Текст-розповідь. Дотримання абзаців, які відповідають трьом основним частинам висловлювання - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Текст-розповідь. Дотримання абзаців, які відповідають трьом основним частинам висловлювання

Тема: Текст-розповідь. Дотримання абзаців, які відповідають трьом основним частинам висловлювання

Мета: дати учням уявлення про текст-розповідь; продовжити навчати складати розповідь, користуючись поданим планом і схемами речень; розвивати мовлення, вміння будувати зв'язні висловлювання; виховувати культуру мовлення.

Хід уроку

I. Організаційний момент (слайд 2)

Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться.

Продзвенів уже дзвінок,

Починаємо урок!...

II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (слайд 3)

— Прочитайте списані речення. Яку частину тексту вони складають?

— Які головні слова підкреслили у першому реченні?

2. Тест. Доповни речення (слайди 4-5)

1. Зв'язані за змістом речення утворюють ... .

а) слова; б) речення; в) текст.

2. До тексту можна дібрати ... .

а) речення; б) слова; в) заголовок.

3. Частина, якою закінчується текст, називається…

а) основна частина; б) зачин; в) кінцівка.

3. Гра «Підсумуй» (слайди 6-8)

– Прочитайте речення і подумайте, якою із частин вони можуть бути в тексті: зачином, основною частиною чи кінцівкою.

— Спробуйте за прочитаними частинами зробити висновок — про що йтиметься в тексті далі.

• Спочатку зайченя всіх боялося і ховалося під шафу. Потім звірятко звикло до дітей, і вони годували його морквою та капустою. (Це основна частина.)

— Придумайте зачин і кінцівку тексту.

• Настали холодні дні. Важко стає птахам. (Це зачин.)

— Як ви гадаєте, що було далі?

• Діти подружилися з ним і назвали Дружком. (Це кінцівка.)

— Як ви думаєте, про що йшлося у тексті?

III. Повідомлення теми і мети

— Сьогодні ми продовжимо працювати над текстами. Будемо вчитися будувати текст за поданим планом і схемами речень.

IV. Сприйняття й усвідомлення нового

1. Каліграфічна хвилинка

– Запишемо каліграфічно такі склади та слово. Звертайте увагу на правильні з’єднання букв. Тт те еа ат тр театр

2. Словникова робота (слайд 9)

— Що означає слово театр?

Театр — це установа, організація, що здійснює сценічні вистави певним колективом артистів, а також приміщення, де відбуваються вистави.

Робота в парах. (слайд 10)

– Скласти речення зі словом театр і каліграфічно записати його.

3. Робота з казкою «Слоненятко, яке співає» (с. 151, вправа 1) (слайд 11)

— Прочитайте текст. У першому абзаці коригуйте речення, змінюючи слова в дужках відповідно до змісту. Робота в групах

— Придумайте запитання до тексту.

— Поставте запитання іншим групам. Оцініть їхні відповіді.

— Як ви розумієте значення слова вольєрі (слайд 12)

Вольєр — обгороджений майданчик для утримання тварин і птахів.

4. Самостійна робота (слайд 13-14)

— Спишіть зачин тексту у відкоригованому вигляді. У першому реченні підкресліть головні слова. Фізкультхвилинка (слайд 15)

Слон слоняток на полянку

На зарядку вивів зранку.

Всім сказав: - Шикуйтесь, струнко!

Сам присів й піднявся хутко.

Слоненята повторили:

— Встали- сіли, встали- сіли.

Слоненята роблять вправи:

Ногу вліво, ногу вправо.

Нахилились, піднялись,

Потім добре потяглись.

Слоненятка відпочили

І за парти дружно сіли.

5. Розвиток мовлення. Складання речень за планом та схемами (с. 152, вправа 2) (слайд 16)

— Прочитайте план і дайте відповіді на запитання.

— Як звали подружку Енріко? (Подружку Енріко звали канарка Каррі.)

— До кого прийшли друзі? (Друзі прийшли до оперного театру.)

— Що зробив Енріко? (Енріко заспівав пісню.)

— Що вигукнув директор? (Ви чудово співаєте.)

— Запишіть складені речення.

6. Читання павила про текст-розповідь (с. 152) (слайд 17)

— Як ви розумієте поняття «текст-розповідь»?

— Відповіді на які питання допомагають утворити текст-розповідь?

— Як ви думаєте, чи можемо ми назвати текстом-розповіддю казку про слоненятко? Чому?

7. Робота над прислів'ями. (с. 152, вправа 3) (слайд 18)

— З'єднайте речення, щоб утворилося прислів'я.

— Спишіть складені прислів'я.

— Поясніть, як ви розумієте їх зміст.

V. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон» (слайд 19)

— Яку тему ми продовжили вивчати на уроці?

— З яким видом тексту познайомилися?

— Яке питання можна поставити до тексту-розповіді?

VI. Домашнє завдання (слайд 20) С 152.

— Спишіть два останні абзаци вправи 1.

— До іменника слоненя доберіть з тексту дієслова.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

Література:

- Захарійчук М. Д. Українська мова: підруч. для 2 кл. загальноосвітн. навч. закл. з навч. укр. мовою. – К. : Грамота, 2012. – 176 с.: іл. - Ляшенко Л. Л. Українська мова. 2 клас. – Х.: Вид-во «Ранок», 2013. – 336 с. – (Серія «Розробки уроків»)

- Навчальні програми для загальноосвітніх закладів із навчанням українською мовою. 1 – 4 класи. К. : Видавничий дім «Освіта». – 2012. – 392 с.

- Наумчук М. М. Сучасний урок у початковій школі (Методика і технологія навчання). Видання третє. – Тернопіль: Астон, 2009. – 352с.

Інтернет-ресурси: - http://allforchildren.ru/pictures/school.php - http://bestlessons.at.ua/index/ukrajinska_mova_2_klas/0-162 - http://metodportal.net/node/5044 

Категорія: Уроки | Додав: diana_panchuk1 (29.10.2017) | Автор: Панчук Діана Віталіївна E
Переглядів: 69 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!