Вчимося любити свою Батьківщину - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вчимося любити свою Батьківщину

                                                              Лісіна В.Д., вчитель початкових класів

                                                              Уманської   ЗОШ І-ІІІ ступенів  №3

     Основа громадськості закладається в дитячі роки. У «Розмові з молодим директором школи» В. Сухомлинський  дає таку пораду: « … займіться перспективою становлення людини - громадянина, адже  дитина, якій сьогодні сім років, яка не сміливо переступає поріг школи, через десять років, на ваших очах стане громадянином».

             Патріотичним у моїй роботі є домагання того, щоб у дитини боліло серце за те, що відбувається навколо неї  і поряд з нею, щоб кожен учень відчув особисту причетність до долі народу, пройшов урок громадянського піклування про інтереси народу.

             З цією метою проводжу з дітьми бесіди, виховні години, свята, екскурсії, читання художніх творів, у яких замальовується певна ситуація, що втілює певний правовий зміст з наступним її обговоренням.

 

Тема: Вчимося любити свою Батьківщину

Мета:

Ключові компетентності:

вміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії з іншими учасниками навчально-виховного процесу;

громадянської – зміцнювати почуття національної гідності й гордості, патріотизму;

загальнокультурної – орієнтуватися в особливостях національної культури.

Предметні компетентності:

  • формувати в учнів понять «Батьківщина», «Вітчизна», «рідний край», «рідна земля»;
  • виховання шанобливого ставлення до української символіки, минулого і сьогодення України, любові до рідного краю, народу,  ціннісного ставлення до народних звичаїв, традицій;
  • активізація пізнавальної діяльності, мислення, творчості.

Початковий рівень:

  • розуміє найбільш значущі  для українського народу цінності, як патріотизм, природолюбство, взаємоповагу;
  • має уявлення про найбільші міста, річки, гори, які розташовані в Україні;
  • усвідомлює свою належність до українського суспільства;

Середній  рівень:

  • має уявлення і виявляє практично турботу про своє оточення, про довкілля та культурну спадщину;
  • виявляє інтерес до пізнання минулого і сучасного України;

Достатній рівень:

  • знає зміст основних символів держави: Гімн, Герб, Прапор, рідна мова;
  • наводить приклади народних символів України;
  • володіє найпростішими навичками поводження  в урочистих ситуаціях, у пам'ятних місцях.

Високий рівень:

  • самостійно робить необхідні висновки;
  • виявляє патріотичні почуття і прагнення знати більше про досягнення українців у різних галузях.

Обладнання: карта України, презентація по темі, із зображенням символів України, портретів вдатних українських діячів літератури, мистецтва, спорту, аудіо запис пісні «Розкажу про Україну»

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Активізація пізнавальної діяльності учня

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку (звучить  мелодія пісні « Розкажу про Україну»)

  1. Вчитель читає віршовану загадку.

Є багато країн на землі

В них озера, річки і долини

Є країни великі й малі,

Та найкраща, завжди …………… (Батьківщина)

  • Підберіть синоніми до слова Батьківщина.
  • Діти, як називається наша Батьківщина?

Одна любов у мене – Україна,

Моя земля – слов’янка у саду.

Коли вже треба впасти на коліна,

То тільки перед нею упаду.

IV. Вивчення нового матеріалу

1) Розповідь вчителя:

Україна. Багата і щедра земля. Мальовнича природа, і високі гори, безкраї степи, глибокі ріки. Як її не любити?

Вправа  «Продовж речення, утворення асоціативного куща»

Для мене Україна -  це……..

 

           Мелодійна пісня                                                        Рідний дім

      Карпати                                                                            Мама і тато

    Чорне море                            Україна                                    Рідні люди

Однокласники і друзі                                                           Стрімкі річки

                Широкі поля                                              Прохолодні ліси

  1. Висновок.
  • Кожен з нас українців, належить до гордої та волелюбної Української нації. У кожного з нас є почуття любові до рідної землі, гордості за геніальних людей, які прославили нашу державу люблячи її.
  1. Робота з підручником (с. 82-88)

У всьому світі – кожен знає –

Є Батьківщина лиш одна.

І в нас вона одна єдина

Це наша славна Україна

Так,  дійсно наша країна – це наш дім. Україна – велика держава, де багато великих міст та сіл (25 областей). Вона розташована в центрі Європи.

  • У якому місті ми живемо?
  • У якій області?
  • Яке головне місто нашої країни?
  • А якою б ви хотіли бачити нашу Україну?

На дошку вивішує вчитель дерево бажань. На партах зелені листочки із характеристиками(словничок)

  • Оберіть для дерева листочки найбільш бажані, на вашу думку, характеристики х тих, які записані в ваших словничках, або придумайте свої.

Словник: багата, вільна, розвинена, квітуча, щедра, незалежна, щаслива, могутня.

Підбиття підсумків.

  • Якою ж буде Україна? Які визначення ви обрали?
  • Мрії збуваються, якщо дуже хотіти і намагатися втілити їх у життя. А якими ж маємо бути ми, щоб наші мрії та бажання стали дійсністю?

Робота в групі.

Словник: працьовиті, освічені, здорові, чесні, доброзичливі, талановиті, рішучі, щирі, добрі, мужні, красиві.

Фізкультхвилинка

Наша країна славиться видатними письменниками, композиторами, спортсменами, лікарями

(Презентація, про видатних українських  діячів)

V.  Узагальнення і систематизація знань.

1. Гра «Збери прислів’я»

Робота в парах.

  • З’єднайте початок прислів’я з кінцівкою.

Рідна земля                                                   нема України

Без верби і калини                                       і в жмені гріє

Людина в ріднім краю                                мов квітка в зеленім гаю

(Примітка: частини прислів’я знаходяться у конверті для кожної групи)

  • Що може і повинен зробити кожен із вас зараз для своєї країни

2. Гра «П’ять речень»

Учні з п’яти речень формують засвоєні на уроці знання.

      VI. Підбиття підсумків. Рефлексія.

  • Що таке Батьківщина?
  • За що ми любимо нашу Вітчизну?

Вправа «Трибуна»

Учні по черзі виходять до «трибуни» і протягом двох хвилин висловлюють власну думку з проблеми «Що значить любити Україну»

      VII. Домашнє завдання.

      Підручник ст. 47-51

      Скласти 3 запитання за темою.

Категорія: Уроки | Додав: (03.06.2016) | Автор: Лісіна В.Д.
Переглядів: 374 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!