Утворення і назви чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100. Складання виразів за текстовою умовою. Розв’язання задач. Побудова відрізків. - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Утворення і назви чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100. Складання виразів за текстовою умовою. Розв’язання задач. Побудова відрізків.

Математика Дата 30.03.2016
Тема: Утворення і назви чисел від 90 до 100. Лічба в межах 100. Складання виразів за текстовою умовою. Розв’язання задач. Побудова відрізків.
Мета: ознайомити з утворенням та назвами чисел від 90 до 100; вправляти у розв’язуванені задач, у вимірюванні та кресленні відрізків; закріплювати обчислювальні навички, знання усної нумерації чисел в межах 100; розвивати логічне мислення, вміння самостійно працювати; виховувати охайність в роботі, любов до природи.

ХІД УРОКУ:

І. Організація класу. Психологічний настрій.
Подивилися на мене,
Посміхнулися усі.
Хто готовий до роботи?
Хто бадьорий?
Молодці!

ІІ. МНД
Уроки бувають різні: цікаві і не дуже, сумні й веселі. А сьогодні ми з вами постараємося провести добрий урок. Урок, який буде вчити нас жити за законами краси, за законами добра.
- Яка зараз пора року? (Весна)
- Діти, а весна яка? (Чарівна, мила, квітуча…)
- Я сьогодні йшла до вас і зі мною трапилось диво. Зі мною заговорила природа… легенький вітерець прошепотів, що з цією гілочкою біда… вона не може прокинутись від зимового сну, не може розквітнути. Але добрі люди можуть оживити гілочку. Ми з вами добрі? Ми робимо добрі справи? Ми допоможемо гілочці, якщо виконаємо всі завдання.
Девіз уроку (читають діти)
Не ламай, не вбивай,
Не рубай, не губи.
Пожалій, захисти,
Напої, оживи.

ІІІ. АОЗ
1. Каліграфічна хвилинка
Пригадайте, як мають лежати у вас зошити, як ви маєте сидіти.
Каліграфічно запишіть числа 5 десятка. (51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59)
Оберіть королеву.
Квіточка на гілочку поки учні працюють
Діти, погляньте, наша гілочка прокидається…
2. Робота з підручником. Усний рахунок, № 1, с. 110 Квіточка на гілочку
3. Математичний диктант
Перший доданок 3, другий 7, запишіть суму.
Запишіть різницю чисел 15 і 5.
9 збільшити на 2.
13 зменшити на 3.
Запишіть число, що передує числу 35.
Запишіть число, що йде наступним за 77.
Запишіть, скільки лап у 2 ведмежат.
Взаємоперевірка.
Діти, у нас є помилки, й немає квіточки. Давайте, будемо працювати уважно, наполегливо.
4. *Віршовані задачі
Ось до класу на урок
Залетіло шість сорок.
Дві пізніше прибуло.
Скільки всіх птахів було? (6 + 2) 5 кульбаб в траві росло,
Потім ще 2 зацвіло.
Ми хлоп’ята молодці
Порахуєм їх усі.
Квіточка на гілочку
5. Гра «Зіркове око»
На дошці завдання. Виправити помилки.
4 дес. 5 одн. 45
6 дес. 1 одн. 61
5 дес. 2 одн. 55
3 дес. 32
8 дес. 4 одн. 84
2 дес. 2 одн. 29
Квіточка на гілочку
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
Квіточка на гілочку.
- Природа нам дякує, а гілочка ще більше квітне.

ІV. Повідомлення теми уроку
- Скільки треба додати до 89 щоб утворилось число 90?
- Сьогодні на уроці ми будемо знайомитися з утворенням й назвами чисел від 90 до 100.

V. Вивчення матеріалу
1. Робота з підручником, № 19, 20, 21, с. 111
Квіточка на гілочку
2. Колективна робота. Задача.
Учні посадили 10 дерев. Дівчатка посадили 6. Скільки дерев посадили хлопчики?
6+ =10 (Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок.)
Вчитель записує розв’язок на дошці.
Квіточка на гілочку.
3. Самостійна робота. Задача

Діти посадили 14 кущів бузку. Дівчатка посадили 4 кущі. Скільки кущів посадили хлопчики?
Перевірка. Квіточка на гілочку.
Виховний момент.
Давайте пригадаємо наш девіз. (Читають)
Ось ми з вами щойно розв’язали дві задачі. Як ви вважаєте, діти роблять добрі справи?
Так, вони не ламають, не рубають дерева, а, навпаки, насаджують їх.
А ви саджали дерева?
Отже ви теж робите добрі справи.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Прискорені рухи. Саджаємо дерево (викопуємо ямку, поливаємо, саджаємо, дерево росте, набирається сил, а тепер дякує нам плодами. Збираємо плоди).
Квіточка на гілочку

VІ. Закріплення
1. Гра «Маленький помічник» (Сильніші учні допомагають слабшим у виконанні завдання)
Картка. (Ярослав, Назар, Денис, Аня Л.)
Поки працюють з картками, клас разом з вчителем працює біля дошки.
Гра «Чарівний листочок» (порівняння чисел)
Ой, погляньте, у мене (або на партах у дітей) є листочки, на них знаки…
На дошці числа, приклеїти відповідний листочок.
Перевірка.
Квіточка на гілочку
2. Робота в зошиті. Побудова відрізків.
- 9 дес. 5 одн. Як записати? Учень записує на дошці.
- А якщо відняти 9 дес., то ск. Залишиться? (5)
- Ваше завдання, накреслити відрізок завдовжки 5 см.
Побіжний перегляд вчителем.
Квіточка на гілочку
3. Розвиток логічного мислення (*по рядах або хлопці-дівчата)

Півень голосно кричить:
Сто душ можу розбудить!
Скільки півнів посадити,
Щоб душ двісті розбудити? (1)

Діти, а півник у цій задачі робить добрі справи?
Квіточка на гілочку Трійка коней за 1 годину пробігла 15 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь? (15 км)

А коні роблять добрі справи?
Квіточка на гілочку

4. *Творча робота над задачею.
Складемо задачу про коней.
На лузі паслося 9 чорних коней та 3 білих. Скільки коней разом паслося на лузі?
Первоцвіти розв’язують задачу, змінивши запитання НА СКІЛЬКИ
Всі інші розв’язують з вчителем
Перевірка первоцвітів
Квіточка на гілочку

VІІ. Підсумок уроку
1. Мозковий штурм (Вчитель швидко читає)
- Якщо число збільшують на кілька одиниць, що треба зробити?
- Прочитайте записані числа
- Якщо число зменшують на кілька одиниць, що треба зробити?
- Як утворити число 95?
- Скількома цифрами записується число 100?
- Хто найпрацьовитіший сьогодні в класі?
2. Психологічний етюд «Долоньки»
Погляньте, як ожила, загомоніла гілочка. Ми з вами робили добрі справи сьогодні. Я вам дякую за урок!

Категорія: Уроки | Додав: adelina (29.03.2016) | Автор: Тетяна Миколаївна E
Переглядів: 402 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!