Дорожні знаки. Групи дорожніх знаків - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Дорожні знаки. Групи дорожніх знаків

Тема. Дорожні знаки. Групи дорожніх знаків
Мета: Перевірити, як учні вивчили правила дорожнього руху, познайомити з групами дорожніх знаків. Розвивати усне мовлення, творче мислення, збагачувати словниковий запас учнів. Виховувати дисциплінованість, свідоме ставлення до обов’язків пішоходів, бажання краще знати правила та суворо їх дотримуватись.
Обладнання: Посібники, «Чарівне лото», картки, дорожні знаки, мультфільм про правила дорожнього руху,зошити.

                                                         Хід уроку
1. Вступна частина.
1. Повторення правил уроку.

Діти називають правила, якими будуть користуватися на уроці:
- Чітко відповідай.
- Піднімай руку для відповіді.
- Слухай відповіді товаришів.
- Будь уважним.
- Будь чемним.
- Поважай оточуючих
- Будь дисциплінованим.
2. Очікування.
( Діти на макетах автомобілів записують, що вони чекають від цього уроку і озвучуючи прикріплюють їх на дошці в «гаражі».)
3. Вступне слово вчителя.
Зберегти життя і здоров’я людей на нашій чудовій планеті – найважливіше завдання багатьох служб: медиків, педагогів, працівників дорожньої інспекції, пожежних тощо.
Вивчення та чітке дотримання правил вуличного руху – основне завдання всіх учасників руху: водіїв, пішоходів, пасажирів.
Я хочу побажати, щоб ніхто з вас, ваших рідних, близьких ніколи не був учасником дорожньо-транспортних пригод. Щороку в світі від дорожньо-транспортних пригод гине понад 250 тисяч людей. За рік в Україні гине понад 5 тисяч людей, а понад 30 тисяч – отримують травми.
Щоб упередити дорожньо-транспортні пригоди, небезпеку для здоров’я і життя, треба дуже добре знати ці Правила і застосовувати їх.
4. Зворотній зв’язок.
(Сценка з Незнайком)
- Куди це я потрапив?
- На урок.
- А-а-а! А я думав, що тут щось цікаве. Такі гарні знаки!
- А у нас і буде цікаво, бо урок про правила дорожнього руху.
- А я їх знаю!
- Знаєш? А ти не хвалишся? Зараз ми перевіримо, як ти їх знаєш. Ось тобі перше завдання: на які частини поділяється вулиця і що ти про них знаєш?
- На тротуар і мостову, тротуаром їздять машини, а мостовою ходять люди.
- Діти, чи правильно відповів Незнайко? А де ти влітку найчастіше граєшся?
- На вулиці.
- Діти, скажіть Незнайкові, чи можна гратися на вулиці?
- Які є види перехресть?
- Де можна переходити дорогу?
- Як переходити дорогу з домашніми тваринами?
- Як називається пристрій, який регулює рух на дорогах?
(Діти відповідають і співають пісню «Веселий світлофор» музика Надії Вересоконної, слова Володимира Кленца).
Виходить Світлофор.
-Добрий день, друзі! Я ваш добрий друг Світлофор. Ви не дивіться, що я такий малий, я вже досить старий і дуже багато знаю. Більше ста років я допомагаю людям переходити вулицю. Сьогодні мені дуже хотілось зустрітися з вами і дізнатися, що ви знаєте про правила вулиць і доріг, і коли з’явилися вперше правила дорожнього руху.
1 учень. Ще в січні 1638 року Петро 1 видав наказ про правила дорожнього руху. Ці правила обмежували швидкість їзди. Було введено правосторонній рух.
2 учень. Тільки в 1891 році в Україні, а саме в Одесі, з’явився автомобіль.
3 учень. У 1940 році були прийняті типові правила дорожнього руху. Вони змінювалися, доповнювалися, удосконалювалися.
4 учень. Виходячи з вимог міжнародних правил, враховуючи передовий досвід, 1 січня 2002 року були введенні нові « Правила дорожнього руху України». Вони обов’язкові для всіх учасників руху.
Світлофор. Добре, бачу, це ви добре знаєте. А чому, скажіть, мене називають світлофором?
5 учень. Від грецького слова «форос» - носій світла.
Гра на увагу «Червоний, жовтий, зелений».
