Узагальнення і систематизація знань про дроби - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Узагальнення і систематизація знань про дроби

Тема: Узагальнення і систематизація знань про дроби.
Мета: Систематизувати знання учнів про дроби, а саме записувати, порівнювати; формувати навички застосовувати дані знання для розв’язування вправ та задач, формувати вміння аналізувати відповіді однокласників; розвивати увагу та пізнавальну активність учнів, логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність; виховувати інтерес до математики, банківської справи, дисциплінованість.
Тип уроку: урок узагальнення та система набутих знань, умінь та навичок.
Обладнання: індивідуальні картки-заняття, презентація до уроку.

 

                                                                               Зміст уроку

І. Організаційний момент
Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість. Гадаю, що ви, як і я, дуже раді нашим гостям. Давайте з ними привітаємось. Доброго ранку! Всіх вас вітаємо! Доброго ранку вам побажаємо! Доброго дня і доброї ночі! Будьте здорові! Зичим охоче!
Пошлемо один одному свою усмішку і передамо тепло своїх сердець та відчуватимемо плече товариша протягом уроку.
Урок має бути:
Цікавим
Навчальним
Продуктивним

Ми будемо:
Дисциплінованими
Уважними
Зібраними
Активними

Отже, якщо ми будемо такими, ми разом проведемо цікавий, творчий, продуктивний урок. А мені дуже приємно навчати того…(відгадайте кого) – складіть із розсипаних слів відповідь на запитання (інтерактивний метод «Вузлики»)
навчати, Добре, знати, хто, все, хоче, того
(Добре того навчати, хто хоче все знати)

1. Розвиток стійкої уваги.
Каліграфічна хвилинка
Який дріб із даних треба вибрати?
4/9    7/9    8/11    6/7 (чисельник, дріб)/(знаменник, прогрес)
Отже, будуть такі числа:
7 6 3 9 2 1 3 4 7 1
9 7 6 3 9 2 1 3 4 7
Які дроби можна утворити із цих чисел?
Назвіть правильні дроби?
А які дроби неправильні? Чому?
2. Розумова гімнастика
Скільки кінців у 5 палок? А у 5 половинок палок? (10)
4 хлопчики вирушили з міста в село, а назустріч їм – троє дівчаток. Скільки дітей йшло з міста в село? (4 дитини)
Ширина лінолеуму 2 метри. Скільки метрів лінолеуму потрібно, щоб вистелити підлогу довжиною 5 метрів, а шириною 2 метри? (5 м)
Брат з’їв 4 сливи, а сестра 3. Скільки слив з’їла їхня бабуся? (жодної)
3. Оголошення теми уроку
В нашій країні проводиться багато реформ. Це і податкова реформа, і пенсійна, і медична, і освітня. Сьогодні на уроці математики я хочу провести банківську реформу.
А що таке банк?
(Банк – це заклад, функцією якого є посередництво в розрахунках і кредитах)
Давайте доберемо родичів до слова банк? (Банкір, банківська система)
Хто такий банкір? (Управляючий банком)
А як називають людей, які працюють в банку? (Банківськими службовцями)
Сьогодні кожен з вас побуває в ролі банківського службовця, якщо складе тест.
а) математичний диктант
- запиши дроби: 3/5 , 2/7 , п’ята част., 4/9 , 5/8 , 1/3
- запиши дроби в порядку зменшення:
- 1/7 , 1/3 , 4/9 , 4/9 , 4/9 , 4/9 , 4/9 , 4/9
- (1/2 , 1/3 , 1/4 , 1/5 , 1/7 , 1/8 , 1/10 , 1/12)
Лев Миколайович Толстой порівнював людину з дробом, чисельник якого є те, що вона собою являє, а знаменник – те, що вона про себе думає. Чим краще людина про себе думає, тим більший знаменник, а отже, тим менший дріб.
Тож давайте будемо думати про себе те, на що кожен заслуговує.
Порівняти дроби
3/8 і 5/8 ; 1/7 і 1/12 ; 2/5 і 2/7
Знайти 2/3 від 1 год.; 3/5 від 1 кг
Знайти число, якщо:
1/3 дорівнює 425;
1/7 його дорівнює 347
Порівняти:
3/4 год і 15 хв
2/5 хв і 27 с
4/5 км і 600 м
200 кг і 1/4 т
4. Узагальнення і систематизація знань про дроби
Отже, тест на право бути прийнятим на роботу в банк ви пройшли. Вітаю вас, ви стали банківськими службовцями. У банку є два великі відділи. Це розрахунковий і кредитний.
а) розрахунковий відділ
Гра «Випиши рахунок у банк»
Вам треба виписати банківський рахунок. Ви рахуватимете гроші, тому треба бути дуже уважним.
Рахунок №1
Знайди 3/5 від частки чисел 64260 і 9
(64260 : 9 : 5 * 3)
Бухгалтер
Рахунок № 2
Від числа 72060 відніми 5/6 його
(72060 – 72060 : 6 * 5)
Бухгалтер
Рахунок № 3
Знайди 1/6 від суми чисел 2502 і його третини
((2502 + 2502 : 3) : 6)
Бухгалтер
Рахунок № 4
Знайди 6/7 від 28182
(28182 : 7 * 6)
Бухгалтер
А зараз давайте порахуємо яку заробітну плату ви отримаєте в місяць, якщо вона становить 1/5 від 1000$?
1$ = 16 грн. 100$ = 1600 грн.
10$ = 160 грн. 1000$ = 16000 грн.
16000 : 5 = 3200 грн.
Отже, в місяць ви отримуєте 3200 грн.
А тепер порахуємо чи вистачить 3200 грн. на витрати сім’ї на місяць?
Кварт плата і телефон – 850 грн.
На дитячий одяг – 250 грн.
На ліки бабусі – 150 грн.
На бензин для машини – 380 грн.
Борг – 200 грн.
На сукню мамі – 320 грн.
На продукти харчування – 950 грн.
(850 + 250 + 150 + 380 + 320 + 950) = 3100 грн. – витрати
3200 – 3100 = 100 грн. – залишок
б) Фізхвилинка
в) фінансово – кредитний відділ
Що таке кредит?
Кредит – позика в банку на певний період часу
Задача
На розвиток свого господарства фермер взяв у відділенні банку 240000 грн. 2/4 цих грошей він витратив на купівлю 2 комбайнів. Скільки грн. коштує 1 комбайн?
240000 : 4 * 2 = 120000 (грн.) – витратив
120000 : 2 = 60000 (грн.) – коштує 1 комбайн
А тепер давайте порахуємо, скільки грошей фермер повинен повернути банку, якщо відомо, що він повинен сплатити на 1/5 більше, ніж взяв?
240000 : 5 = 48000 (грн.) – становить 1/5
240000 + 48000 = 288000 (грн.) – повинен повернути
Тож скільки грошей він повинен сплачувати в банк кожного місяця?
288000 : 12 = 24000 (грн.)
Задача
На овочеву базу фермер завіз 9 т 6 ц картоплі. 1/3 частину картоплі розвантажили на складі, а решту – завезли в 4 магазини, порівну в кожний. Скільки картоплі завезли в 1 магазин?
9 т 6 ц = 96 ц
96 : 3 = 32 (ц) – розвантажили на складі
96 – 32 = 64 (ц) – решта
64 : 4 = 16 (ц) – завезли в 1 магазин
А тепер давайте порахуємо, скільки гривень виплатить овочева база фермеру, якщо відомо, що 1 кг картоплі коштує 4 грн.?
1 кг = 4 грн.
1 ц = 400 грн.
400 * 96 = 38400 (грн)
Чи вистачить фермеру цих грошей, щоб заплатити кредит за місяць?
г) Гра «Жартівлива логіка»
- А зараз ми пограємо в гру «Жартівлива логіка» і переконаємось, в якому банку працюють найкращі банківські службовці. Для цього нам потрібно згадати, які банки працюють в нашому місті.
1 гр. – «Ощадбанк»
2гр. – «Надра банк»
3 гр. – «Приватбанк»
4 гр. – «Райфайзен банк Аваль»
Завдання:
Вінні-Пух для святкування свого дня народження запросив друзів. Під час гостини вони з’їли 10 горщиків меду, що становить 2/3 всього меду. Скільки горщиків меду було у Вінні-Пуха? (15 г.)
Уявіть, що ви банкір даного банку. В банку працює 30 службовців, кожному по 25 років. Скільки років банкіру? (Стільки, скільки років дитині, яка розв’язує задачу)
Семеро людей зайшли до банку. Вони несли 3 хлібини. Діти – по чверті, жінки – по півхлібини, а чоловіки – по хлібині. Скільки було дітей, жінок і чоловіків? (4 дітей, 2 жінки, 1 чоловік)
До банку прийшли двоє батьків, два сина, а всього троє? Як таке може бути? (Батько, син, дід)
Біля мосту через річку зустрілись ледар і чорт. Ледар поскаржився на свою бідність. У відповідь чорт запропонував: «Я можу тобі допомогти. Кожного разу, як ти перейдеш цей міст, у тебе подвояться гроші. Але кожного разу, перейшовши міст, ти повинен будеш віддавати 24 коп. Тричі ледар переходив міст, а коли зазирнув у гаманець, там стало пусто. Скільки грошей було у ледаря?
(0 + 24) : 2 = 12 (к.)
(12 + 24) : 2 = 18 (к.)
(18 + 24) : 2 = 21 (к.)
Кролик живе 12 років, що складає 2/3 життя кози. Скільки живе коза?
12 : 3 * 2 = 8 (р.)
Що тій козі буде, якщо 7 років мине?
(піде восьмий рік)
Отже, переможцями стали службовці банку …
Підсумок уроку
Чи сподобався вам урок?
Що найбільше сподобалось?
Чи хотіли б ви насправді стати банкірами?
Для того, щоб стати гарними спеціалістами, то треба вчити математику, і як сказав В. Сухомлинський, що «математика вчить мислити і разом з тим всиляє віру у безмежні сили людського розуму. Вона виховує волю, характер»
Гра «Прочитай речення»
Ледареві шкода було своїх грошей, які в нього виманив чорт. Він взяв тоненький прутик і почав писати на піску букви, з яких склав речення. Чорт дивився на запис і не міг прочитати. Давайте допоможемо йому прочитати речення, яке написав Ледар. Відомо, що речення складається із стількох букв, скільки Чорт вимагав копійок у Ледаря (21). Пам’ятайте, що Чорт стрибає через 2 букви.
Д к п о с у р м т о а б г ф ц і ч б д е а і л с
т е д и , в и д р а я п а к м и у ч і ю н е з д о а ж н у ф а р с у о т і к
(Дорогі діти, дякую за урок)
Оцінювання дітей

Чернявська Ліна Миколаївна, учитель вищої категорії, старший учитель загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №2 міста Жашкова Жашківської районної ради Черкаської області

Категорія: Уроки | Додав: (09.03.2015) | Автор: Чернявська Ліна Миколаївна
Переглядів: 496 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!