Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Узагальнення вивченого за рік
Урок 35 Тема. Узагальнення вивченого за рік Мета: узагальнити здобуті знання учнів. Обладнання: малюнки весняних квітів, карта подорожі, магнітофонний запис руху потягу, мелодія пісні «Голубий вагон», слайди пам'ятних місць Києва або фотографії. ХІД УРОКУ І. організація класу до уроку Учитель Добрий день вам, любі діти, Рада вас вітати! Щастя та добра вам Сьогодні побажати! Протягом року ми вивчали предмет «Я і Україна», а сьогодні узагальнимо здобуті знання, здійснимо подорож поїздом. До неї ми старанно готувались. Сподіваюсь, що вона мине цікаво. Мандруючи, ми здійснимо три зупинки на станціях «Українознавчій», «Природознавчій» та на «Станції добрих вчинків». Тож будемо ми не просто пасажирами-спос-терігачами, а пасажирами, які повинні виконувати всі завдання. За кожну правильну відповідь ви будете одержувати жетон. Всі готові? Ну що ж, вирушаймо! (Звучить магнітофонний запис руху потяга.) ІІ. Подорожування потягом 1. Зупинка «Добрих вчинків». Наш потяг наближається до зупинки «Добрих вчинків». На цій зупинці на нас чекають Миколка й Оксанка, які мають поради для вас. Що це за поради? Давайте дізнаємось, відкривши свій підручник «Я і Україна» (С. 140). (Дискусія щодо порад Оксанки та Миколки. Чиї поради сподобались? Чому?) Миколка зажурився, що його поради вам не сподобались. Але за допомогою чарівних слів можна навіть сумну чи зажурену людину повернути до гарного настрою. Кожен із вас повинен пам'ятати ці слова і вживати їх у своєму мовленні. Давайте назвемо ці слова. (Здрастуйте, будь ласка, будьте так ласкаві, вибачте, спасибі, дозвольте пройти, добрий ранок, добрий вечір, добрий день, будьте так люб'язні, дозвольте ввійти, перепрошую...) Ось і гарний настрій у нашого Миколки від того, що ви знаєте чарівні слова! Миколка та Оксанка запрошують нас у гості. Давайте згадаємо, як треба поводитися за столом у гостях. (Не розпочинати одразу їсти, не відкушувати великі шматки, не розмовляти з повним ротом, намагатись їсти тихо, не їсти ложкою те, що можна їсти виделкою, не забувати подякувати господарям за гостину тощо.)А чи можна приходити в гості без запрошення? Спізнюватися? Молодці! Я рада за вас! (Вручення жетонів за правильні відповіді.) Погостювавши у Миколки і Оксанки, вирушаємо у нашу подорож далі. (Звучить запис мелодії «Голубий вагон».) 2. Зупинка «Українознавча». Наш потяг наближається до зупинки «Українознавча». Але, щоб зійти на цій зупинці, нам потрібно назвати символи нашої держави, найбільші українські міста та найбільші річки України. Молодці! (Вручення жетонів.) А зараз вирушимо пам'ятними місцями міста Києва. (Перегляд слайдів (або фотографій) із зображенням Софійського собору, Андріївської церкви, Михайлівського собору, Хрещатику.) На спогад про минуле у Києві встановлено пам'ятники славетним українцями Тарасу Шевченку, Богдану Хмельницькому, Лесі Українці та Іванові Франку. (Вручення жетонів.) 3. Зупинка «Природнича». (Продовження руху потяга до зупинки «Природнича» під мелодію «Голубий вагон».) На цій зупинці ми завітаємо в гості до старичка-лісовичка. Ви знаєте, хто це такий? Це чарівний дідусь, який навчає за допомогою книг без букв і без сторінок. Ви здогадались, що це за книга природи. Мудра природа навчає нас у будь-яку пору року. Птахи вчать співу. Бджолиний рій вчить дисципліни трудової, навчає жити в труді і по справедливості, а дерева всіх порід, увесь веселий лісний рід дружби вчить міцної. Дідусь хоче переконатися, чи вмієте ви відгадувати загадки і відповідати на його запитання. Перша сестра від квітів рябіє, Друга сестра палить, як вогнище, Третя сестра від дощів мокра, А четверта сестра сувора — жах! (Пори року: весна, літо, осінь, зима) І шумить, і гуде, але з місця не йде. Віддалік, мов стіна, і проходу нема. Але от навесні там лунають пісні, А повітря таке... чисте, свіже, п'янке! (Ліс) Кого з названих тварин не можна зустріти взимку? Ведмідь, олень, їжак, вовк, лисиця. Який це місяць? Місяць тихий. Багато турбот у птахів і звірів у цей час. Вони дбають про малят, добувають їм їжу, а звірі учать малят полювати. У цьому місяці не можна турбувати тварин. (Червень) Чому так кажуть: «Весняний день рік годує»?Назвати осінні квіти, які за кольором нагадують осіннє сонце, небо, опале листя. (Жоржини, айстри, хризантеми, чорнобривці, гербери) Відгадайте кросворд — і прочитаєте назву науки, що допомагає людині охороняти природу. Річкова тварина — будівельник плотин і заплав. (Бобер) Рідкісна порода дерев, що росте у лісах Карпат і Криму. (Бук)Велика рогата тварина, яка водиться у лісах Карпат і Криму й одержала другу частину назви «благородний». (Олень) Птах, який на Поліссі відкриває весну. (Лелека) Степова рослина, що має довгі вирости, схожі на волосся. (Ковила)рідкісний вид ящірки, що мешкає у Криму, має мелодійний голос, який нагадує дзенькіт крапель. (Гекон) Рідкісний вид птаха, який гніздиться у Чорноморському заповіднику. Друга частина назви — «шипун». (Лебідь) Водяна рослина, що має прекрасні білі квіти і велике листя, яке вкриває поверхню води. (Латаття) Ключ: екологія. Молодці! Дідусь-лісовичок задоволений вашими відповідями. (Вручення жетонів.) Ось, діти, ми й завершили свою подорож. А зараз порахуємо всі жетони і побачимо, хто ж є переможцем нашої гри-подорожі. Найбільша кількість жетонів у... Ці діти нагороджуються ось такими медалями за перемогу в грі. а за участь всі діти одержують на згадку усміхнене сонечко. V. Підсумок заняття Діти, чи сподобалась вам гра? А що найбільше запам'яталось? Час нашого уроку закінчився. Але не закінчилась мандрівка в Країну Знань. Попереду таких мандрівок буде ще багато! | |
Переглядів: 915 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |