Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

В гості до Весни
Вітюк Олена Анатолівна, вчитель початкових класів.
Романівська гімназія Житомирської області.

ТЕМА. В  гості до Весни.

МЕТА. Ознайомити учнів з послідовністю змін у природі протягом весни;розкрити взаємозв’язок неживої та живої природи, познайомити з народним календарем та прикметами, встановлювати ланцюжки живлення; познайомити із заходами щодо охорони природи.

  Виховувати любов до природи та бережне ставлення до неї; розвивати естетичні почуття,  викликані красою весни.

 

1.Організація класу.

Гра «Спіймай мій настрій».

Діти виконують дії, які називає вчитель:

  • Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя та «киньте» своєму сусідові. «Спіймай» посмішку і «прикрась» нею своє обличчя. Зобразіть на обличчі емоцію і «подаруйте» своєму товаришеві.
  • Отже, з гарним настроєм ми будемо мандрувати. Скажіть, будь ласка, для чого ми вивчаємо курс «Я і Україна»? (Відповіді учнів).

2.Сьогодні у нас віртуальна подорож. Ми з вами  - туристи. Беремо в дорогу маршрутний лист.(Знайомство з планом уроку та доповнення). Послухавши вірша , ви дізнаєтесь, до кого ми йдемо в гості.

           Вона в усі шпаринки рветься,

           Згоріли клаптики снігів,

           Веселе сонечко сміється,

           І  вийшла річка з берегів.

           Не взнати стежечку знайому-

            Там первоцвіт рясний зацвів.

            Вертаються пташки додому,

            До рідних  місць, садів, лісів…

            І пахощі приємно ллються,

           Змінилося довкіль   усе!

           Струмочки весело сміються

          Вона іде! Красу несе!

Хто це? Які ознаки весни ви почули і які б хотіли доповнити?

  • Ми мандруємо в гості до Весни.(Вивішую зображення дівчини- Весни).

3. Проблемне запитання «Коли ж починається весна?»

(Вислуховую всі припущення).

Ви всі правильно відповідали .Кожен назвав те, що вважав початком весни . Весна є календарна (початок 1 березня), астрономічна ( початок 23 березня),кліматична ( t повітря > 0 до + 15).(Пояснення вчителя).

Вирушаючи в дорогу, завжди потрібно знати прогноз погоди. Доповідь «синоптика» класу.

Розгадування ребусів: березень, квітень, травень.

«Довідкове бюро» про весняні місяці.

1 учень. «Ранок року»- так О.С.Пушкін перший місяць весни.Предки називали березень- «соковик», «березозол». Донині білоруси називають його «сакавік». А ще він «капіж ник», «протальник», «весновій».

2 учень. За карнавал квітів, розмаїття барв – назвали предки цей місяць «квітень», «цветень», «краса вік». А ще називали квітень – місяцем гомінкої води, бо одна з ознак – це повені.

3 учень. Травень – це розмай весни. В давнину його називали  «провітень» - тобто, проміжок часу між весною і літом.

4.Наша перша зупинка «Бабусина скринька». З давніх- давен наші пращури вміли передбачати погоду за певними ознаками, за певними змінами в природі. Зараз ми побачимо. Як ви знаєте прикмети та прислів я, які ви спостережливі.

РОБОТА В ГРУПАХ.

1 група. Дібрати кінцівки прислів їв.

Де лелеки водяться…                      рік  годує.

Весняний день…                               там щастя родиться.

Сухий березень, мокрий май…     берися за плужок.

Зійшов у березні сніжок…                буде добрий урожай.

2 група.Роз єднати прислів я.

Веснянийдощзайвимнебуває.

Травеньлісодягає, літовгостічекає.

Веснакраснаквітами, аосіньпирогами.

Хтоспитьвесною, тойплачезимою.

3 група. Доповніть речення.

Піднялося вище …                                                 (сонечко).

Сонце пригріло…                                                    (землю).

Стали довшими …                                                    (дні).

Весело задзвеніли…                                                (струмки).

Розтанув …                                                                  (сніг).

На лісових галявинах з явилися…                         (квіти).

Це  прийшла …                                                            (весна).

