Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Права та обов’язки дитини

План
відкритого уроку
(проведеного вчителем Константинюк А.Г.
у 5 класі)


 

Дата проведення: 10.12.2014 р.

Тема уроку: Права та обов’язки дитини

Мета заняття: ознайомити учнів із основними документами, що означають і захищають права дітей у нашій країні, світі; сприяти реалізації прав і обов’язків учня як громадянина; удосконалювати навички самостійного оволодіння знаннями,логічного мислення, уміння висловлювати свої думки, роботи в групах, розв’язування; сприяти розвитку критичного мислення, пам’яті, ерудиції, комунікативних здібностей; здатність створювати прекрасне в житті; виховувати соціальний світогляд

Тип заняття: засвоєння нових знань

                                                                Хід уроку

1. Організація класу до навчальної діяльності.
1.1 Привітання

Діти у нас сьогодні ніби свято
Гостей зібралося багато
Ану на них ви подивіться
І веселенько усміхніться
А тепер тихенько поверніться
один одному всміхніться
На урок старання незабудьте взяти
Сядьте всі рівненько будем починати.
1.2. Позитивне налаштування на урок.
Установка на позитивний настрій.
Діти заплющують очі. Учитель промовляє в голос, учні про себе:
«Я дитина, мене люблять батьки, я займаюся улюбленою справою, мене поважають друзі, однокласники. Я почуваю себе щасливою!»

2. Актуалізація і мотивація навчальної діяльності учнів
«Мозковий штурм»
Проблемне запитання « Навіщо люди придумали різні правила, норми , закони, права та обов’язки?»
3. Повідомлення теми, мети уроку.
Епіграф
Людина — найцінніший скарб.
Кожен із вас - особистість,
і саме такої людини, як ви,
більше на Землі немає і не буде.
4. Вивчення нового матеріалу
4.1 Аналіз документів.

4.2 Розповідь вчителя з елементами бесіди
Сьогодні ми говоритимемо не лише про людину, а й про її пра¬ва й обов'язки.
Кожна людина має почуття, здібності, характер. Як же зробити, щоб такі різні, несхожі люди все ж таки жили із повагою одне до одного? Для цього існують правила, що визначають стосунки між людьми. Життя змусило людей установити багато різних правил, і ми повсякчас з ними маємо справу.
Є такі правила, що обов'язкові для всіх громадян країни, хто б вони не були — дорослі чи діти, робітники чи селяни, вчителі чи учні. Це такі правила, що встановлюють порядок у всій державі, обов'язки кожного громадянина та його права. Називаються такі правила державними законами.

1. З давніх-давен люди мріяли про вільне щасливе життя без насильства, жорстокості, приниження. Для досягнення цього вони повинні мати певні права – права людини.

2. У давньому світі права людини були дуже обмеженими. Раб не мав права розпоряджатися власним життям. Права людей різнилися залежно від того, яку релігію вони сповідували, якої національ¬ності були. Людей із чорним кольором шкіри примушували жити на спеціальних територіях.

3. У нашій країні, яка була частиною Російської імперії, до 1861 року існувало кріпацтво. Кріпаки були власністю багатих панів. Незалежна Україна та її Конституція надали людині великі права і свободи, а разом із ними й обов'язки

4. Основними документами, де записані права дітей, є такі документи:
• Декларація прав людини, яку проголосила Генеральна Асамблея Організації Об'єднаних Націй 10 грудня 1948 року. Декларація Прав людини — перший документ, у якому були зазначені права дитини. Вона має 46 статей, які включені до нашої Конституції.
• Конвенція про права дитини, схвалена сесією Генеральної Асамблеї ООН 20 листопада 1989 року (набула чинності для України з 27 вересня 1991 року).
Головним завданням Конвенції є забезпечення дітей особливим піклуванням та допомогою, надання необхідного захисту, сприяння сім'ї.
Конвенція визнає, що дитині необхідна сім'я, дитина має зростати у щасті, любові та розумінні. Дитина має виховуватись у мирі, гідності, терпимості, свободі та солідарності.
• Конституція України, яка була прийнята 28 червня 1997 року.
• Закон України «Про охорону ди¬тинства».

Головний закон нашої країни — Конституція. У статтях Конституції сформульовані права й обов'язки громадян України. Розділ про права людини — один із найважливіших у Конституції нашої країни.
Уся історія людства - це історія війн. Одна із найстрашніших в історії людства війна тривала 6 років і завершилась у 1945 році. Загинуло близько 60 млн осіб.

І тоді люди всього світу зрозуміли, що необхідно об'єднатися для захисту прав людини. Вони створили ООН — Організацію Об'єднаних Націй — міжнародну організацію, завдання якої - підтримка миру і безпеки у всьому світі. 10 грудня 1948 року різні народи світу вирішили і проголосили, що всі люди рівноправні. Так виникла Загальна Декларація прав людини.
Дорослі можуть захищати свої права від злодіїв, шахраїв, а діти ще не в змозі цього робити.

Тому у 1989 році країни світу, у тому числі й Україна, підписали Конвенцію про права дитини. Конвенція — угода, міжнародний договір між державами з певних питань. У цій Конвенції країни домовилися охороняти права всіх дітей світу. Там записано, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилося 18 років. Конвенція — це міжнародний договір. Згідно з цією угодою, Україна у квітні 2001 року прийняла Закон України про охорону дитинства.

Життєвий досвід не тільки свідчить, але й учить, що не буде дітей – не існуватиме й держави. Діти – дзеркало будь-якої держави, її майбутнє. Кожна держава любить дітей і піклується про них.
Права дитини – це певні можливості, що надаються вам, дітям (до 18 років), для того, щоб жити і дорослішати. Інакше кажучи те, що ви можете робити і в чому вам не можуть відмовити, щоб повноцінно жити.

4.3 Перегляд відео «Декларація прав дитини» обговорення його змісту.
Але ми не повинні забувати ще про те що ми з вами маємо не тільки права, але і ............ (обов’язки ).
5. Узагальнення та систематизація знань учнів.
5.1 Дидактична гра « Відновлення квітки»
5.2 Читання віршів учнями.
5. 3 рухлива гра «Ланцюжок прав і обов’язків»

- підніміть руку, хто хоче користуватися вище зазначеними правами. Ми не маємо нікому зашкодити, значить, не забувати, що кожна дитина має виконувати ще й обов’язки перед сім’єю. Товаришами, однокласниками , суспільством.
«Я маю право, щоб ти ставився до мени справедливо»
5.4 Робота за підручником.
Діти розв’язують ситуаційні завдання.
6. Підведення підсумків заняття. Оцінювання навчальних досягнень учнів.
7. Повідомлення домашнього завдання.


Для нотаток
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Категорія: Уроки | Додав: (30.01.2015) | Автор: Константинюк Анна Григорівна E
Переглядів: 2275 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!