Світлофор. Давайте пограємо з вами в гру.
Червоний – тиша.
Жовтий – плещемо в долоні.
Зелений – крокуємо.
ІІ. Основна частина.
1. Вчитель. Влітку ви відпочивали в таборах, у родичів, знаходилися разом з дорослими, які відповідали за вас. 1 вересня ви знову прийшли до школи. І тепер щодня ви переходите багато доріг самостійно. Не випадково, саме у вересні, щорічно проводиться місячник «Увага! Діти на дорозі!», тому на цьому уроці з основ здоров’я ми будемо вивчати дорожні знаки. Тема нашого уроку «Дорожні знаки. Групи дорожніх знаків.».
2. Цікавою інформацією з нами поділяться діти, які досліджували цю проблему.
Ліза. Розкопуючи руїни давніх храмів і палаців, на стінах печер і на скелях вчені часто знаходили дивні знаки-малюнки. Вивчаючи їх, встановили, що ці малюнки означають слова, склади, звуки. Приміром, зображення людини могло означати слово «людина», «воїн», ноги – дієслово «йти», птаха – «літати». Саме так писали колись наші давні предки, бо літер ще не винайшли, а малюнки були зрозумілі кожному.
Давно вже більшість народів світу користуються літерами для письма. Але й малюнки-слова не зникли безслідно. Збереглися вони й на дорожніх знаках. Знаки-малюнки або символи набагато зручніші, ніж знаки-написи. Мов на світі більше трьох тисяч – спробуй вивчити всі! Якщо у кожній країні на шляхах будуть тільки писані правила, то їх зможуть прочитати лише місцеві жителі. Крім того, з автомобіля, який мчить на великій швидкості, прочитати запис майже неможливо. А от знаки-малюнки помітні здалеку і зрозумілі всім. Отже, ведеться не зовсім звичайна розмова. Під час неї всі мовчать, але розуміють одне одного, тому що і водії, і пішоходи бачать мову дороги. Ця мова виражена у формі знаків.
Сергій. Коли по вулицях почали їздити трамваї, автомобілі, тролейбуси, автобуси, вулицям потрібно було дати мову. На цій дорожній мові з водіями та пішоходами розмовляють вулиці всіх країн світу.
Уляна. Коли людина вчиться читати, їй показують букви, з букв складаються слова, а зі слів – речення. У дорожньої мови також є букви – знаки. Але їх не потрібно складати в слова. Один знак, одна дорожня буква означає цілу фразу – дорожній сигнал.
(Виходять дівчатка – дорожні знаки)
Ось вона азбука,-
Треба всю знать,-
Вздовж тротуару,
Глянь, знаки висять.
Азбуку міста
Завчи до ладу,
Щоб не потрапити
Раптом в біду.
Всім знайомий знак дорожній,
Він стоїть не просто так.
Будьте всі ви обережні,
Поважайте кожен знак.
Ми дорожні знаки,
Нас потрібно знати
Водіям і пішоходам,
І хто їздить, і хто ходить,
І дорослим, і малим –
Знаки треба знати всім.
3. Робота в групах.
Вчитель. Сьогодні ми познайомимося і запам’ятаємо всі групи дорожніх знаків і таблички. На уроці ми всі будемо дослідниками. Для цього ми повинні розділитися на 6 груп:
1 група – попереджувальні знаки.(с.109-110)
2 група – заборонні знаки.(с.110-111)
3 група – наказові знаки.(с.111)
4 група – інформаційно-вказівні знаки.(с.112)
5 група – знаки сервісу.(с.113-114)
6 група – таблички.(с.114)
Діти, ви повинні ретельно дослідити свою групу знаків, виготовити концептуальну карту і познайомити інших.
- розподіл по групах;
- робота в групах;
- виготовлення концептуальних карт (опорних схем);
- захист.
Вчитель. Давайте ж, діти, підведемо підсумок, які бувають групи знаків?
Відповіді дітей:
- Попереджувальні. Намальовані на білих трикутниках з червоним облямуванням, тому їх видно далеко.
- Заборонні. Схожі на червоне око світлофора. Вони розміщуються в червоному колі.
- Наказові. Вони зображені в блакитному колі, вказують напрям руху.
- Знаки сервісу.
- Інформаційно-вказівні. Їх зображують на блакитних квадратах і прямокутниках. Водії і пішоходи понад усе люблять ці знаки. Вони лагідні, турботливі, не наказують, не забороняють, а тільки вказують і допомагають.
