Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах

Тема: Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах.
Мета: формувати уміння писати з великої букви імена, по батькові, прізвища. Удосконалювати вміння і навички у складанні речень, розвивати усне і писемне мовлення, уяву, творчі здібності, виховувати любов до слова.

Хід уроку

1.Актуалізація знань
Всі почули ви дзвінок,
він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
на перерві постарався.
Зараз сядуть лиш дівчата,
А за ними і хлоп’ята.
Девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Запам’ятовувати, відповідати.
- В лютому ми відзначаємо давньослав’янське свято на честь весняного пробудження природи. Людям дуже хочеться швидше провести зиму, попереду чекають ласкаві весняні дні. За це ми дякуємо сонцю, славимо його, печемо млинці – круглі, рум’яні.
- Кліп про Масляну (Ірина Горячева « Веселая, детская песня о Масленице»)
Каліграфічна хвилинка
В в во вл ве вода водянка віра
- Дайте характеристику букві і звукам, які вона позначає.
Отже, тиждень розпочинає понеділок.
В цей день влаштовували веселі гойдалки, крижані спуски на санчатах. Перший спечений в цей день млинець віддавався бідним на спомин про померлих.
Понеділок дає нам завдання: - До слова вода підібрати і записати слова родичі.
Вода – водяний, водолій, підводник, водолаз…
- Як називаємо воду в твердому стані? ( лід, сніг)
- Усно доберіть слова родичі до цих слів.
Лід – льодяник, льодовий, обледеніла, льодок…
Сніг – сніговиця, сніжинка, сніжний, засніжити…
- Як називаємо воду в газоподібному стані? ( пара)
- Усно доберіть слова родичі.
Пара – парує, парова…
- Молодці! Після понеділка приходить вівторок.
Веселі забави цілий день. Ходять в гості, парубки виглядають наречених, а дівчата суджених.
Завдання від вівторка: - Зверніть увагу на друге слово каліграфічної хвилинки. Що означає слово водянка?( дитячі відповіді)
Ознайомлення із значенням слова.
Водянка – 1) вічнозелений низькорослий чагарник з листками, схожими на хвою. Застосовується в народній медицині.
2) хвороба – набряк.
- Як називаємо слова, які мають 2 і більше значень?
- Наведіть приклади відомих вам багатозначних слів ( з поясненням значень) і запишемо 7 слів ( по кількості днів тижня): лисички, сало, місяць, мул, котики, образ, лінійка, кран, коса…
Молодці! Вівторок поступається місцем середі.
В середу тещі частують своїх зятів млинцями.
І ось завдання цього дня:
- Що таке речення? ( правило)
- Які бувають речення за метою висловлювання?
- Складіть речення зі словом вода( слово з каліграфічної хвилинки).
Вчитель слухає дітей, але записати пропонує таке речення:
Джерельна вода лікує людей від хвороб.
- Встановіть зв'язок слів цього речення. Утворить питальне і спонукальне речення.
(Вода ( що робить? ) лікує, вода ( яка? ) джерельна, лікує( кого? ) людей, лікує ( від чого? ) від хвороб.
Яка вода лікує від хвороб? або Від чого лікує джерельна вода? або Кого від хвороб лікує джерельна вода?...
Джерельна водо, лікуй людей від хвороб. )
Молодці! Зустрічаємо четвер.
Це жіночий день, коли не можна шити і прясти.
- Четвер пропонує перепочити. У нас фізкультхвилинка.
- Ось і п’ятниця.
В цей день зять частує тещу, а потім катає вулицями села або ж міста.
- З яким словом з каліграфічної хвилинки ми не працювали?
- Що означає слово віра?
- Віра – сприйняття чого – небудь без попередньої перевірки.
- Чи можемо завжди це слово писати з великої букви? Поясніть.
2. Повідомлення теми
- Сьогодні вдосконалюємо навички написання великої букви в іменах, по батькові і прізвищах.
3. Опрацювання матеріалу
- Отже, після п’ятниці йде субота.
Зовичні посиденьки. Молоді невістки приймали в себе рідних.
І завдання цього дня.
Збірник « Творчі завдання з української мови 2 клас» вправа 89.
- Дівчата виписують прізвища, а хлопці – імена. ( 1 учень і 1 учениця біля дошки ). Перед колективною перевіркою вчитель бере кілька зошитів і виставляє оцінки за роботу.
- Як пишемо імена, по батькові і прізвища?
- Для виконання наступної вправи потрібно згадати імена хлопців і дівчаток, тому що перші літери в словах пропущенні.
Вправа 88.
- Хто може сидіти за однією партою? ( тільки хлопці, тільки дівчата, хлопець і дівчина).
Діти висловлюють різні варіанти і записують той, який найбільше подобається. ( …аша і …аля сидять за однією партою.)
- Закінчується наш тиждень. На порозі вже неділя.
В цей день ходили до родичів і сусідів та просили прощення за всі провини та нанесені образи.
- Наш урок теж закінчився.
- Яке правило ми сьогодні згадали? Як пишуться імена, прізвища та по батькові?
Ось і пролунав дзвінок -
Закінчився наш урок.
За роботу – по заслузі!
Дякую, вам, друзі!
- Молодці, а такі діти ( імена) отримують оцінки.

Категорія: Уроки | Додав: Ксюша2013 (07.02.2015) | Автор: Срібна Оксана Євгенівна E
Переглядів: 995 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!