Робота з деформованими реченнями - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Робота з деформованими реченнями

Тема: Робота з деформованими реченнями
Мета. Розширити знання учнів про ознаки зими, закріпити і удосконалити уміння учнів будувати речення, вчити розрізняти окремі слова і речення, відновлювати деформовані речення.
Розвивати увагу, спостережливість, естетичні почуття, мовленнєві здібності дітей, бажання бути зацікавленими слухачами.
Виховувати почуття любові до рідної природи.

Обладнання. Сніжинки, сніговик, картки, малюнки казкових героїв, іграшка зайчика, скринька, малюнки зимових пейзажів.

                                                                                 Хід уроку

І. Організація класу
Сьогодні урок відкритий для всіх.
Багато гостей! Тож вітаємо їх!

ІІ. Основна частина
1. Актуалізація опорних знань
а) Сьогодні у нас незвичайний урок
Давайте розшифруємо це слово.


( слайд 1)
- На уроці діти повинні бути.
у ------ уважні (слухати вчителя)

р ------ розумні (виконувати всі завдання)

о ------ організовані (не витрачати дарма час)


к ------ кмітливі (відгадувати загадки)

- Сьогодні ми з вами помандруємо, але перш чим розпочати подорож, до неї потрібно підготуватись.
Давайте гуртом поведемо розмову
Про мову нашу ми скажемо знову
Із чого складається мова згадайте
І впевнено з радістю руку здіймайте!

б) Гра «Мозковий штурм»
1. Що таке мова?
2. Якою мовою ми розмовляємо?
3. З чого складається наша мова?
4. В що складаються звуки?
5. А в що складаються слова?
6. Що таке речення?
7. Які є речення?
8. Які речення називаються питальними, окличними, розповідними?
9. Що ставимо в кінці цих речень?
10. Які є слова в реченні?
Повинна сказати старались не марно
З питаннями ви впорались гарно
Тож часу дарма ви діти не гайте
І знову до праці скоріш приступайте
в) Повідомлення теми уроку
- Діти, я дуже щаслива працювати з вами. Сьогодні у нас урок розвитку зв’язного мовлення. Наш урок – це урок творчості, добра і радості. На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати з деформованими реченнями.
(слайд – тема уроку)
Робота з Деформованими реченнями

ІІІ. Створення емоційного стану уроку
1. Розминка
- Що ж це за речення?
Важлива умова – пильними будьте
Про правильні речення ви не забудьте
Ми сьогодні разом з вами
Будем справжніми майстрами
Завдання уроку:
З деформованими реченнями так працювати
Щоб правильно слова в них розміщати
Так, щоб було їх приємно читати.
- А щоб дізнатися де ми побуваємо потрібно відгадати загадку.

2. Робота із загадкою.
Білки в ньому живуть і вовки,
У ньому ростуть дуби і ялинки
Височенні - до небес!
Називають його ... (ліс).
- Ліси є різні . Які ж саме є ліси? А до якого ж лісу ми помандруємо ви дізнаєтесь, коли послухаєте запис.
( запис)

- Яка зараз пора року? А місяць?
- То до якого лісу ми помандруємо?
- Отже, помандруємо ми з вами до зимового казкового лісу.


Малюнок 1

- Тож перше завдання зимового лісу - правильно назвати ознаки зими.

 

3. Гра «Яке слово зайве?

Малюнок 2
Льодова квітуча холодна

Зима

Морозна вітряна сніжна

У царстві зими є помічники, які допомагають їй вправлятися на землі. Але трапилась біда. Зла Баба Яга їх зачаклувала і вони забули які вони повинні бути. Мабуть і зима наша весь час міняється. То – холодно, то - тепло, то – дощ, то – сніг. Давайте допоможемо їм.
С
4. Гра «Знайди пару»

Малюнок 3


         Лід           Вітер           Сніг           Мороз

пронизливий    тріскучий    пухнастий    товстий

- Молодці! Ви добре справилися із завданням. Тепер все в природі зміниться і помічники зими все згадають.

(На слайді замість наступної картинки з’являється Баба Яга.)

- І знову Баба Яга наробила шкоди . Вона заплутала речення. Давайте спробуємо їх розплутати.

5. Гра «Плутанка»


Малюнок 4

пишне зимове вбрання.
дуже самотньо.
пухнасті сніжинки.
високі кучугури снігу.

6. Дидактична гра «Продовж речення»
(Мозковий штурм)
- тільки взимку ми можемо…
- кататися на ковзанці;
- ліпити снігову бабу;
- спускатися з гірки на санчатах;
- підгодовувати птахів;
- грати в сніжки;
- відзначати новий рік;
- святкувати Різдво;
- колядувати і щедрувати.

- То в які ігри можна гратися взимку?

- Сьогодні до нас прийшов ось такий смішний Сніговичок і хоче, щоб ви трішки відпочили.

7. Фізкультхвилинка.
У країні казочок
Жив смішний Сніговичок.
Разом з ним усі хлоп’ятка,
А іще усі дівчатка,
Встали разом на зарядку.
Похитали головою.
Раз притупнули ногою.
Руки вгору підняли,
Трішки ними потрясли.
Морозець щіпа за щічки.
Змерзли в нас і ручки, й ніжки.
Вмить присядеш, підіймешся,
Працювати знов візьмешся.

ІV.Основна частина
1. Гра «Вальс сніжинок»


Малюнок 5

- Зимовий вітер приніс із лісу до нашого класу сніжинки. Але сніжинки, коли летіли, розгубилися. Вам потрібно їх відшукати і виконати завдання, яке вони нам принесли.
( робота в групах)
1 група відшукує сніжинки з правої сторони
2 група відшукує сніжинки розміщені по ліву сторону

І, сніжна, зима, настала, холодна.
( настала холодна і сніжна зима)
Землю, білим, вкрив, сніг, покривалом.
(сніг вкрив білим покривалом землю)

- Ми з вами побудували речення.

2. Робота в зошитах
(На дошці зображення числа та класної роботи)


- Тож давайте запишемо їх в зошити.
- Аналіз письма.
- Ми сьогодні з вами багато говорили про зиму та її ознаки. А скажіть, як змінилося життя в лісі з приходом зими?
- Як же зимують звірі в лісах?
- Ось у цій чарівній скриньці заховалась маленька лісова тваринка.
(показ іграшки зайчика)
- Зайчик підготував для вас невеличку розминку для очей.
- Бачу очки вже втомились
- Так давайте відпочинем.


3. Кінезіологічна розминка для очей
Зайчик –пухнастик
Учитель : Сплять маленькі зайченята,
Всі заплющіть оченята! (учні заплющують очі)
Учні: А один не хоче ,
Він розплющив очі.
Учитель: Подивився вгору, вниз,
Поводив очима скрізь.
(очі вгору, вниз, по колу,головою не рухаючи)
І праворуч, і ліворуч,
Перевірив: вуха поруч!
Знову – вгору, знову – вниз,
Лапою помацав ніс
(Учні, дивлячись на свій вказівний палець, наближають його до носа)
Ось і вправа закінчилась.
Ваші очки не втомились?
- Зайчик хоче вам нагадати про зимову гру у сніжки і перевірити що ви знаєте про життя тварин в зимовому лісі тому підготував для вас самостійне завдання.

- А щоб вам не було сумно то працювати ви будете в парах.


4. Самостійна робота з деформованими реченнями.
1. Дуплі, зимувати, в, білочка, буде.
(Білочка буде зимувати у дуплі)
2. Зайці, не ,запасів, на, зиму, їжі, роблять.
(Зайці не роблять запасів їжі на зиму)
3. Листя, у, їжачки, зимують, закутавшись.
(Їжачки зимують закутавшись у листя)
4. Барлозі, у, сплять, ведмеді.
(Ведмеді сплять у барлозі)

5. Робота в зошитах

V . Підсумок уроку.
Годинник невтомний показує враз
Тож нашу роботу закінчити час
Ви ж , діти, мерщій не соромтесь, скажіть.
Що ж на уроці навчились робить?
Задачі розв’язували може старанно?
Чи пісню співали, а чи танцювали?
Що зацікавило більше, скажіть?
Як щось не вдалося також не мовчіть!
Над чим працювати наступного разу
Хотілося б вашому класу?

Категорія: Уроки | Додав: UN-HELL (07.02.2017) | Автор: Святенко Ольга Валентинівна E
Переглядів: 305 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!