Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
ТЕМА. В гості до Весни. МЕТА. Ознайомити учнів з послідовністю змін у природі протягом весни;розкрити взаємозв’язок неживої та живої природи, познайомити з народним календарем та прикметами, встановлювати ланцюжки живлення; познайомити із заходами щодо охорони природи. Виховувати любов до природи та бережне ставлення до неї; розвивати естетичні почуття, викликані красою весни.
1.Організація класу. Гра «Спіймай мій настрій». Діти виконують дії, які називає вчитель:
2.Сьогодні у нас віртуальна подорож. Ми з вами - туристи. Беремо в дорогу маршрутний лист.(Знайомство з планом уроку та доповнення). Послухавши вірша , ви дізнаєтесь, до кого ми йдемо в гості. Вона в усі шпаринки рветься, Згоріли клаптики снігів, Веселе сонечко сміється, І вийшла річка з берегів. Не взнати стежечку знайому- Там первоцвіт рясний зацвів. Вертаються пташки додому, До рідних місць, садів, лісів… І пахощі приємно ллються, Змінилося довкіль усе! Струмочки весело сміються Вона іде! Красу несе! Хто це? Які ознаки весни ви почули і які б хотіли доповнити?
3. Проблемне запитання «Коли ж починається весна?» (Вислуховую всі припущення). Ви всі правильно відповідали .Кожен назвав те, що вважав початком весни . Весна є календарна (початок 1 березня), астрономічна ( початок 23 березня),кліматична ( t повітря > 0 до + 15).(Пояснення вчителя). Вирушаючи в дорогу, завжди потрібно знати прогноз погоди. Доповідь «синоптика» класу. Розгадування ребусів: березень, квітень, травень. «Довідкове бюро» про весняні місяці. 1 учень. «Ранок року»- так О.С.Пушкін перший місяць весни.Предки називали березень- «соковик», «березозол». Донині білоруси називають його «сакавік». А ще він «капіж ник», «протальник», «весновій». 2 учень. За карнавал квітів, розмаїття барв – назвали предки цей місяць «квітень», «цветень», «краса вік». А ще називали квітень – місяцем гомінкої води, бо одна з ознак – це повені. 3 учень. Травень – це розмай весни. В давнину його називали «провітень» - тобто, проміжок часу між весною і літом. 4.Наша перша зупинка «Бабусина скринька». З давніх- давен наші пращури вміли передбачати погоду за певними ознаками, за певними змінами в природі. Зараз ми побачимо. Як ви знаєте прикмети та прислів я, які ви спостережливі. РОБОТА В ГРУПАХ. 1 група. Дібрати кінцівки прислів їв. Де лелеки водяться… рік годує. Весняний день… там щастя родиться. Сухий березень, мокрий май… берися за плужок. Зійшов у березні сніжок… буде добрий урожай. 2 група.Роз єднати прислів я. Веснянийдощзайвимнебуває. Травеньлісодягає, літовгостічекає. Веснакраснаквітами, аосіньпирогами. Хтоспитьвесною, тойплачезимою. 3 група. Доповніть речення. Піднялося вище … (сонечко). Сонце пригріло… (землю). Стали довшими … (дні). Весело задзвеніли… (струмки). Розтанув … (сніг). На лісових галявинах з явилися… (квіти). Це прийшла … (весна). 4 група. Відгадай загадки. Прокинувся і відразу до сонечка біжить, Стрибає по камінчиках, хлюпоче і дзвенить… (струмок).
Першим я приніс весну, пробудив весну від сну. Заспіваю під вікном, звуть мене усі… (шпаком).
Як пригріло сонце – стрілки Зеленясті підняла від ласкавого тепла. Он її навколо скільки! Двір, і лан, і луг вкрива росяна густа… (трава) Перевірка. 5.Друга наша зупинка «Первоцвіт». -Піднялося вище сонечко,прогріває більше землю, тане сніжок, біжать струмки. А кому так необхідне тепло, світло, вода? Так, рослинам. На деревах набубнявіють бруньки, розпустяться листочки. І ось з являться перші весняні квіти. Це – первоцвіти. (Пояснення вчителя ). ГРА «Дерево рішень». Ситуація. Оленка та Софійка пішли до парку. І на галявині побачили проліски. Дівчатка нагнулися до квітів… Що погане та добре в тому, що дівчатка не нарвуть букетика? (Вирішуємо питання і робимо висновок). ЗВЕРНЕННЯ ПЕРВОЦВІТІВ Оголошуємо початок проекту «Збережемо первоцвіти». 6. «Рекламна пауза». Хто підкаже , що читати Як знайти цікаву річ? Допоможе нам реклама, Що не спить і день, і ніч. І підкаже, і порадить, Вкласти ваші знання звабить. Бо тепер, що не кажіть, Без реклами нам не жить!
-Сама знаю , що не красуня я. Коли я поряд, багато хто сахається вбік. А то й ще й камінням жбурнуть в мене, чи ногою пнуть. А за що? Не всім же бути гарними! А користь від мене велика. Хто я? (Жабка. Яку користь приносить жаба?)На наступний урок підготуйте цікавинку про жабку. 7. Зупинка «Зооцентр». Ось і зацвіли квіти на нашій галявині, хто ж далі має з явитися? Так, це птахи і комахи. Що важливого відбувається у житті птахів та тварин?(Висиджують пташенят, народжують малят). Нещодавно була нарада у тварин. І не дійшли вони згоди з деяких питань. Ми маємо їм допомогти. З давніх – давен відомо, що символ багатства і добра – це вода, символ сонця – яйце, а яку ж тварину вважають символом пробудження весни?(Ведмідь- це символ пробудження весни. 25 квітня вилазить він із барлогу, хоча ведмедиця народжує малят ще у березні). ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ ЗАВДАННЯ. 1 група «Знайди пастку» А) комар---- жаба---- лисиця---- лелека Б) водорості ------ щука----- карась В) гусениця---- дерево ----- яструб ---- дятел
2 група «Доповни ланцюжок». А) ? ---- заєць ---- вовк Б) жолудь ---- ? --- вовк В) капуста --- гусінь ----- ? -----? Г) трава --- заєць --____? ____? Перевірка завдання. 8. Зупинка «КРАЮ МІЙ, ЛЕЛЕЧИЙ». Продовжіть речення : «Я сьогодні розповім рідним …» На личку , на якому немає ротика, домалюйте ротика і передайте свій настрій.
Підніміть свої долоньки та помахайте ними промовляючи: «Хай квітне земля від роду до роду, ми будемо вчитись берегти природу!» Наша картина символізує те, що весна прийшла не тільки в природі, а й у ваших серцях і душах.. | |
Переглядів: 960 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |