультхвилинка «До зірок»)

 


V. Розвиток математичних знань.
Мчить ракета наша швидко. Заблищали в космосі радо зірки. Завдання для нас вже готують вони. Але що це? Увага! Я бачу корабель космічних піратів. Мені здається вони хотять завдати нам шкоди, запустити віруси ліні! Підготуйтесь до математичного бою. Нашою зброєю будуть розум і кмітливість.

«Мозкова атака»
1) Як називаються числа при множенні?
2) Якщо число збільшують на кілька одиниць, що треба зробити?
3) А якщо число збільшити у кілька разів?
4) Розкласти порівну – означає…
5) Чарівник побачив у космічних піратів 8 небезпечних петард і кожну перетворив на 2 безпечні хлопавки. Скільки хлопавок вийшло?
6) Усне розв’язування задач №586.
7) Щоб узнати скільки всього разом?
8) Щоб дізнатися на ? >, на ? < , треба що зробити?
9) Кожній дитині, яка плакала Чарівник видав по 2 сніжинки. Скільки дітей плакало, якщо Чарівник роздав 10 сніжинок?
Молодці! Ми перемогли! Корабель космічних піратів залишився без зброї і летить геть від нас. Подаруйте один одному «Радість» (Діти посміхаються і кричать «Ура»).
А ми продовжуємо подорож і прибуваємо на планету «Задачна».

VI. Розвиток вміння розв’язувати задачі.
1) №587 (1 учень записує умову на дошці).
«Зірочки» - розв’язують задачу і складають обернену.
«Земляни» - розв’язують задачу, визначають її вид.
«Сонечка» - розв’язують за допомогою учителя.
2) 588 (Учні читають задачу, визначають її вид) Записують умову, розв’язують кому потрібно, учитель надає допомогу.
3) Задача 589 (Діти самостійно читають умови і розв’язування з поясненням).
4) Складання задачі за малюнком. Творча робота над задачею.
Космонавтам необхідно добре знати математику, мати гарну фізичну підготовку і вітамінно харчуватись.
Демонстраційна картка.
Яблучного – 6 б. по 2 л?
Вишневого – 5 л.

«Сонечка» – записують розв’язок задачі по діях з поясненням
«Земляни» – записують розв’язання виразом.
«Зірочки» – змінюють запитання так, щоб друга дія булі віднімання.

VII. Самостійна робота за індивідуальними картками.
Подорож закінчилась. Ми успішно здійснили посадку. Прошу заповнити звіт-картку.

VIII. Підсумок уроку (рефлексія) т. «Мікрофон»
1) Чи здійснились ваші очікування від уроку?
2) Чого навчились?
3) Що вдалось найкраще?
4) Які завдання викликали труднощі?

IX. Домашнє завдання
Вивчити правило с. 101, №591, №592

Чарівник перетворив нашу ракету на таку. Що можна стрибати з парашутом. 14 дітей – вистрибнуло. Скільки дітей летіло, якщо в ракеті залишилось 12 дітей?

 

 

Категорія: Уроки | Додав: sarnizka2015 (16.03.2016) | Автор: Сарницька Валентина Володимирівна E
Переглядів: 427 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!