Віднімання трицифрових чисел виду 650- 290. Розширена задача на зведення до одиниці - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Віднімання трицифрових чисел виду 650- 290. Розширена задача на зведення до одиниці

Тема. Віднімання трицифрових чисел виду 650- 290. Розширена задача на зведення до одиниці. (644-652)
Мета: ознайомити учнів з усним відніманням круглих трицифрових чисел з переходом через розряд; формувати навички усного додавання і віднімання круглих трицифрових чисел, закріплювати вміння розв’язувати розширені задачі на зведення до одиниці, розвивати мислення, виховувати старанність, бережне ставлення до природи.
Обладнання: картки, презентація.

 

Хід уроку
 

І. Організація класу.
Трудіться, діти дорогі, до сьомого поту
Та дістаньте нагороду за свою роботу.
Пам'ятайте, нагорода — це знання і оцінка гарна,
Здобута працею ста¬ранно.
Пильно погляньте мені в очі. Взяли від мене уважність, працьовитість, організованісaть. Повернулись один до одного, посміхнулись, налаштувались на роботу. Успіхів вам!
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Наш урок ми розпочнемо із перевірки домашнього завдання.
1. Один учень працює біля дошки, записує розв’язання задачі за допомогою виразу. Другий пояснює, як розв’язував за допомогою дій задачу 642.
1)910-90=820(грн. ) – ціна шафи;
2)820-90=730(грн )
М.В. 910-90-90=730(грн. )
В-дь: на 730 гривень шафа дорожча за глобус.
2. «Ланцюжком» учні повідомляють розв’язання прикладів 643.
500-10=490 420+(130-60)=490
540-60=480 820-80-80= 660
720-80=640 64:8:4= 2
330-70=260 64:8*9=72
Додаткові запитання:
- Як правильно додавати трицифрові числа?
- Як правильно віднімати трицифрові числа?
IІI. Актуалізація опорних знань
1. Робота з картками. (3 учні) (БІЛЯ ДОШКИ)
Картка 1
940 – 30 =910 800 – (100 + 200)=500
520 – 70=450 50 + (500 – 300)=250
Картка 2
870 – 90 – 100=680 800 – (150 + 150)=500
520 + (120 + 120)=760 450 – (25 + 25)=400
Картка 3
У 6 ящиках знаходиться 36 кг бананів. Скільки потрібно таких ящиків для 48 кг бананів?
1)36:6=6(кг) – в одному ящику;
2) 48:6=8(ящ)
В-дь: 8 ящиків потрібно для 48 кілограмів бананів.
3. Колективна робота. Усний рахунок СЛАЙД
Для вдосконалення обчислювальних навичок ми попрацюємо колективно.
• У посилці було 800 г вафель і горіхів разом. Горіхів було 350 г. Скільки грамів вафель було у посилці? (Грецькі горіхи – справжня скарбниця вітамінів та мінералів, вони покращують мозкову активність, сприяють зміцненню кісток та зубів. Щодня потрібно зїдати 2 – 3 горіхи.)
• З множини метр, кілометр, кілограм, дециметр, сантиметр, міліметр вилучити зайве. Якою спільною ознакою можна об’єднати слова, що залишились? СЛАЙД
• Знайти суму a + 150 та різницю 480 – a, якщо a = 220. СЛАЙД
Гра «Впіймай число».
(Ми з вами пограємо у ще одну гру. Я називатиму числа, ави оплесками «ловіть» числа, які можна поділити на 8?)
64, 76, 16, 33, 32, 24, 54, 40, 79, 72, 47, 48, 18 , 81, 56
У кожному рядку знайти «зайві» числа. (СЛАЙД)
- А тепер в кожному рядочку потрібно знайти «зайве»число і пояснити, чому ви так вважаєте.
• 340, 547, 24, 825, 326 («зайве» число 24, тому що воно двоцифрове, а решта – трицифрові числа).
• 452, 254, 800, 910. 311, 450 («зайве» число 311, бо воно непарне, а решта – парні числа).
• 900, 310, 812, 400, 500 («зайве» число 812, бо воно не кругле, а решта – круглі числа).
- Дуже приємно, що ви добре знаєте трицифрові числа. Молодці!
Гра «Мікрофон». А чи пам’ятаєте таблиці множення і ділення додавання і віднімання я перевірю за допомогою гри «Мікрофон»
- У скільки разів число 4 менше 16 ,( у 4 )
- У скільки разів число 7 менше від 42 (у 6)
- На скільки число 5 менше від 40 ( на 35)
- На скільки число 27 більше від 3 ( на 24)
- Якщо невідоме число збільшити у 5 разів, то отримаємо 45. Назвіть невідоме число. ( 9 )
Гра «Карусель».
 Я пропоную пограти гру «Карусель». Я буду називати приклади на додавання і віднімання трицифрових чисел. Діти 1 варіанту, ви будете обчислювати приклади, а діти 2 варіанту - ви будете вчителями, вам потрібно перевіряти правильність обчислень. Якщо, учні 1 варіанту – відповідають правильно, ви даєте 1 фішку.
660-90=570
640+180=820
230-60=170
140+70=210
510-50=460
Отже, хто обчислив всі приклади правильно і отримав 5 фішок , встаньте. Молодці!
Отже, я дякую за старанність, і ми можемо виконувати наступні завдання. Ви будете працювати в зошитах. І нашу роботу розпочнемо із каліграфічної хвилинки.
Хвилинка каліграфії
Сьогодні будемо писати двоцифрове число, цифри якого у сумі дадуть число 9. Причому перший доданок, буде удвічі більший ніж другий. Назвіть ці два числа.
(6 + 3.) 63( показую як писати).
ІV. Повідомлення теми уроку.
Сьогодні ми продовжимо вчитися віднімати трицифрові числа виду 650-290. А також будемо вдосконалювати навички розв’язування задач на зведення до одиниці, тому будемо виконувати різноманітні вправи. СЛАЙД
V. Вивчення нового матеріалу
1. Завдання 645, с. 98. ( записати в зошит )
650-290 = СЛАЙД ( Число 290 розкладаємо на розрядні доданки 200 і 90 )
650-200=450 СЛАЙД ( Від зменшуваного 650 віднімаємо 2 сотні буде 450)
450-90=360 СЛАЙД (Від 450 відняти 9 десятків буде 360 )
Отже, 650-290=360.
Є ще один спосіб, яким ви можете користуватися.
650-290 =
Число 290 розкладаємо на 250 і 40. Від 650 відняти 250 буде 400. Від 400 відняти 40 буде 360.
Для того, щоб перевірити чи запам’ятали ви способи обчислень, виконаємо завдання 646.
2. Завдання 646, с. 98. Коментоване розв’язання прикладу. (1 дитина біля дошки)
730-280=450
3. Фізкультхвилинка
Ви гарно попрацювали і вам настав час відпочити. У кожного на парті є аркуш із цифрою. Візьміть у руки подивіться самі і покажіть мені. Ваше завдання намалювати у повітрі цю цифру , увага :
- заплющеними очима,
- правою ручкою,
- лівим плечем,
- правим колінком,
- голівко,
- лівою ніжкою,
- губками ,
- животиком,
- двома ручками одночасно,
- всім тілом.
Бачу ви гарно відпочили, отож мерщій до роботи. Підкорювати вершини знань.
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Задача 647, с. 98.
Я пропоную попрацювати із підручником. Прочитайте задачу мовчки. Ми будемо аналізувати задачу і відразу записувати скорочений запис.
- Скільки опадів випадає у зоні мішаних лісів? (640 мм) СЛАЙД
- Скільки опадів випадає у степовій зоні? (340 мм) СЛАЙД
- Яке запитання задачі?
- Якого типу задача? (На різницеве порівняння)
- Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі?
- Що потрібно зробити? СЛАЙД
М. — 640 мм
С. — 340 мм на ? мм б.
640-340=300(мм)
Як ви думаєте, чому рослинність мішаних лісів і степової зони відрізняються? (від кількості опадів)
Отже, у зоні мішаних лісів випадає більше опадів. Діти, ліс – це легені нашої планети. Ліси потрібно оберігати!
2. Завдання 648, с. 98. Самостійна робота.
Для того, щоб перевірити чи зрозуміли як потрібно виконувати обчислення, будете працювати самостійно. Один учень працює на закритій частині дошки.
700-30 = 670
850-270 = 580
470-90 = 380
920-480 = 440
Додаткове запитання: Як віднімати трицифрові числа?
( Перевіряю, дитина відкриває дошку, кожен звіряє із своїми відповідями. Хто виконав завдання без помилок? Молодці, ви гарно справилися із завданням. )
А чи зумієте ви розв’язати задачу?
3.Задача 649, с. 99.
- Прочитайте мовчки задачу. (Аналізуємо і одночасно записуємо скорочений запис)
- Що у задачі означає число 7 ? (7днів)
- Скільки картоплі витратила господарка за 7 днів? (14 кг)
-Яке запитання задачі? Якого типу задача? ( Розширена задача на зведення до одиниці)
- Чи можемо відразу відповісти на запитання? (Ні. Ми не знаємо скільки картоплі витрачатиме господарка після збільшення норми.)
- А чи можемо дізнатися скільки картоплі витрачатиме господарка після збільшення норми? (Ні, ми не знаємо скільки картоплі вона витрачає за один день)
- А чи можемо ми дізнатися скільки картоплі вона витрачає за один день? (Так.)
Діти записують скорочений запис і самостійно розв’язують задачу.
7дн – 14 кг
? дн - 18 кг
1 доба - ? , на 1 кг >
1) 14 : 7 = 2 (кг) — один день
2) 2 + 1 = 3 (кг) — після збільшення норми.
3) 18 : 3 = 6 (днів)
М. в. 18 : (14:7+1)=6(дн.)
В-дь: на 6 днів.
Задача 650*, с. 99.
- Скільки було лимонів? (72 кг)
- Скільки кг в 1 ящику?
- Скільки лимонів привезли в перший кіоск?(4 ящ)
- Яке запитання задачі?
- Чи можна відповісти відразу на запитання?
- Скільки було ящиків?
72 кг - ? ящ. по 8 кг
1 к. – 4 ящ.
2к. - ? ящ.
( 1)72:8=9(ящ) –було ящиків
2)9-4=5(ящ. – у другому магазині)
Розв’язання задачі запишіть виразом: : – = . (72:8-4=5ящ.)
VI. Підсумок уроку
- Яку тему на уроці вивчали? (вчилися віднімати трицифрові числа виду 650-290, розв’язували задачу на зведення до одиниці, на різницеве порівняння)
- Який вид робити сподобався найбільше?
- Задачі яких типів розв'язували? (на зведення до одиниці, на різницеве порівняння)
VII. Домашнє завдання
Завдання 651, 652 - 2 і 3 групи
650, 652 – 1 група.

Категорія: Уроки | Додав: Альона_Єрскунова (02.09.2014) | Автор: Олена Єрскунова E
Переглядів: 1182 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!