Виховний захід "Дружба єднає щирі серця" - Барви сонячного літа - Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа [ Додати статтю ]

Виховний захід "Дружба єднає щирі серця"

Вчитель: Горлова Л.В.

Мета. Розкрити значення дружби в жи- тті людини; навчити дітей правильно вибирати друзів, спілкуватись і товаришувати;    виховувати    почуття дружби, колективізму.

Обладнання. Крилаті вислови про дружбу і товаришуван­ня, малюнки дітей, запис мелодії на магнітофонній стрічці, костюми та предмети для інсценізації.

Девіз свята:

Добрі серця – це сади,

Добрі слова – коріння,

Добрі думки - квіти,

Добрі справи – плоди.

Хід бесіди

І. Вступна частина.

Вчитель. Багато учнів в нашому таборі. І всі такі різні. І дівчата не схожі між собою, і хлопчики. Та ще ж і дівча­та не схожі на хлопчиків, а хлопчики на дівчаток. Правда? Але діти у нас дружні! Це так? А щоб були усі дружні, треба, щоб кожний хлопчик і кожна дівчинка цього хотіли, прагнули до цього. Щоб не вийшло, як у тій байці Леоніда Глібова.

Прочитаємо її гуртом: 

Лебідь, Щука і Рак

У товаристві лад - усяк тому радіє.

Дурне безладдя лихо діє.

І діло, як не гріх,

Не діло — тільки сміх.

Колись то Лебідь, Рак та Щука Приставить хуру узялись.

От троє разом запряглись,

Смикнули — катма ходу...

Що за морока? Що робить?

А й не велика, бачся, штука, —

Так Лебідь рветься підлетіть,

Рак упирається, а Щука тягне в воду.

Хто винен з них, хто ні — судить не нам. Та тільки хура й досі там.

- Чому хура залишилась й досі там?

- Піднесіть руки, хто вважає, що в такому товаристві, як Лебідь, Рак та Щука, можна успішно зробити якусь справу? Ніхто?

- А як ви гадаєте, ваш клас дружний? ¾ Це чудо­во! Адже дружбу треба берегти, як зіницю ока.

- Чи вмієте ви берегти дружбу?

- Розкажіть як?

1-й учень. Довіряю товаришеві в усьому, бо знаю, що недовірою його ображаю.

2-й учень. Від товариша в мене немає таємниць.

3-й учень. Що вимагаю від товариша, то насамперед ви­магаю від себе.

4-й учень. Ставлюся до товариша так, як хотів би, щоб він ставився до мене.

5-й учень. До друга треба уважно ставитися, не свари­тися, намагатися зробити для нього щось хороше, ділити­ся з ним усім.

6-й учень. Радію за успіхи товариша, разом з ним пере­живаю невдачі.

7-й учень. Коли з ним посварюся, першим намагаюся примиритися.

8-й учень. Зупиняю товариша, коли він робить щось погане.

9-й учень. У мене є багато друзів. З ними мені весело, цікаво. Ми співчуваємо і допомагаємо один одному, вітаємо з днем народження, разом вчимося і відпочи­ваємо.

10-й учень. Важливо, щоб між учнями класу були доб­розичливі стосунки. Адже тоді так добре і легко вчитися!

ІІ. Основна частина.

Вчитель. Дружба — велика сила. Дружба в колективі — це правдиве, чесне й приязне ставлення один до одного. Про це ми сьогодні і поведемо розмову.

— Чи всі учні дбають, щоб колектив був дружний?

- А від чого залежить дружба? Давайте намалюємо сонечко Дружби.

                                                                     Інсценізація оповідання

«Антон і Харитон»

   Жили на світі Антон і Харитон.

- Давай з тобою дружити, — сказав Харитон. — Буде­мо один з одним все ділити навпіл — і горе, і радість.

- Давай, — погодився Антон, — коли поруч друг, жи­ти легше і веселіше.

   Йшли вони якось полем. Сонце палить. А сховатися ніде - ні деревця, ні кущика.

