Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Усне  додавання трицифрових чисел виду 520+340. Розширена задача на зведення до одиниці

Уманський НВК №17 «Загальноосвітня школа  I-III ступенів – дошкільний навчальний заклад» Уманської міської ради Черкаської області

 

 

Інтегрований урок

з математики та природознавства у 3 класі

 

Підготувала і провела

Вчитель початкових класів

Фрай Л.М

 

м.Умань 2018

3 клас

Інтегрований урок математики та  природознавства

Тема: Усне  додавання трицифрових чисел виду 520+340. Розширена задача на зведення до одиниці.

Тема: Сонячна енергія. Як сонячна енергія впливає на природу Землі?

Мета: формування ключових компетентностей:

уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії;

загальнокультурної-дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту;

громадянської- здатність екологічно мислити,бережливе ставлення до природи.

предметна компетентність:

ознайомити учнів із додаванням  трицифровими чисел виду 520+340;

формувати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці;

вдосконалювати обчислювальні  навички ;

розвивати мислення,виховувати уважність;

формувати цілісну картину взаємозв’язків у природі через інтеграцію предметів;

навчити учнів характеризувати Сонце як невичерпне джерело енергії;

формувати уявлення про перетворення енергії Сонця в інші види енергії;

сприяти вихованню в учнів інформаційної культури, підтримувати інтерес до навчання та стимулювати пізнавальну діяльність,здатність до самовизначення, самореалізації.

Обладнання: таблиці , схеми, малюнки, слайдові презентації,комп’ютер.

Тип уроку – вивчення нового матеріалу.

                                                                                                      Хід уроку

І Організаційний момент.

             Усміхніться всім навколо: небу, сонцю,квітам,людям.

                І тоді обов’язково день ваш веселішим буде!

Вправа « Долонька»

Діти стоять у колі тримаючись за руки.

 « Теплоту своїх долоньок я друзям віддаю. Урок  новий цікавий я з радістю почну.»

Передайте свою впевненість і готовність до праці,поділіться теплотою і енергією своєї душі, подаруйте одне одному усмішку,передаючи їх за допомогою долоньок.

Що нового ви відчули?

Який ваш настрій?

Я бачу ваші усмішки на личках і розумію, що у вас  все добре і ваш настрій можна  показати так(усміхнений смайлик).

Вправа «Запитай»

Один із учасників у середині кола стоїть із м’ячем,а всі решта у колі. Ведучий ставить запитання ,а той хто ловить м’яч відповідає на нього.

Яка зараз пора?

Яке число,день, місяць?

Сьогодні холодно чи тепло?

Який стан неба?

Чи були опади?

Яка температура повітря?

Які явища природи спостерігали?

Правила уроку

- добровільна активність

- правило піднятої руки

- право власну думку

- один говорить – решта слухають

- час – ресурс групи

ІІ Актуалізація опорних знань, мотивація навчальної діяльності.

     Сьогодні у нас незвичайний урок ,ми мандруватимемо Країною Знань і разом із нами        енергійний хлопчик Струм, який підготував вам цікаві завдання з чарівної скриньки. Ми поговоримо про те, як Сонячна енергія впливає на природу Землі, та навчимося  усно додавати трицифрові числа виду 520+ 340.( Правила уроку .)

Відкрили зошити записали дату нашого уроку.

   Завдання 1.                   Математичний диктант.

- Сонячна енергія є однією з найчистіших джерел енергії.

Це відновлювальне джерело енергії. Вважають ,що нашому Сонцю приблизно 5 млрд. років.

- Хоча Сонце знаходиться на відстані майже 150 млн. км від Землі,промені світла проходять цю відстань менше 10 хв.

- У верхніх шарах атмосфери Земля отримує 174 петаватт сонячної радіації.

- Майже 99% ваги всієї Сонячної системи складає вага Сонця.

- Сонце на 75% складається із водню.

- На Сонці ти станеш важчий у 28 раз.

- Блискавка у 5 разів гарячіша, ніж поверхня Сонця.

(Петаватт- це одиниця  вимірювання витраченої електричної енергії та потужного теплового потоку.)

            Перевірка    (5 150 10 174  99  75  28  5 )

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

            Завдання 2.

            Підготовча робота.

500+40+200+30           20+ 50+600+200

Як швидко обчислити приклади?

