Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло» Мета. Ознайомити з новим твором В.Сухомлинського. Вчити давати характеристику дійовим особам. Порівнювати вчинки персонажів, робити висновки, щодо прочитаного; розвивати зв’язне мовлення, критичне та творче мислення, вміння цінувати думки інших; виховувати доброту, чуйність, уміння бачити й творити красу. Тип уроку: комбінований. Обладнання: картки із завданнями, портрет В.Сухомлинського, дидактичний матеріал. Хід уроку
Люблю я свій розум, увагу і пам'ять, Працює мій мозок і вчусь я старанно. Сприймаю все нове і мислю критично, Учителя слово здійсню я практично.
То пр...ма, т... рі...на, то крут... , Пов...де теб... по вс...х с...ітах, По...инається з поро...а Без...інечна ця… (Дорога)
Сад був
Мала (вишила, подала) Дивосвіт (слід) Вишеньках (вишивках) Збирай (дивограй)
- Сьогодні на уроці ми розпочинаємо роботу над новим розділом «Прозові твори»
З деякими творами В.Сухомлинського ми вже знайомі. Тож давайте пригадаємо назви цих творів та рядки з них. Для цього потрібно до чисел першого стовпчика, які записані синім кольором перед рядками із творів В.Сухомлинського, підібрати відповідні числа, записані червоним кольором із другого стовпчика з назвами цих творів. Утворяться двоцифрові числа, кожному числу відповідає певна буква. Хто правильно утворить числа, той зможе прочитати ключове слово сьогоднішнього уроку. 1) «Як же це так – мене не було 1)«Соловей і Жук». А все довкола – дерева, квіти, голуби – все це було?». 2) «Хай собі будуть Соловей і Жук, - 2) «Покинуте кошеня». 3) «Поверталась із школи маленька 3) «Я хочу сказати своє слово». 4) «Яке ж твоє слово про небо?» 4) «Як же це все було без мене?». - Небо ласкаве, - тихо сказала дівчина й усміхнулась». (1-4, 2-1, 3-2, 4-3) - Відповіді.
Вправа «Мозковий штурм»
Це те, що приємно і подобається всім людям, все те добре і прекрасне, що оточує нас і викликає радість. Щоб сьогоднішній урок сподобався і викликав у всіх радість, давайте налаштуємося на плідну роботу. У світі навколо нас існує стільки краси, хоча інколи ми її зовсім не помічаємо. А як ви думаєте, що може бути красивим?
Красиві слова Красиві почуття Красивий одяг Краса Красива людина Красиві думки Красиві вчинки
У людини все повинно бути прекрасним і думки, і почуття, і слова, і вчинки.
Аутотренінг
А тепер уважно подивіться на слова і передбачте, про що буде наше сьогоднішнє оповідання.
Чи справдилося ваше передбачення ми зараз перевіримо.
Небо затягло хмарами - …. Дуже сильний дощ - …. Дуже мокрий - …..
Тому ваше домашнє завдання теж буде пов’язане із головною думкою твору. Вдома, ви складете свої власні розповіді, яким би був кінець твору, якби не було хлопчика, який зняв сорочку?
(На фоні дерева) Щире слово, добре діло, душу й тіло обігріло. Від теплого слова і лід розмерзає. - Добре діло роби сміло. Красиві слова чи красиве діло.
І все ж залиште останнє слово за мною. Вважаю, що і красиві слова, і красиві вчинки необхідні людині. Тільки треба знати і відчувати, що і де потрібно людині. Що принесе їй найбільшу радість і задоволення, жити так, щоб красиві слова завжди йшли поруч з красивими ділами. Найголовніше – це жити для інших, допомагати їм, підтримувати в горі і в радості. Хай тепло ваших сердець зігріває всіх – і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу – приношу людям радість! Я творю красу словом і вчинком»
Х. Домашнє завдання Виразно переказувати текст, відповідати на питання, намалювати малюнок до оповідання. Черниш Світлана Петрівна, вчитель початкових класів Білоцерківської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №1 з поглибленим вивченням слов'янських мов | |||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1667 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |