Весела подорож у казку - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Весела подорож у казку
Тема: Весела подорож у казку.
Мета: закріпити знання про назви відомих казок; вчити школярів на прикладах героїв казок оцінювати вчинки, знаходити правильне рішення; розвивати емоціональну вольову сферу, творчість, артистичність, зв’язне мовлення, мислення, увагу; виховувати бажання слухати казки та розповідати їх.
Обладнання: ілюстрації до казкок «Рукавичка», «Ріпка», «Колосок», «Колобок», «Соломяний бичок», «Курочка Ряба», відеозапис казки, маски півника, двох мишенят, малюнок потягу.
Тип уроку: урок – подорож.
Форми роботи: колективна, індивідуальна, парна.

ХІД УРОКУ 

І. Організація класу та емоційне налаштування на урок.
Наш урок цікавим буде!
Казку люблять усі люди!
І дорослі, і малі,
Тобто, й наші школярі.
Будемо ми працювати,
Й руку вправно піднімати.
Працюватиме старанно,
Щоб почути у кінці,
Що всі діти МОЛОДЦІ!

- Сьогодні я запрошує вас у подорож до чарівної казки.
- Казка – це подорож в країну чудес, це світ чарівний та незвичайний.
Казок дуже багато, але кожна з них по-своєму гарна!

Зараз ми з Вами сідаємо у потяг і вирушаємо до першої зупинки.

(супроводжується звуком потягу)

І перша наша зупинка – мовленнєва розминка.

ІІ. Мовленнєва розминка.
1. Вправа «Впізнай звук»


Жук, жолудь, Жучка, жаба, книжка.

- Який звук часто повторюється?

2. Гра « Вилучи зайве слово» (Діти слухають ряди слів і вилучають зайві ляскаючи в долоні)

- Корівка, кішка, мишка, чашка, ложка, півник, жабка.
- Дід, баба, внучка, Жучка, рукавичка, кішка, мишка.
- Ведмідь, лисиця, журавель, кабан, собака, фарба.

Зараз ми повертаємось у потяг і вирушаємо до наступної зупинки.

IІ друга наша зупинка має назву «Ерудита»

ІІІ. Зупинка «Ерудита»
1. Гра «Впізнай казку»

а) «Покликала бабця онучку:
онучка за бабцю,
бабця за дідуся,
дідусь за ріпку –
тягнуть – потягнуть, витягти не можуть!» ( «Ріпка» )

б) «Знайшов півник колосок,
Змолов борошна мішок.
У своїй печі
Напік – калачі.
Мишенят не пригощав,
Бо жоден з них не помагав.» («Колосок»)

в) « А хто-хто тут живе?
- Мишка – шкряботушка, жабка – скрекотушка та зайчик – побігайчик. А ти хто?
- А я лисичка – сестричка. Пустіть і мене.
- Та йди.» («Рукавичка»)

2. Гра «Впізнай казку за ілюстрацією»

ІV. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель.
Ми з вами мандруємо казковими стежинами, відкриваємо двері у неповторну країну. І наступна наша зупинка – «Творча».

V. Зупинка Творча. Робота над темою уроку.

1. Відеозапис казки «Колосок». (у додатку)

Діти уважно дивляться казку.
- Чи вдалося півнику вмовити мишенят допомогти йому?
- Хто виконував роботу?
- Що робили мишенята?
- Як вчинив з мишенятами півник, коли приготував калачі?

2. Гра «Поверни слова у казку»
Хтось постирав слова у казці. Нам їх необхідно повернути. (Вчитель зачитує уривок з казки)
Жили собi двоє мишенят - Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться. Ото якось підмітав у дворі та й знайшов ……...
-Круть, Верть,- став гукати півник, - а гляньте-но, що я знайшов!
Поприбігали мишенята та й кажуть:
- Коли б це його обмолотити...
-………….? - питається півник.
-………….! - одказує одне мишеня.
-………….! - каже й друге мишеня.
-…………., - каже до них півник. І взявся до роботи.
А мишенята й далі граються.
От вже й обмолотив півник колосок та й знов гукає:
- Гей, ………., гей, …….., а йдіть гляньте, скільки зерна я намолотив!
Поприбігали мишенята.
- Треба, - кажуть, - зерно до млина однести та ……… намолотити.
-…………? - питає півник.
- Не я! - гукає Круть.
-Не я! - гукає Верть.

3. Пантоміма "Впізнай, хто я" (за допомогою рухів, жестів, виразу обличчя створити образ героя).

4. Драматизація казки «Колосок» (використовуючи маски; вчитель читає за автора)

Жили собi двоє мишенят - Круть та Верть і півник Голосисте Горлечко. Мишенята було тільки й знають, що танцюють та співають. А півник удосвіта встане, всіх піснею збудить та й до роботи береться. Ото якось підмітав у дворі та й знайшов пшеничний колосок.
-Круть, Верть,- став гукати півник, - а гляньте-но, що я знайшов!
Поприбігали мишенята та й кажуть:
- Коли б це його обмолотити...
- А хто молотитиме? - питається півник.
- Не я! - одказує одне мишеня.
- Не я! - каже й друге мишеня.
- Я обмолочу, - каже до них півник. І взявся до роботи.
А мишенята й далі граються.
От вже й обмолотив півник колосок та й знов гукає:
- Гей, Круть, гей, Верть, а йдіть гляньте, скільки зерна я намолотив!
Поприбігали мишенята.
- Треба, - кажуть, - зерно до млина однести та борошна намолотити.
- А хто понесе? - питає півник.
- Не я! - гукає Круть.
-Не я! - гукає Верть.
- Ну, то я однесу, - каже півник. Узяв на плечі мішок та й пішов.
А мишенята собі одно скачуть - у довгої лози граються.
Прийшов півник додому, знову кличе мишенят!
- Гей, Круть, гей, Верть! Я борошна приніс.
Поприбігали мишенята, пораділи:
- Ой, півничку! Вже тепер тісто треба замісити та пиріжечків спекти.
- Хто ж міситиме? - питає півник.
А мишенята й знов своє:
- Не я! - пищить Круть.
-Не я! - пищить Верть.
Подумав, подумав півник та й каже:
- Доведеться мені, мабуть.
От замісив півник тісто, приніс дрова та й розпалив у печі. А як у печі нагоріло, посадив пиріжки.
Мишенята й собі діло мають: пісень співають, танцюють.
Аж ось і спеклися пиріжки, повиймав їх півник, виклав на столі.
А мишенята вже й тут. І гукати їх не треба.
- Ох, і голодний я! - каже Круть.
- А я який голодний! - каже Верть.
Та й посідали до столу.
А півник і каже:
- Стривайте-но, стривайте! Ви мені перше скажіть, хто знайшов колосок.
- Ти, - кажуть мишенята.
- А хто його обмолотив?
- Ти, вже ти хіше відказують Круть із Вертем.
- А тісто хто місив? Піч витопив? Пиріжків напік?
- Ти, - вже й зовсім нищечком кажуть мишенята.
- А що ж ви робили?
Що мали казати мишенята. Нічого. Стали вони тут вилазити з-за столу, а півник їх не тримає. Хто ж отаких лінюхів пиріжками пригощатиме?

VI. Підсумок уроку
От і наблизилися ми до останньої зупинки. Нам залишилося підбити підсумок.
- Хто з героїв казки вам сподобався? Чим саме?
- Чи може прислів’я «Хочешь їсти калачі – не лежи на печі» виражати головну думку казки?
- Чому навчили Вас сьогодні казки?
- Давайте подякуємо потягу за цікаву подорож, тому що він дуже втомився та хоче відпочити. 

VII. Домашнє завдання
Розфарбувати малюнки до казки.


Джерело: http://Авторська розробка з використанням:1. Мультфільм «Колосок» http://www.youtube.com/watch?v=tSPIhycUZVs 2. Савченко О.Я. Д
Категорія: Уроки | Додав: Tata0927 (26.02.2014) | Автор: Авдеєва Наталя Петрівна E
Переглядів: 1040 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!