—      Дай мені твій бриль, — сказав Харитон, — а то мені сильно голову припікає.

 Антон віддав Харитону свого великого солом'яного бриля. Сонце почало і йому пекти у голову, але Антон подумав: «Нічого, потерплю. Зате Харитону добре!»

   Раптом набігла величезна хмара, линув дощ.

— Дай мені скоріше свого плаща, — закричав Харитон, — хіба не бачиш, твій друг мокне!

   Антон віддав йому свій плащ. Дощик поливав Антона. Але він думав: «Ну що ж, заради дружби і промокнути можна».

   Пройшов дощ, засяяло сонечко. Харитон віддав Анто­ну його плащ і великого бриля.

— Візьми,–каже він, – а то нести важко.

   Антон узяв мокрий плащ і мокрий бриль. А сам замис­лився. Тим часом друзі дійшли до перехрестя.

- Тобі куди? — запитав Антон.

- Мені ліворуч, — відповів Харитон.

— Ну, а мені праворуч, — сказав Антон.

— Так ми ж хотіли разом йти! — закричав Харитон. — Ми ж друзі з тобою!

   Але Антон ішов усе далі і далі. Так і пішов. Жодного разу не оглянувся.

Бесіда

- Як ви думаєте, чому Антон змінив свій маршрут?

- З котрим хлопчиком ви б хотіли подружитися? Чому?

- Антон — справжній товариш? Доведіть свою думку.

Вчитель.    Вибір   друга   —   дуже   важлива   справа. Справжній друг завжди: зрозуміє тебе; зрадіє твоїм успіхам; допоможе в біді.

— А якою має бути подруга?

Інсценізація вірша

«Справжні подруги»

Другокласниця Людмила вранці мамі заявила:

— Все, до школи я не йду,

я не стерплю цю біду.

Щастя скінчено моє,

адже в Рити джинси є.

І тепер зі мною Рита

Відмовляється дружити.

Мама: Ви ж були найкращі друзі.

Так, але сказала Рита,

Поки буду я ходити

Не у джинсах, а в спідниці,

Їй не хочеться дивиться,

Мамо, дружбу виручай,

Джинси і мені придбай. —

Мама спершу подивилась

На похнюплену Людмилу.

Потім мовила: —  Діла!

Ви ж справжні подруги! — й пішла.

Тепер скажіть і ви мені:

— Це справжні подруги чи ні?

Вчитель.

- Перш ніж зробити зауваження товаришеві, треба по­думати, чи все ти робиш правильно сам.

- Коли кажеш: «У тебе брудні руки», подивися, чи чисті вони в тебе.

- Коли кажеш: «Не обманюй», запитай себе, чи ти ніде не схибив.

Гра «Мікрофон»

Ситуації. — Як ти вчиниш, коли...

... довідаєшся, що хтось з твого класу пускає плітки про свій клас в школі?

... тобі сказали погане про учня, якому ти віриш?

— А яким повинен бути твій товариш?

(Чесним, правдивим, акуратним, ввічливим, добрим, чуй­ним, надійним)

— Яких друзів потрібно остерігатись?
(Хитрулі, брехухи, задаваки, задираки)

Гра «Гарячий стілець»

(Учні висловлюють свою думку) 

Як ти поведешся, коли...

... приятель двічі підвів тебе?

... друг робить зауваження?

... коли товариш просить дати

списати домашнє завдан­ня?

... товариш просить сказати неправду?

... коли товариш просить дати списати

контрольну ро­боту з математики?

— Що найбільше цінуєш у людині?

(Мудрість, стриманість, серйозність, вдумливість)

Прислів'я та приказки.

(Робота в парах. Прислів'я розрізані на окремі слова. Скласти їх і пояснити значення). •Дружба та братство — дорожче багатства.

•Дерево міцне корінням, людина  друзями.

•Без вірного друга велика туга.

•Друг – боягуз гірше ворога.

•Дружба – найбільший скарб.

•Друга шукай, а знайдеш – тримай.

•Слово не стріла, а глибше ранить.

•Дружній череді і вовк не страшний.

•3 ким поведешся,від того й наберешся.

•Вода все полоще, а злого слова — ні.

Вчитель. А чи знаєте ви, діти, що означає не дружити? Послухайте вірш Оксани Сенатович «Що це значить — не дружити» (читає учениця).

Що це значить — не дружити

Що це значить — не дружити?

Жити так — одинаком? Не дружити — це ходити не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки на перерві у кутку розправлятись самотужки з апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку, набік з видом кам'яним, а насправді тишком –

нишком роздавати штурхани.

В школі вчитись й не дружити —

це, повірте, все одно, що,

заплющившись сидіти і дивитися кіно.

— Як ви зрозуміли зміст цього вірша?

Вчитель. Хлопчики і дівчатка можуть бути справжніми друзями. У них є багато спільних уподобань. Дівчатка — веселі, дисципліновані. Хлопчики — сильні, надійні. Дівчаткам і хлопчикам ніколи не буває сумно. Вони все встигають зробити.

Читачі 1. Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити.

То ж без друга не прожити!

2.  Дружать хлопчики й дівчатка.

В лісі дружать всі звірятка.

Дружать ріки і струмки,

Дружать гори і горбки.

3. Дружать стежечки й дороги.

Колоски дружать у полі.

Пташенята у гнізді,

Дружать риби у воді.

4. Дві сестрички, дві берізки

Гомонять з дубками влітку.

А кленочки й ясени

Нахилились до сосни.

5. Дружать квіти біля школи.

І не сваряться ніколи.

Он троянда задивляється,

Як ромашка усміхається.

6. Хмарки дружать в небесах,

І дерева у садках.

Сонце дружить з усіма,

І для всіх воно сія.

7. І дорослі дружать, й діти.

Як нам цьому не радіти?

Де в сім'ї любов і ласка,

Там панує мир і щастя.

8. Дружать голуб і голубка.

Дружать лебідь і лебідка.

Дружать зайчики малі.

Дружать діти на Землі.

9.Якщо друг у тебе є,люби його над усе.

Ти не зрадь його ніколи,

Помагай йому в усьому.

10. Вислухати його вчись,

З ним секретом поділись.

І цукерку вдвох ви з'їжте.

Яблуко навпіл розріжте.

11. Якщо дружить увесь клас,

Успіх буде повсякчас.

Все вам легко удається,

Весело усім живеться.

12. Якщо друг тебе почує,

Твоє серце не сумує.

Горе зменшиться удвічі,

Радість загляне у вічі.

(Учні виконують «Пісеньку друзів»).

ІІІ. Заключна частина.

              г а д ю к а

              г о р о б ч и к

          п а в у к

                   ж а б а

          в е р б л ю д

     к у л ь б а б а

1. В'ється вірьовка, на кінці головка. (Гадюка.)

2. Маленький, сіренький, на сонячник сів,

    надзьобався добре й далі полетів. (Горобчик.)

3. Сидить у куточку і тче сорочку. (Павук.)

4. По дорозі стрибає, у воді плаває. (Жаба.)

5. Горбатий мішок на чотирьох стовпах стоїть. (Верблюд.)

6. Росла жовтенька, а стала біленька.

    дмухнув вітерець - полетіла як горобець. (Кульбабка.)

- Яке слово отримали по вертикалі?

(Дружба).

Вчитель. Дорогі учні! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди.

  Пам’ятайте: з гарним товаришем легше у біді, веселіше в радощах. Будьте завжди ввічливими з товаришем, допомагайте йому, завжди діліться з ним усім необхідним, виручайте за потреби.

  Бажаю вам мати справжніх друзів!

Сказав мудрець:

- Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

    Щоб всім жилося весело і цікаво. Дотримуйтесь прислів'я:

«Один за всіх, і всі за одного».



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B5amUkAU9q7RelpLS2FKcHNsd0U/edit
Категорія: Барви сонячного літа | Додав: Natali (06.06.2015) | Автор: Горлова Л.В.
Переглядів: 1940 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!