4 група. Відгадай загадки.

Прокинувся і відразу до сонечка біжить,

Стрибає по камінчиках, хлюпоче і дзвенить…  (струмок).

 

Першим я приніс весну, пробудив весну від сну.

Заспіваю під вікном, звуть мене усі…     (шпаком).

 

Як пригріло сонце – стрілки

Зеленясті підняла  від ласкавого тепла.

Он її навколо скільки!

Двір, і лан, і луг вкрива росяна густа… (трава)           

Перевірка.

5.Друга наша зупинка «Первоцвіт».

-Піднялося  вище сонечко,прогріває більше землю, тане сніжок, біжать струмки. А кому так необхідне тепло, світло, вода? Так, рослинам. На деревах набубнявіють бруньки, розпустяться листочки. І ось з являться перші весняні квіти. Це – первоцвіти.  (Пояснення вчителя ).

ГРА «Дерево рішень».

Ситуація. Оленка та Софійка пішли до парку. І на галявині побачили проліски. Дівчатка нагнулися до квітів… Що погане та добре в тому, що дівчатка не нарвуть букетика? (Вирішуємо питання і робимо висновок).

                                           ЗВЕРНЕННЯ   ПЕРВОЦВІТІВ

Оголошуємо початок проекту  «Збережемо первоцвіти».

6. «Рекламна пауза».

Хто підкаже , що читати

Як знайти цікаву річ?

Допоможе нам реклама,

Що не спить і день, і ніч.

І підкаже, і порадить,

Вкласти ваші знання звабить.

Бо тепер, що не кажіть,

Без реклами нам не жить!

  • Хто це сьогодні завітав до нас на урок?

-Сама знаю , що не красуня я. Коли я поряд, багато хто сахається вбік. А то й ще й камінням жбурнуть в мене, чи ногою пнуть. А за що? Не всім же бути гарними! А користь від мене велика. Хто я?

(Жабка. Яку користь приносить жаба?)На наступний урок підготуйте цікавинку про жабку.

7. Зупинка «Зооцентр».

Ось і зацвіли квіти на нашій галявині, хто ж далі має з явитися? Так, це птахи і комахи. Що важливого відбувається у житті птахів та тварин?(Висиджують пташенят, народжують малят).

   Нещодавно була нарада у тварин. І не дійшли вони згоди з деяких питань. Ми маємо їм допомогти.

  З давніх – давен відомо, що символ багатства і добра – це вода, символ сонця – яйце, а яку ж тварину вважають символом пробудження  весни?(Ведмідь- це символ пробудження весни. 25 квітня вилазить він із барлогу, хоча ведмедиця народжує малят ще у березні).

ДИФЕРЕНЦІЙОВАНЕ ЗАВДАННЯ.

1 група «Знайди пастку»

А) комар---- жаба---- лисиця---- лелека

Б)  водорості ------ щука----- карась

В) гусениця---- дерево ----- яструб ---- дятел

 

2 група «Доповни ланцюжок».

А) ? ---- заєць ---- вовк

Б) жолудь ---- ? --- вовк

В) капуста --- гусінь ----- ? -----?

Г) трава --- заєць --____?

                                  ____?

Перевірка завдання.

8. Зупинка «КРАЮ МІЙ, ЛЕЛЕЧИЙ».

Продовжіть речення : «Я сьогодні розповім рідним …»

На личку , на якому немає ротика, домалюйте ротика і передайте свій настрій.

  • Хто уявляє себе сонечком?Мастіть свою долоньку жовтою фарбою.
  • Хто уявляє себе травичкою? Мастіть долоньку зеленою фарбою.
  • Хто уявляє себе квіточкою чи метеликом? Мастіть долоньку кольоровими фарбами.
  • Хто уявляє себе річечкою? Мастіть долоньку блакитною

Підніміть свої долоньки та помахайте ними промовляючи: «Хай квітне земля від роду до роду, ми будемо вчитись берегти природу!»

Наша картина символізує те, що весна прийшла не тільки в природі, а й у ваших серцях і душах..

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (09.02.2016) | Автор: Вітюк Олена Анатолівна
Переглядів: 960 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!