О мово моя – душа голосна України! - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

О мово моя – душа голосна України!

Тема: О мово моя – душа голосна України!
Мета: Читати уривок вірша Володимира Сосюри. Читати текст-міркування. Виконати вправи на формування навичок швидкого читання, вправу «Криптограма». Переглянути фрагмент мультфільму «Мауглі» та робота над ним. Виконати вправи на розвиток пам'яті, мислення. Виховувати любов до рідної мови, до України.

                                                                        Хід уроку

I. Організаційна частина
Продзвенів уже дзвінок
починається урок.
Щоб робота в нас кипіла,
працювати будем:
Швидко! Дружно! Вміло!

II. Оголошення теми і мети
- Тема нашого уроку: «О мово моя – душа голосна України!».
- Прочитайте з диктором улюблений вірш Розумниці «О мова моя». Мова наша милозвучна, … (учні продовжують). Потрібно берегти і плекати мову нашої держави.
Пісня «Це моя Україна»

III. Актуалізація опорних знань
1. Опитування

- Що таке мова? (Мова – це засіб людського спілкування)
- Яка найменша одиниця мови? (Звук)
- Які бувають звуки? (Голосні і приголосні)
- Яка основна одиниця мови? (Слово)
- Які бувають слова? (Однозначні і багатозначні)
- Яких слів більше? (Багатозначних)
- Що таке текст? (Текст – це речення пов'язані між собою за змістом)
- Які види текстів ви знаєте? (Текст-розповідь, текст-опис, текст-міркування)
2. Робота над текстом-міркуванням
- Незнайко та Кнопочка склали текст-міркування про пташку шишкарика. Але перш ніж прочитати ці тексти виконаємо вправу «Повітряні кульки»:
• читання «луною»
• читання окремих стовпчиків на одному диханні
• читання двох стовпчиків слів на одному диханні
- Які слова запам'ятали? Ці слова зустрінуться в текстах Незнайки та Кнопочки.
• читання текстів
- Хто із коротульок не впорався із завданням? Чому? (Незнайко написав текст-розповідь)
- Чого не вистачає в тексті-міркуванні Кнопочки? (Кінцівки)
- Доповніть текст.
3. Робота з скоромовкою
• ознайомлення з скоромовкою
• чітке читання скоромовки
• швидке читання скоромовки
4. Вправа «Криптограма»
- Перевіримо, як уважно вмієте читати. Розшифруйте прислів'я.
Ясйатип умузор огожуч, итидулб ен амрад мосач бощ
(Щоб часом дарма не блудити, чужого розуму питайся)
- Як ви розумієте прислів'я?
5. Тлумачення слів
- Що таке лексичне значення слова? (Те що воно означає)
- Чим потрібно скористатися, щоб пояснити лексичне значення слова? (Тлумачним словником)
- Розтлумачте слово дарма, блудити.
6. Вправа «Фотоапарат»
Переглянь текст, підкреслюючи олівцем те, що слід запам'ятати. Запам'ятай підкреслене. (Алгоритм успішної роботи з текстом)
7. Перегляд фрагменту мультфільму «Мауглі»
- Перегляньте фрагмент мультфільму. З якої це казки? Хто автор? (Редьярд Кіплінг «Мауглі»)
- Поміркуйте, чому ведмідь Балу хотів навчити Мауглі бігати саме на «чотирьох лапах».
- З якими ще письменниками ми знайомились? Які казки читали?
8. Піктограми до слів
- Перегляньте презентацію і намалюйте піктограми до слів (проміння, рілля, роздоріжжя, рукоділля, сміття, спросоння)
- Що спільного в цих словах? (Подвоєння в словах)
9. Вправа на розвиток пам'яті
- Подивіться на екран, намалюйте побачене.
- Що було зображено? (Материки і океани)
- Назвіть материки від найбільшого до найменшого.
- Назвіть океани.
- Який найбільший острів на Землі? (Гренландія)
- Чи існує на карті острів Дружби?
- Острів Дружби не має меж.
10. Фізкультхвилинка (пісня «Острів Дружби»)
11. Перегляд презентації

- Перегляньте слайди і відтворіть приклади.
- Що ви помітили? (Послідовність +2, -2, +2, -2)
12. Вправа «Кола на воді»
- До кожної букви слова «сокіл» доберіть слова.
с-
о-
к-
і-
л-
- Попрацюйте в парі. Складіть речення, які утворять зв'язний текст.
13. Вправа «Сідлом»
- Що таке сідлом? (Незмінна частина слова в метаграмах)
- Упишіть пропущені літери так, щоб утворилися різні слова.
14. Вправа «Отримай рівність»
- Додайте один сірник так, щоб отримати рівність.
1+5=12 (7+5=12)
IV. Підсумок уроку
- Над чим вам на уроці сподобалося працювати?
- Які вправи для швидкості читання виконували?
- Які вправи на розвиток пам'яті?
- Що є душою України?

Категорія: Уроки | Додав: vikusja200911 (08.06.2015) | Автор: Волинець Тетяна Іванівна E
Переглядів: 517 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!