Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Використання теоретичного матеріалу на уроках математики в 3 класі

ПЕРЕЩЕПИНСЬКА ЗОШ І – ІІІ СТУПЕНІВ №1

Виступ на засіданні методичного об’єднання
вчителів 3 класів

Підготувала вчитель початкових класів
Перещепинської ЗОШ І – ІІІ ступенів №1
Зеніч Валентина Петрівна

2014-2015 н. р.


 

"До кожного учня треба підійти,
побачити його труднощі,
кожному необхідно дати
тільки для нього
призначене завдання"
                                         В. О. Сухомлинський

«Математика. 3 клас»
(авт. М. В. Богданович, Г. П. Лишенко)

 

Зміст підручника відповідає віковим особливостям учнів та містить доцільну систему завдань з поступовим наростанням складності. Матеріал підручника забезпечує наочність викладу програмових тем, дозволяє диференціювати навчання, цьому сприяють і додаткові завдання зі «сніжинками» та «зірочками».
У підручнику наявні узагальнюючі тексти і таблиці, які допоможуть учням усвідомити змістовно-логічні зв’язки навчального матеріалу. Правила подані не для заучування учнями, а для узагальнення та використання у роботі. Зразки виконання завдань спонукають учнів до самоконтролю.
Завдання з таблицями, з діаграмами, використання блок-схем та пропедевтичне ознайомлення з координатами сприяють засвоєнню нової змістовної лінії програми «Робота з даними».
Навчальний матеріал підручника розміщений поурочно. Матеріали уроків містять завдання на ознайомлення та первинне закріплення нового матеріалу, а також завдання для закріплення раніше вивченого матеріалу. Це сприяє побудові системи уроків з урахуванням взаємозв'язків та наступності.
Для кожного уроку подано завдання з логічним навантаженням, після кожної теми - «Додаткові завдання», які вчитель має переглянути перед вивченням відповідної теми і використовувати за своїм баченням їх місця у навчальному процесі.
У підручнику спостерігається наскрізний однаковий підхід до повторення та ознайомлення з новим матеріалом. Наприклад, ознайомлення із законами множення: спочатку розглядається як властивості дій методом доцільних задач, а потім повідомляється формулювання закону.
Теоретичний матеріал дається послідовно при вивченні основних тем за підручником.
1. Ознайомлення з рівнянням. Спочатку порівнюються вирази зі змінною при заданому значенні змінної з числом. Потім повідомляється, що рівність зі змінною, значення якої треба знайти, щоб одержати істинну числову рівність, називається рівнянням, а саме значення змінної – розв’язком або коренем рівняння.
2. Нумерація трицифрових чисел. Поєднуємо з вивченням одиниць вимірювання величин та співвідношень між ними.
3. Усне додавання і віднімання трицифрових чисел вивчається за планом аналогічно до додавання та віднімання двоцифрових чисел.
4. Письмове додавання і віднімання вивчається паралельно: спочатку двоцифрових, а потім трицифрових чисел за однаковим планом.
5. Усне множення та ділення. Вивчаються властивості множення суми на число та ділення суми на число, на яких пояснюються прийоми множення і ділення двоцифрових і трицифрових чисел на одноцифрове число. При цьому вивчаються переставний, сполучний та розподільний закони множення.
6. Робота із сюжетними задачами. Система сюжетних складених задач підручника спрямована на вироблення загальних підходів до їх розв’язування. Тому задачі для домашніх завдань не завжди подібні до задач, які розв’язувалися на уроці. Разом із тим, у підручнику багато завдань творчої роботи над задачами, які позначені сніжинкою.
7. Геометричний матеріал. Значне збільшення геометричних завдань сприятиме кращому розвитку в учнів просторово-схематичного мислення.
8. Робота з частинами. Уводяться назви «чисельник» і «знаменник». Розв’язуються задачі на знаходження частини числа та знаходження числа за значенням його частини.

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: Валентина8844 (08.01.2015) | Автор: Зеніч Валентина E
Переглядів: 1378 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!