Який закон додавання використали?

Який висновок можна зробити?

             Завдання 3.

Пояснення нового матеріалу.( с.77№492)

520+340     500+300=800   20+40=60    800+60=860

Висновок: правило с.77

            Завдання 4.

     Первинне закріплення №493(усно)

            Завдання 5.

Відгадай загадку. Все від нього навкруги набирається снаги,

                               Тільки ранок настає виглянь у віконце

                               Всім воно життя дає променисте ……( Сонце)

         Сонце – це зірка,велетенська розжарена куля з газів .Вона випромінює величезну кількість тепла та енергії. Учені,що спостерігають,вивчають Сонце, стверджують,що його поверхня нагадує кашу,яка весь час кипить,фиркає , булькає. Цю кашу їсти не можна,бо вона газова і дуже гаряча. Якщо наблизитись до Сонця, то можна миттєво згоріти.

         Хлопчик Струм цікавиться, то як Сонячна енергія впливає на природу Землі?

Нам цю відповідь підготували учні, які нас ознайомлять. А ми відкриємо підручник та розглянемо фото.

( Природознавство 3кл. с.65)

Ми гарно попрацювали,треба трішки відпочити.

  ІV.      Фізхвилинка.

Розвиток математичних  знань.

Завдання 6.

 Задача 495.( на листках написана умова до задачі,розв’яжи та напиши  відповідь)

 Задача 496.(аналіз задачі,самостійно записати за блок – схемою)  

 VІ.   Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

       Робота у групах.

Хлопчик Струм просить вас попрацювати у групах.

1 група

№ 494  перша стрічка прикладів.

Чому Сонце називають найпотужнішим джерелом енергії?

  2 група

 1.№ 494 другий рядок прикладів.

 2. Як впливає Сонце на неживу природу?

     Узагальнення роботи .

Найголовнішим джерелом енергії на Землі є Сонце. Без сонячного тепла і світла життя на Землі було б не можливе. Енергію Сонця використовують для перетворення її на електричну, так звану сонячну електрику. Її можна використовувати всюди: у калькуляторах і  автомобілях, водонагрівачах, фонтанах, будівлях, на електростанціях і супутниках. Від Сонця залежить усі джерела енергії : енергія вітру, води,вугілля, нафти і природного газу.

   Основним недоліком сонячної енергії є те,що вона може зникати у хмарні дні і недоступна в нічний час. Однак з появою Сонця на небі – поповнюється. Енергія Сонця не забруднює середовище. Вона є абсолютно безкоштовна.

      Сонце – постійне джерело енергії ,яка випромінюється у вигляді світлової  і теплової енергії. Адже Сонце – велетенське, тому запаси його енергії невичерпні.        Завдяки Сонцю рухаються  хмари,  ідуть дощі, з’являється  веселка, утворюється вітер, змінюються форми земної поверхні. Сонце також впливає і на температуру повітря. Але головне, що Сонце забезпечує життя на Землі.                   Запам’ятайте !!!  Зеленні рослини живляться завдяки сонячній енергії.

Енергія Сонця безкоштовно потрапляє на Землю у величезній кількості.

Людям варто більше використовувати сонячну енергію.

VІІ. Підсумок уроку.

 Підведемо підсумки підказує хлопчик Струм:

Що ми навчилися сьогодні на уроці?

Який настрій ви маєте наприкінці уроку?

 Поставте лайк  за роботу на уроці. Учні показують малюнок руки.   

 VІІІ.  Домашнє завдання  с.77 № 499, №500 математика;

         природознавство с.65-66

 Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу с. 67

Література

  1. Інтегровані уроки в початковій школі. 1-4 класи.- Х. : Видавництво «Ранок», 2010.
  2. Інтегровані уроки. 1-4 класи. – К. :ТВО Видавництво «Шкільний світ»,2011.

3. Володарська М.О. Мій конспект. Природознавство 3 клас./за підручником Грущинської О.В/ .- Харків : Основа, 2015.

4. Гільберг Т,Г., Сак Т.В. Припрдознавство 3 клас/Підручник для 3 класу загальноосвітніх навчальних закладі/-К. : Видавництво «Генеза», 2015.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (03.03.2019) | Автор: Фрай Л.М.
Переглядів: 43 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!