- Таблички. Білі прямокутники з чорними символами або написами. На них вказують додаткові відомості.
4. Робота в парах.
Вчитель. Ми вивчили групи знаків, а тепер спробуємо запам’ятати самі дорожні знаки. Пограємо в парах в гру « Чарівне лото». Один учень показує картку зі знаком, інший – відповідає, якщо відповідь вірна – забирає картку собі. Перемагає той учень, у якого більше карток.
5. Фізкультхвилинка.
А тепер у нас розминка,
А тепер фізкультхвилинка.
Встали рівно біля парт,
Починаємо наш старт.
(Діти під ритмічну, жваву, веселу музику виконують танцювальні вправи)
6. Робота в зошиті.
Вчитель. Зараз ми перевіримо як ви запам’ятали дорожні знаки.
( зошит з основ здоров’я с.48-49, с.51)
7. Робота в парах з деформованими прислів’ями.
Вчитель. Український народ розумний, кмітливий, веселий, тому на всі випадки життя він склав багато прислів’їв та приказок. Не оминув він і правил дорожнього руху. Спробуйте зібрати ці прислів’я до купи.
Як віз зламається, був під возом і на возі.
Як ідеш, дивись під ноги, хоч а як навпростець, то увечері.
Грошей не знайдеш,
Хто часто в дорозі, чумак розуму набирається.
Як поїдеш в об’їзд, то будеш та не буде вороття.
на обід,
Тихше їдеш - так носа не наб’єш.
Буде каяття, далі будеш.
Вчитель. До чого закликають нас ці прислів’я?
8. Сцена з Незнайком.
- Незнайко, чи цікаво тобі було на уроці?
- Цікаво, я дізнався Багато нового.
- Який висновок зробив для себе?
- Всім потрібно добре знати правила дорожнього руху і чітко їх дотримуватись. Ось тільки не можу розгадати кросворд. Може ви мені допоможете?
9. Розгадування кросворду.
По вертикалі:
1. В нашім краї новина
Облетіла всіх вона:
Знову рейки прокладають,
Будем їздити в … ( трамваї).
2. Наче птах летить стрілою
І везе мене з собою
У комфортному салоні.
Ще й мотор у нього є,
Що життя йому дає. (автобус)
3. Вам я загадку задам:
Любить все робити сам –
Сам він викине вантаж,
Сам заїде у гараж. (самоскид)
4. Один із найстарших родичів сучасних видів громадського транспорту. (омнібус)
5. Металевий кінь у полі пасеться –
Де проїде – земля ореться. (трактор)
По горизонталі:
1. Як одним словом назвати засоби перевезення пасажирів і вантажу. (транспорт)
10. Перегляд мультфільму.
Вчитель. Молодці! Гарно справилися з усіма завданнями. Добре попрацювали на уроці. Ось вам нагорода.
ІІІ. Заключна частина.
1. Зворотній зв’язок.
- Чи здійснилися ваші очікування? Якщо ваші очікування здійснилися – виводьте свій автомобіль на дорогу. ( діти автомобілі з гаража виводять на дорогу).
- Щасливої дороги вам, дорогі діти!
2. Ритуал прощання. Побажання дітей друзям і гостям.
Вчитель. Я бажаю вам бути всім здоровими, щасливими, завжди дотримуватись правил дорожнього руху, бути чемними пішоходами та пасажирами. В подарунок вам ось ця пам’ятка, яку ви вклеїте в свій щоденник.
ПАМ’ЯТКА
1. Ходити тротуарами і пішохідними доріжками, дотримуючись правої сторони.
2. Узбіччям ходити тільки тоді, коли немає іншого безпечнішого шляху. При цьому йти тільки назустріч руху транспорту і в світлу пору доби.
3. Перед тим як починати перехід дороги, зупинись і приготуйся до переходу.
4. Перетинати проїзну частину за позначеними пішохідними переходами. Суворо виконувати сигнали світлофора і регулювальника.
5. При відсутності в зоні видимості переходу чи перехрестя, переходити дорогу тільки під прямим кутом на дільниці, де вона добре проглядається з обох сторін.
6. Іти, а не бігти через дорогу.
7. Бути вихованим, культурним. Виконувати всі обов’язки пасажирів.


Пэлих Т.ЛКЗШ №94 

Категорія: Уроки | Додав: TanyaPelyh (01.10.2014) | Автор: Пєлих Тетяна Леонідівна E
Переглядів: 1359 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!