Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Урок з основ здоров'я в 2 класі на тему: Будь людяним. Людяність, вдячність, співчуття

Основи здоров’я, 2 клас
Тема: Будь людяним. Людяність, вдячність, співчуття.
Мета: розширити уявлення дітей про добрі вчинки, довести учням необхідність гуманного ставлення до хворих і людей з особливими потребами; вчити висловлювати співчуття, надавати допомогу людям, які її потребують; виховувати співчутливість, людяність, доброту, повагу до тих, хто обділений долею.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки з цифрами, скринька із сердечками, картки з прислів’ями, долоньки з картону, плакат.

Хід уроку:

Ⅰ. Організаційний момент. (слайд 1)
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну Добра, у країну Любові,
Щоб люди були всі веселі й здорові!

Ⅱ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку.
На картках учні мають закреслити всі цифри, а з літер, що залишилися прочитати слово. (Людяність)
Сьогодні ми з вами проведемо урок людяності. Як ви думаєте, що таке людяність? Із якими рисами характеру людини співвідноситься це слово? (слайд 2)
(Учні висловлюють свої міркування.)

Складання асоціативного куща.

(слайд 3)
Людяність, милосердя, доброта. Такі знайомі нам ці слова. Усе частіше ми говоримо про них, а чи кожна людина відкрита для добра? Чомусь сьогодні зачерствіли людські серця, заросли байдужістю до чужого горя, чужої біди, яких у нашому житті дуже багато.
Здавна на Землі цінувалося праведне життя — життя чесне, щире й правдиве. Завжди користувалися повагою люди, готові прийти на допомогу, добрі, привітні, ввічливі, тактовні, вдячні, чесні, терплячі, щедрі. Вчитися робити добро потрібно з дитинства і завдання це не дуже легке.
Отже, мета нашого уроку – вчитися бути людяним, добрим, співчутливим.
Це ми зробимо, гортаючи сторінки усного журналу.

Ⅲ. Опрацювання нового матеріалу.
1 сторінка – пізнавальна. (слайд 4)
Вказуючи на людські риси характеру, ми говорили про співчуття, тактовність, милосердя та ін. Давайте дізнаємося, що означають ці слова.
З кожної групи учень пояснює значення слів.
Людяність - увага до людини, повага до людської особистості, любов, добре ставлення до всього живого.
Співчуття – чуйне ставлення до чийого – небудь горя, до чиїхось, почуття жалю, підтримка.
Доброчинність – зроблене добро, корисний вчинок, безкорисливе надання допомоги потребуючим.
Тактовність – вміння вести себе відповідно до прийнятих норм поведінки. Тактовність передбачає уміння розуміти співрозмовника і не допускати неприємних для інших людей ситуацій.
Вдячність – вміння належно оцінити будь- яку виявлену до нас уважність, зроблене нам добре діло.
Милосердя – діяльне прагнення допомогти кожному, хто має в цьому потребу.
Сказав мудрець: (слайд 5)
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіра.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра!
Усі ці вічні цінності, пов’язані з добром не придбаєш у магазині, ні у кого не позичиш, їх просто можна виховати у собі. Кожному під силу навчитися бути добрим, людяним, милосердним.
Існує старовинна ЛЕГЕНДА
Ця історія трапилась дуже давно у старовинному місті, де мешкав один мудрець.
Слова про його мудрість розійшлась далеко за межі міста. Та жив у тому місті один чоловік, який заздрив славі мудреця. І от вирішив він придумати таке запитання, щоб мудрець не зміг на нього відповісти. Пішов чоловік на узлісся, спіймав метелика , заховав його в долонях і подумав: «Спитаю я в мудреця: скажи, який метелик у мене в руках – живий чи мертвий». Якщо він скаже «живий», я стисну долоні, і метелик помре; а якщо скаже «мертвий» я розкрию долоні, і метелик полетить. Ось тоді всі зрозуміють, хто з нас розумніший.
Так усе і сталося. Зловивши метелика, лихий чоловік попрямував до мудреця і запитав: «Який метелик у мене: живий чи мертвий?»
І мудрець, який і справді був дуже розумною людиною відповів: «Усе в твоїх руках, чоловіче». (слайд 6)
Як ви гадаєте, що мав на увазі мудрець?
— Від вибору чоловіка залежатиме життя метелика.
Який прихований зміст цієї легенди?
— Від людини залежить, чого у світі стане більше – добра чи зла.
Учні читають вірш. (слайд 7)
Для роздумів
Бути добрим просто чи ні?
Добрим бути просто чи не просто?
Не залежить доброта від зросту.
І дитина робить добру справу,
Як не кине друга на поталу.
Як людей полюбиш, пошануєш,
Силу для добра в душі відчуєш.
І закрутиться Земля скоріше,
Якщо разом станемо добріші.
Доброта з роками не старіє,
Доброта від холоду зігріє.
І якщо вона як сонце світить,
То радіють і дорослі й діти.

2 сторінка- сторінка народної мудрості. (слайд 8)
У вас на партах є картки з частинами прислів’їв про добро. Утворіть прислів’я.
Сіяти добро – добро і пожинати.
Не одяг красить людину, а добрі діла.
Не роби комусь те, що собі не миле.
Добре слово людині, що дощ у посуху.
Добра справа сама себе хвалить.
Вмійте прощати, як прощає мати.
За добро спішіть добром віддати.
Добро гріє, як сонечко.
Усе добре переймай, а злого – уникай.
Хто людям добра бажає, той і собі має.
Від доброго слова, і лід розмерзає.
Рана загоїться, а зле слово –ніколи.
Добрі діла тихо ходять, а злі – як дзвони дзвонять.

3 сторінка- літературна (слайд 9)
Багато повчальних творів для дітей про добро написав вчитель і письменник Василь Сухомлинський. (слайд 10)
Василь Сухомлинський хотів, щоб усі діти виростали добрими, чуйними, дружніми, товариськими, щедрими і щирими. Я вірю, що так воно і буде. Хай у кожному серденьку живе доброта, любов до людей і навколишнього світу.

Діти у групах- пригадують твори і стисло розказують.
Ми читали оповідання…
У ньому розповідається про…
Воно нас навчає…

4 сторінка – сторінка«Скринька доброти». (слайд 11)
Скринька доброти допоможе нам дізнатися, що означає робити добро.
Із неї ми діставатимемо сердечка з написами, приклеюватимемо на плакат і складемо сердечко доброти.
Після наклеювання (слайд 12)
А зараз послухайте, яку пораду дав батько синові.
Татова порада (слайд 13)
Прибіг щодуху син додому,
До тата голосно гука:
-А я провідав у лікарні
Свого товариша-дружка!
То ж правду, тату, я – чутливий
І маю серце золоте?
Замисливсь тато на хвилину
І так сказав йому на те:
– Коли тебе в тяжку годину
Людина виручить з біди,
Про це добро, аж поки віку,
Ти, синку, пам’ятай завжди.
Коли ж людині щиросердно
Ти зробиш сам добро колись,
Про це забудь, аж поки віку,
Мовчи й нікому не хвались.

Робота з підручником. Опрацювання тексту на ст. 104, відповіді на запитання.
ЯК ТРЕБА СЕБЕ ВЕСТИ ПРИ ЗУСТРІЧІ З ІНВАЛІДАМИ?
ЯКИХ ПРАВИЛ СПІЛКУВАННЯ ПОТРІБНО ДОТРИМУВАТИСЯ
З НИМИ?
ЯКОЇ ДОПОМОГИ ВОНИ ВІД НАС ОЧІКУЮТЬ?

5 сторінка – сторінка відпочинку. (слайд 14)

Ⅳ. Фізкультхвилинка. (слайд15)

Ⅴ. Закріплення вивченого матеріалу.
Робота в зошиті с.55
Як не можна поводитися при зустрічі з інвалідами?
Чим можна допомогти одноліткові - інвалідові?

6 сторінка – ігрова. (слайд 16)

Гра «Якщо людина добра»
– Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять.
Діти, давайте пограємо в гру. Умови гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні – нічого не робите. Уважно слухайте:
• бути милосердним, чуйним, сердечним, щирим;
• насміхатися з чужого горя;
• допомагати людям похилого віку;
• захищати слабкого;
• штовхнути когось і не вибачитися;
• бути завжди ввічливим;
• ображати інших;
• допомогти підняти речі;
• насміхатися з чужого горя;
• обманювати товариша;
• бути добрим і ласкавим;
• піклуватися про тварин;
• шанувати працю інших людей;
• хвалитися, коли зробив добрий вчинок;
• шанувати батьків.

Моделювання ситуацій (слайд 17)
Як вчините, якщо...
1) Плаче дівчинка: (слайд 18)
а) скажете лагідне слово;
б) запитаєте, чому плаче;
в) пройдете мимо.
2) Старший хлопчик ображає молодшого: (слайд 19)
а) обороните;
б) будете спостерігати;
в) пройдете мимо, ніби не помітили.
3) маленький котик сидить високо на дереві, нявчить і не може злізти: (слайд 20)
а) пройдете мимо;
б) полізете на дерево знімати котика;
в) покличете на допомогу дорослих.
4) Як вчините , зустрівши на вулиці інваліда? (слайд 21)
а) вголос жалітиму його;
б) спокійно розминуся, як зі звичайним перехожим;
в) за необхідності запропоную допомогу.
Давайте розглянемо ситуацію на цьому малюнку. (слайд 22)
Що сталося? Як мали б повестися діти?
Давайте згадаємо мультфільм про квітку- семицвітку (слайд 23)
Чи з користю використала дівчинка останню пелюстку з бажанням? Кому зробила добро?
7 сторінка – сторінка добрих справ. (слайд 24)
Які добрі справи зробили ви? А що б ви хотіли зробити для людей?
(слайд 25)
Діти записують на долоньках добрі вчинки, які зробили і ним тримають серце доброти (наклеюють).

Підведення підсумків. Рефлексія.
— Що таке добро? (Корисна справа, вчинок.)
— Що таке людяність? (Чутливе, дружнє ставлення до людей.)
— До кого можна бути добрими?
— Кого у нашому класі можна назвати добрим?
А тепер давайте разом з вами складемо вірш про те, яким треба бути в житті. Останнє слово кожного другого рядка ви добиратимете в риму самостійно.
Щедро ллє проміння сонце
У твоє й моє ... (віконце),
Щоб в теплі ми виростали
Й світло людям ... (дарували).
Й де б ми в світі не були,
Щоб завжди любов ... (несли).
Щастя, радість і тепло,
Щоб чудово всім ... (було).
В світ прийшли ми: я і ти
Для любові й ... (доброти)!
Будь привітним і прихильним,
Добрим, лагідним і... (сильним).
Вчися правдою прожити.
Теплим словом вмій ... (зігріти).
Вчись завжди допомагати
І людині... (співчувати).
І старайся так прожити,
Щоб, як сонечко, ... (світити)!
І в душі завжди нести
Теплий промінь ... (доброти)!
Добро творіть на світі, люди, (слайд 26)
Воно, як сонце, серце зігріва,
Й теплом наповнить наші груди,
Й мудріше буде голова.
Живіть у серці з добротою!
Та не чекайте нагород!
Наповніть серце ви любов’ю —
Цінує ласку наш народ.

Категорія: Уроки | Додав: lilak (05.12.2018) | Автор: Мельник Людмила Василівна E
Переглядів: 30 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Побільше б таких уроків і світ став би добріше!
Дата публикации: 05.12.2018 в 21:32 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!