Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Весела подорож у казку
Тема: Весела подорож у казку. Мета: закріпити знання про назви відомих казок; вчити школярів на прикладах героїв казок оцінювати вчинки, знаходити правильне рішення; розвивати емоціональну вольову сферу, творчість, артистичність, зв’язне мовлення, мислення, увагу; виховувати бажання слухати казки та розповідати їх. Обладнання: ілюстрації до казкок «Рукавичка», «Ріпка», «Колосок», «Колобок», «Соломяний бичок», «Курочка Ряба», відеозапис казки, маски півника, двох мишенят, малюнок потягу. Тип уроку: урок – подорож. Форми роботи: колективна, індивідуальна, парна. ХІД УРОКУ І. Організація класу та емоційне налаштування на урок. Наш урок цікавим буде! Казку люблять усі люди! І дорослі, і малі, Тобто, й наші школярі. Будемо ми працювати, Й руку вправно піднімати. Працюватиме старанно, Щоб почути у кінці, Що всі діти МОЛОДЦІ! - Сьогодні я запрошує вас у подорож до чарівної казки. - Казка – це подорож в країну чудес, це світ чарівний та незвичайний. Казок дуже багато, але кожна з них по-своєму гарна! Зараз ми з Вами сідаємо у потяг і вирушаємо до першої зупинки. (супроводжується звуком потягу) І перша наша зупинка – мовленнєва розминка. ІІ. Мовленнєва розминка. 1. Вправа «Впізнай звук» Жук, жолудь, Жучка, жаба, книжка. - Який звук часто повторюється? 2. Гра « Вилучи зайве слово» (Діти слухають ряди слів і вилучають зайві ляскаючи в долоні) - Корівка, кішка, мишка, чашка, ложка, півник, жабка. - Дід, баба, внучка, Жучка, рукавичка, кішка, мишка. - Ведмідь, лисиця, журавель, кабан, собака, фарба. Зараз ми повертаємось у потяг і вирушаємо до наступної зупинки. IІ друга наша зупинка має назву «Ерудита» ІІІ. Зупинка «Ерудита» 1. Гра «Впізнай казку» а) «Покликала бабця онучку: онучка за бабцю, бабця за дідуся, дідусь за ріпку – тягнуть – потягнуть, витягти не можуть!» ( «Ріпка» ) б) «Знайшов півник колосок, Змолов борошна мішок. У своїй печі Напік – калачі. Мишенят не пригощав, Бо жоден з них не помагав.» («Колосок») в) « А хто-хто тут живе? - Мишка – шкряботушка, жабка – скрекотушка та зайчик – побігайчик. А ти хто? - А я лисичка – сестричка. Пустіть і мене. - Та йди.» («Рукавичка») 2. Гра «Впізнай казку за ілюстрацією» ІV. Повідомлення теми та мети уроку Учитель. Ми з вами мандруємо казковими стежинами, відкриваємо двері у неповторну країну. І наступна наша зупинка – «Творча». V. Зупинка Творча. Робота над темою уроку. 1. Відеозапис казки «Колосок». (у додатку) Діти уважно дивляться казку. - Чи вдалося півнику вмовити мишенят допомогти йому? - Хто виконував роботу? - Що робили мишенята? - Як вчинив з мишенятами півник, коли приготував калачі? 2. Гра «Поверни слова у казку» Хтось постирав слова у казці. Нам їх необхідно повернути. (Вчитель зачитує уривок з казки) Жили собi двоє мишенят - Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться. Ото якось підмітав у дворі та й знайшов ……... -Круть, Верть,- став гукати півник, - а гляньте-но, що я знайшов! Поприбігали мишенята та й кажуть: - Коли б це його обмолотити... -………….? - питається півник. -………….! - одказує одне мишеня. -………….! - каже й друге мишеня. -…………., - каже до них півник. І взявся до роботи. А мишенята й далі граються. От вже й обмолотив півник колосок та й знов гукає: - Гей, ………., гей, …….., а йдіть гляньте, скільки зерна я намолотив! Поприбігали мишенята. - Треба, - кажуть, - зерно до млина однести та ……… намолотити. -…………? - питає півник. - Не я! - гукає Круть. -Не я! - гукає Верть. 3. Пантоміма "Впізнай, хто я" (за допомогою рухів, жестів, виразу обличчя створити образ героя). 4. Драматизація казки «Колосок» (використовуючи маски; вчитель читає за автора) Жили собi двоє мишенят - Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться. Ото якось підмітав у дворі та й знайшов пшеничний колосок. -Круть, Верть,- став гукати півник, - а гляньте-но, що я знайшов! Поприбігали мишенята та й кажуть: - Коли б це його обмолотити... - А хто молотитиме? - питається півник. - Не я! - одказує одне мишеня. - Не я! - каже й друге мишеня. - Я обмолочу, - каже до них півник. І взявся до роботи. А мишенята й далі граються. От вже й обмолотив півник колосок та й знов гукає: - Гей, Круть, гей, Верть, а йдіть гляньте, скільки зерна я намолотив! Поприбігали мишенята. - Треба, - кажуть, - зерно до млина однести та борошна намолотити. - А хто понесе? - питає півник. - Не я! - гукає Круть. -Не я! - гукає Верть. - Ну, то я однесу, - каже півник. Узяв на плечі мішок та й пішов. А мишенята собі одно скачуть - у довгої лози граються. Прийшов півник додому, знову кличе мишенят! - Гей, Круть, гей, Верть! Я борошна приніс. Поприбігали мишенята, пораділи: - Ой, півничку! Вже тепер тісто треба замісити та пиріжечків спекти. - Хто ж міситиме? - питає півник. А мишенята й знов своє: - Не я! - пищить Круть. -Не я! - пищить Верть. Подумав, подумав півник та й каже: - Доведеться мені, мабуть. От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі нагоріло, посадив пиріжки. Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють. Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі. А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба. - Ох, і голодний я! - каже Круть. - А я який голодний! - каже Верть. Та й посідали до столу. А півник і каже: - Стривайте-но, стривайте! Ви мені перше скажіть, хто знайшов колосок. - Ти, - кажуть мишенята. - А хто його обмолотив? - Ти, вже ти хіше відказують Круть із Вертем. - А тісто хто місив? Піч витопив? Пиріжків напік? - Ти, - вже й зовсім нищечком кажуть мишенята. - А що ж ви робили? Що мали казати мишенята. Нічого. Стали вони тут вилазити з-за столу, а півник їх не тримає. Хто ж отаких лінюхів пиріжками пригощатиме? VI. Підсумок уроку От і наблизилися ми до останньої зупинки. Нам залишилося підбити підсумок. - Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме? - Чи може прислів’я «Хочешь їсти калачі – не лежи на печі» виражати головну думку казки? - Чому навчили Вас сьогодні казки? - Давайте подякуємо потягу за цікаву подорож, тому що він дуже втомився та хоче відпочити. VII. Домашнє завдання
Розфарбувати малюнки до казки. Джерело: http://Авторська розробка з використанням:1. Мультфільм «Колосок» http://www.youtube.com/watch?v=tSPIhycUZVs 2. Савченко О.Я. Д | |
Переглядів: 1804 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |