Вiдмiнювання iменникiв чоловiчого роду з нульовим закiнченням та закiнченням - о - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вiдмiнювання iменникiв чоловiчого роду з нульовим закiнченням та закiнченням - о

Тема. Відмінювання іменників чоловічого роду з нульовим закінченням та закінченням - о.
Мета: використовуючи різноманітні інтерактивні вправи повторити вивчений матеріал по темі «Іменник», закріплювати навички відмінювання іменників чоловічого роду, розвивати навички практичного користування формами давального та місцевого вiдмiнкiв однини чоловічого роду в усному та писемному мовленні, виховувати бережне ставлення до хлібу.
Обладнання: таблиця відмінювання іменників, міні-опори «Іменник», малюнки до теми «Хліб», «Мій настрій».

                                                                                   Хід уроку

І. Орг. частина. ( Показати при допомозі малюнка свій настрій.)

II. Перевірка домашньго завдання.
- Райтинг (своя оцінка – на полях)

IIІ. Стимулювання та мотивація учбово-пізнавальної діяльності.
1.Хвилинка каліграфії.


А)…еонід, …льга, …рина, …алинка.
(Леонід, Ольга, Ірина, Галинка.)
-Що спільного?( іменники, власні,істоти)
-Яке зайве слово?( Леонід – чол. рід; Ольга – 2 склади)
-Написати під словами звукові схеми.

Б) е м з л я (земля)
-Скласти слово. Підібрати спільнокореневі. Розібрати за будовою.

В) Скласти речення за схемою: др. чл., підмет, присудок, др. чл..

2. Словниковий диктант. («Черговий по словничку» диктуϵ 6 слів).
Здалеку, Батьківщина, Україна, Вітчизна,знайомий, одинадцять.
-Взаϵмоперевірка.

3.Реклама («Моя опора»). Робота в парах.
(Один учень відповідаϵ за планом опори, а другий оцінюϵ )
Іменник (На данному уроці говоримо про іменник радість)
Означаϵ предмет
н – істоти однозначні- багатозначні
а – неістоти синоніми-антоніми
з – власні пряме значення-переносне значення
в – загальні
и
Маϵ граматичні ознаки - рід ( чоловічий,жіночий, середній.)
- число ( однина, множина)
- змінюϵться за питаннями
- член речення( головний чи другорядний)

4.Колективна перевірка.

ІV.Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

1.Визначення мети та завдань нового матеріалу на цьому уроці .
- Знати закінчення іменників давального та місцевого відмінків чоловічого роду з нульовим закінченням та закінченням – о.
- Уміти практично користуватися формами цих відмінків в усному та писемному мовленні.

2. Робота за таблицею.
4 учня «Спонсори знань» виходять до дошки: 1 називаϵ відмінок,
2 -відмінкове запитання,
3 - іменник у потрібній формі,
4 - закінчення іменника.
-У яких відмінках іменники мають паралельні закінчення?

3. Робота за підручником.

А)Читання та вивчення правила (с.69).
Б) Виконування вправи 145
-Письмово з коментуванням біля дошки виконайте вправу, звертаючи увагу на закінчення давального відмінка.
- Подумайте, чому одні іменники мають закінчення -у, -ові, інші - -ю,-еві, ще інші - -ю,- ϵві.
В) Домашнϵ завдання(Впр.148)

4.Диктант-сито ( Виписувати тільки іменники чоловічого роду)
Гра «Ланцюжок».(По черзі діти виходять до дошки й записують слова)
-Записати іменники чоловічого роду у давальному відмінку. Виділити закінчення.
Дніпро, Вінниця, Львів, Кіровоград,хліб,батько, літо, дідусь, бабуся, дощ, гай,
Венера, художник.

V. Ровиток мовлення.

1.Відгадування загадки
Виріс у полі на добрій землі,
місце почесне зайняв на столі.(Хліб.)

2.Бесіда про бережне ставлення до хлібу (малюнки)

3. Запис речень із словом хліб. (3 речення за метою висловлювання: розповідне, спонукальне, питальне.1 речення окличне).

VІ. Контроль, корекція та оцінювання знань. Рефлексія. 
(повернутися до таблички «Повинні знати»)
-Оцінювання знань дітей.
-З іменниками якого роду ми працювали?
-У яких відмінках вчилися їх уживати?
-Які закінчення мають іменники у цих відмінках?
-На якому етапі краще працювалось?
-Що найкраще запам᾿яталось?
- Покажіть при допомозі малюнка свій настрій.

Категорія: Уроки | Додав: rudsckaialena (28.12.2015) | Автор: Рудская Елена Владимировна E
Переглядів: 590 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1

Добавил: [ADM]Irina
0

Дякуємо за цікавий урок!
Дата публикации: 28.12.2015 в 20:33
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!