Використання інформаційно-комунікативних технологій і сучасних інтерактивних методів для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках природозн - "Методична скарбничка" - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Використання інформаційно-комунікативних технологій і сучасних інтерактивних методів для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках природозн

            Я народилася і живу в околицях о. Хортиця. З дитинства мої батьки прищеплювали любов до рідного краю. Пам’ятаю гущину балки, яка була близько мого будинка. Вражаюча різноманітність  рослинного і тваринного світу. Неймовірно родючий ґрунт кожної весни та осені приносив величезні врожаї грибів та ягід. Сьогодні на тому місці майже пустир. Людська діяльність наносить шкоду, а подекуди приносить до повного знищення природних ландшафтів, в тому числі і рослинного світу, який нас оточує. Протягом останніх десятиліть різноманітність рослин значно знизилася. Людина наносить шкоду рослинному світу, і не розуміє наслідків своєї діяльності. В першу чергу причиною цьому є неосвіченість людини в питаннях пов’язаних з бережним ставленням до навколишнього світу. Актуальним напрямком стає екологічна освіта суспільства. Вважаю, обов’язком кожного вчителя в початковій школі прививати любов та бережне ставлення до природи, пояснювати учням важливості процесів та явищ, що відбуваються у природі.

         Провідною педагогічною ідеєю стало опанування методами активного, діяльнісного навчання для активізації пізнавальної діяльності на уроках природознавства в початковій школі. Як зробити свій урок пізнавальним та діяльнісним, адже тривале напруження довільної уваги швидко втомлює дитину. Тому актульною є проблема вчителя, як забезпечити якість знань, зробити урок пізнавальним, цікавим та сучасним. Для цього передбачено в програмових вимогах забезпечення ефективного впровадження і використання ІКТ на всіх освітніх рівнях усіх форм навчання.

       Важливим компонентом формування природознавчої компетенції учнів є опора на дослідницьку діяльність. У процесі самостійного проведення дослідів при вивченні властивості тіл і речовин, учні сприймають, усвідомлюють й осмислюють мету проведення досліду, висувають гіпотези, фіксують результати дослідів та стисло описують їх хід.

     Практичне вивчення явищ природи сприяє розширенню практичних корисних знань, поглибленню інтересу дітей до природи, підсилює діяльнісну складову природознавчої компетентності учнів.

  Метод спостереження охоплює всю систему об’єктів природи. Знання про сезонні особливості природи вплітаються у кожну з тем  усього курсу природознавства в 1 – 4 класах, поглиблюючи зв’язок із життєвим досвідом дитини.

     Навчальні проекти сприяють поглибленню природничих знань з різних розділів програми, розкриттю креативного потенціалу в учнів, спрямовують зусилля на самостійний пошук знань та їх застосування у нестандартних умовах.

    Моєю проблемною темою є : «Використання інформаційно-комунікативних технологій і сучасних інтерактивних методів для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках природознавства». Провідна ідея даного педагогічного досвіду репрезентує використання  інформаційно-комунікативних технологій і сучасних інтерактивних методів. Навчально-пізнавальний процес базується на компетентнісно орієнтованих завданнях з використанням сучасних освітніх технологій. Використовується природознавчий та краєзнавчий матеріал, проводяться екскурсії у природу. Для вирішення практичних завдань і необхідністю індивідуалізації процесу навчання є необхідність використання ІКТ. Працюючи з інтерактивною дошкою, мультимедійними презентаціями учитель завжди має можливість  поєднувати традиційні методи і прийоми роботи з набором інтерактивних методів навчання. Досвід застосування презентацій, виконаних в PowerPoint, інтерактивної дошки показав, що підвищується якість уроку. Виразний, динамічний та яскравий матеріал допомагає забезпечити діяльнісний підхід до уроку та найбільш повне сприйняття цілісного образу досліджуваної інформації.

         Мультимедійні презентації, відео  можна використовувати на різних етапах уроку  під час  пояснення нових знань,  закріплення, повторення, узагальнення, систематизації навчального матеріалу. Починаючи урок, велика увага приділяється етапу мотивації навчальної діяльності. Застосовуються прийоми, що створюють проблемні ситуації, викликають в учнів здивування, інтерес до нових знань та процесу їх отримання. Використовую такі інтерактивні методи навчання: «Асоціативний кущ», «Дешифрувальник», «Мікрофон», «Крок вперед», «Чарівний клубочок», «Синквейн».    На уроках узагальнення та систематизації знань пропоную учням використовувати вправи біля інтерактивної дошки, коли потрібно розподілити природні явища за певними ознаками, обрати правильні відповіді, скласти синквейн. 

     За допомогою інтерактивних  вправ, які викладаю на  своєму блозі «Вулик»  учні мають змогу закріпити вивчений матеріал та цікаво провести свій вільний час у просторі Інтернету. Використання комп’ютерних технологій на уроці та вдома дає можливість вивчати природознавство з інтересом. 

          

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (21.10.2017) | Автор: Дерибасова Л.М.
Переглядів: 141 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!