Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Світ професій «Людина — людина»

4 клас
Тема. Світ професій «людина — людина»
Об’єкт праці: емблеми.
Мета: ознайомити учнів із професіями, що належать до сфери «людина - людина», ознайомити з робочим місцем, видами робіт чи продукцією яка виробляється, матеріалами (інструментами) та іншими засобами праці які використовуються, творчо використовувати набуті знання і вміння; формувати та вдосконалювати вміння добирати папір і т.п., вдосконалювати загальнотрудові уміння з організації робочого місця, планувати трудову діяльність, здійснювати самоконтроль за роботою; вміння використовувати на практиці набуті знання, уміння; виконувати початкові підтримки та взаємодопомоги, самостійність, бережливе ставлення, естетичні смаки; спонукати до відповідної оцінки та самооцінки вчинків; розвивати вміння спілкуватися; розвивати логічне мислення, конструкторсько-технічні здібності, координацію рухів, окомір, творчість; виховувати доброзичливість, співчуття, повагу до людей праці.
Матеріали та інструменти: кросворд, індивідуальні картки, малюнки, картон, ножиці, клей.
Наочність: зображення професій, зразки виробів, шаблони, план на дошці.

ХІД УРОКУ

І. Підготовка робочих місць.
Всі почули ви дзвінок,
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Тож і ми часу не гаймо,
Наш урок розпочинаймо.

а)ПРАВИЛА РОБОЧОЇ ЛЮДИНИ.
1 Працюй на своєму робочому місці.
2 Перед початком роботи правильно приготуй робоче місце.
3 Під час роботи тримай робоче місце в порядку.
4 Бережи інструменти, економ матеріал, завжди думай. Як зробити краще.
5 Закінчив роботу, охайно прибери робоче місце.
б)Перевірка наявності необхідних матеріалів та інструментів, та правильності їх розташування.

II. Мобілізація уваги учнів. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда
— Діти, всі люди працюють. Де і ким працюють ваші батьки? (Відповіді дітей.) які ще є професії? Багато є професій?(Майже понад 50 тисяч.) Є люди які працюють з людьми, з технікою, природою, з знаками інформації, артисти, музиканти. Професії поділенні на групи. Ми ознайомимось з групою професій «Людина-людина». Назвіть професії які будуть відноситись до цієї групи. Можливо хтось розповість про якусь професію?

2. Розгадування кросворду (за малюнками із зображенням представників певних професій).

III. Мотивація навчальної трудової діяльності. Оголошення теми уроку.
- Діти вам потрібно постригтись? Куди йдете? Яким повинен бути перукар? Що вона дальше робить? Яке приміщення? В що садить? Тоді що питає? Які інструменти при цьому використовує?
- Чи можна впізнати людину, яка в неї професія, за зовнішнім виглядом? Для того щоб впізнати потрібно щоб людина носила значок. Цей знак називається емблемою. Що на ньому зображено? Сьогодні ми будемо виготовляти емблему.
— Ембле́ма (від грец. έμβλημα — вставка, опукла прикраса) — умовне означення певного поняття, ідеї за допомогою зображення.
-Які емблеми є у нашому класі ?(ГЕРБ УКРАЇНИ.)
Діти, а хотіли б ви на мить стати дорослими? Уявіть собі, ким ви будете працювати. Яку професію оберете? Хто скаже, ким він себе уявляє? (Відповіді дітей)
— Це ви собі уявляєте. А ми пограємо з вами в ігри, де ви зможете насправді попрацювати продавцем у магазині, лікарем у лікарні, перукарем у перукарні.

IV. Осмислення нового матеріалу. Інструктаж.
1) Гра.
— Ким би ви не працювали, вам потрібно їхати на роботу. Тому перша зустріч відбудеться з водієм. (Обираємо.) Ну що ж, сідай ось тут, це буде твоє місце, і запрошуй пасажирів до салону.
Водій
Зупинка «Школа». Заходьте, будь ласка. (Діти вибирають квитки і заходять до салону. Кожен вибере собі той квиток, у яку гру хотів би пограти.)
Учитель
Ідуть пасажири — в них халати гарні. Не баріться, виходіть, кому до лікарні.
Водій
Зупинка «Лікарня». (Виходять діти, в яких є квиток із зображенням лікарні. Домовляються між собою і починають гру.)
1 учень — лікар;
1 учениця — медична сестра;
1 учень — хворий.
Діти складають діалог.
Учитель
Подорожуємо далі. А щоб веселіше було подорожувати, відгадайте загадку.
Все у ньому ми купуємо:
І цукерки, й шоколад,
Молоко і хліб духмяний,
Печиво і мармелад.
Де це все можна купити? (Умагазині)
Водій
Зупинка «Магазин». (Виходять діти, розігрують діалог «Продавець — покупець».)
Водій.
Обережно, двері зачиняються.
Учитель.
Поїхали далі з піснею!
Віка книжечку купила, Віка книжечку відкрила, Віка пісню заспівала, Віка книжку прочитала.
Водій.
Зупинка «Бібліотека». Кому до бібліотеки, виходьте, будь ласка. (Виходять діти, розігрують діалог «Бібліотекар — книголюб».)
Водій.
Обережно. Двері зачиняються.
2) Демонстрація і аналіз зразка.
3) Визначення послідовності і правильності виконання трудових операцій.

ТЕХНОЛОГІЧНА КАРТКА
1 Вибери папір відповідного кольору.
2 Зігни папір . Приклади шаблон до лінії згибу .Обведи простим олівцем.
3 Виріж.
4 Розмісти спочатку елементи на основі емблеми (переконайся , що розташовано правильно ) і наклей.
5 Якщо є час, то можеш доповнити емблему.

4) Закріплення інстуктажу.
- Бачу, що ви зрозуміли порядок роботи. Можете приступати до її виконання. Для тих хто забуде послідовність, на дошці записаний план.

V. Розвиток практичних умінь і навичок. Самостійна робота.
Діти об’єднуються у групи та вирізають за шаблоном із кольорового паперу ті знаряддя, які вони використовували під час гри.
Вкінці самостійної роботи здійснюється оцінювання учнівських виробів.

VІ. Систематизація та узагальнення знань учнів. Підбиття підсумків оцінювання.

VII. Підсумок уроку
- Що таке емблема?
— Хто сьогодні отримав задоволення від своєї праці на уроці?
— Хто працював не на повну силу?
— Спробуйте оцінити свою діяльність за допомогою нашої «шкали оцінювання».
— Підготуйте на наступний урок картон, ножиці, кольоровий папір.

VІІІ. Прибирання робочих місць.

Категорія: Уроки | Додав: nataliiailiuk (13.03.2018) | Автор: Ілюк Наталія Федорівна E
Переглядів: 177 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!