Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 8.

Я часто проводжу нестандартні уроки, які підвищують інтерес школярів до здобуття знань. Пропоную план-конспект уроку з математики у 2 класі – колегія математичного центру «Розумник +», урок № 113, у темі «Арифметичні дії множення та ділення» № 64 за підручником «Математика» М. В. Богдановича, Г. П. Лишенка.
Тема уроку. Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 8.
Мета уроку. Закріпити знання табличних випадків множення і ділення. Вдосконалювати вміння розв’язувати задачі. Розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, навички усної лічби. Виховувати старанність, працьовитість, інтерес до вивчення математики.
Обладнання: тестові завдання, бейджики, план уроку, «ланцюжок», картки.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку
- Сьогодні я пропоную вам попрацювати у математичному центрі «Розумник +». Недаремно центр має таку назву, адже у ньому працюють розумні, кмітливі, творчі співробітники, а також старанні й працьовиті.
Робота у центрі серйозна та напружена, але дуже цікава й захоплююча.
Що ж? Постараємося? Давайте спробуємо! Я вірю у ваші математичні здібності.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Хочу вам сказати, діти, що нашій державі потрібні справжні професіонали, чудові спеціалісти, які би своєю самовідданою працею піднесли життєвий рівень громадян, зробили наше життя набагато кращим.
- Кожна організація, приймаючи людину на роботу, пропонує їй пройти певні випробовування: співбесіду, тестування.
Як представник математичного центру «Розумник +», я пропоную вам тестові завдання. Ви зможете перевірити свої знання, налаштуватися на роботу. Отже, вибираємо одну правильну відповідь.

Тестові завдання
1. Як називаються числа при множенні?
а) доданок, доданок, сума;
б) множник, множник, добуток.
2. Як знайти невідомий множник?
а) добуток поділити на відомий множник;
б) добуток помножити на відомий множник.
3. Яким виразом можна замінити суму?
8+8+8
а) 8 3;
б) 8 8;
4. Вибери правильну відповідь.
8 6
а) 46;
б) 48.
5. Встав потрібне число.8 = 32
а) 4;
б) 3.
6. Вибери правильну відповідь, що відповідає значенню числового виразу.
32 – 8:4
а) 6;
б) 30.
Вчитель пропонує ключ до тестових завдань:
1. Б)
2. А)
3. А)
4. Б)
5. А)
6. Б)
- У кого всі правильні відповіді?Молодці!
Хто допустив одну помилку? Дві помилки? Теж непогано.
Ви пройшли тестування, стали співробітниками математичного центру «Розумник +». Надіюся, що ви будете працювати ще краще.
Прикріпіть бейджики.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Повідомлення теми і мети уроку
- У співробітників математичного центру виникло багато запитань.
Навіщо нам табличка множення і ділення?
Яку користь приносить розв’язування задач?
Чи готові ви відповісти на ці запитання?
У мене така пропозиція. Давайте попрацюємо у математичному центрі і тоді зможемо чітко сформулювати свої відповіді.
Пропоную вам план сьогоднішніх дій, адже план допоможе нам у роботі.
1. Усний рахунок.
2. Каліграфічна хвилинка.
3. Розв’язування задачі.
4. Розв’язування задачі.
5. Фізкультхвилинка
6. Розв’язування задачі.
7. Рольова гра «Ми навчаємось».
8. Геометричний матеріал.
9. Започатковуємо проект.
10. Підсумок уроку.
11. Домашнє завдання.
- Ви погоджуєтесь з таким планом? Немає заперечень? Тоді працюємо.

IV. Закріплення вивченого матеріалу
1. Усний рахунок (виконання вправи 882, сторінка 132, підручник «Математика», 2 клас, М.В. Богданович, Г.П.Лишенко)

- Молодці! З короткими «ланцюжками» ви справилися. Ускладнюю завдання. Увага на екран. Розв’яжіть даний «ланцюжок» самостійно.
*5 -8 :4 *6 -40 :2
- Який кінцевий результат?
Робота в парах (повторення табличного множення на 8 за допомогою карток)
Один учень пропонує сусідові картку з написаним прикладом. Якщо той відповідає правильно, то картку перевертають іншою стороною, на якій написана відповідають. Якщо учень відповідає неправильно, картку не перевертають. Такі картки виносяться на колективне обговорення.
2. Каліграфічна хвилинка
Вчитель записує на дошці цифру 8 і пояснює її написання.
- Запишіть цифру 8 сім разів через клітинку.
Поставте знак «+» між написаними цифрами.
Обчислимо. Яким шляхом підемо? (8 * 7 = 56)
3. Розв’язування задачі 884
- Об’єднаємося у групи.
У кожній групі один учень виконує роль клієнта. Клієнти звертаються до членів своєї групи з проханням допомогти розв’язати задачу.
Експерти пропонують, які дії потрібно виконувати, щоб розв’язати задачу.
Аналітики аналізують, підтверджують або заперечують думки експертів.
Потім вони звертаються до супервайзера. Супервайзер означає «найкращий»у своїй справі, перший помічник керівника. Супервайзер приймає остаточне рішення!
Після рішення супервайзера учні записують задачу у зошиті.
1.42 : 7 =6 (кг)
2.12 : 6 = (р.)
Відповідь: у 2 рази менша.
- Клієнти, ви задоволені? Тоді можемо відпочити.
4. Розв’язання задачі 887
- Задачу 887 ви будете розв’язувати самостійно. У нашому математичному центрі працює гаряча лінія. Тобто, якщо у вас виникають труднощі, можете підійти до мене, вияснити незрозуміле.
1. 24 : 3 = 8 (хл.)
2. 24 + 8 = 32 (д.)
Відповідь: 32 дітей у хорі.
5. Фізкультхвилинка
- Будемо відпочивати з користю.
8 * 2 = 16 – бджілочки рояться.
8 * 3 = 24 – липу наче обліпили.
8 * 4 = 32 – йде робота гуртова.
8 * 5 = 40 – зберуть нектар скоро.
8 * 6 = 48 –і не втомилися зовсім.
8 * 7 = 56 – хто із нас медку поїсть.
8 * 8 = 64 – набиратимемося сили.
8 * 9 = 72 – з медом здоров’я до нас прибува.
8 * 10 = 80 – ну, а здоровий дає всьому лад.
Бджілки у вулики
Дружно злітають
Діти тихенько за парти сідають.
- Я думаю, що трудолюбиві бджілки заохотили вас, і ви будете працювати ще краще.
6. Розв’язання задачі краєзнавчого змісту
Меблева фабрика «Елегант» виготовляє стільці для нашої школи. За 5 годин виготовили 40 стільців. Скільки стільців виготовить фабрика за 9 годин?
1. 40 : 5 = 8 (ст.)
2. 8 * 9 = 72 (ст.)
Відповідь: 72 стільці.
- Діти, болюче питання нашого села – дороги. Я пропоную вам скласти вдома задачу про прокладання доріг.
7. Рольова гра «Ми навчаємось»
- Супервайзер буде здійснювати керівництво під час розв’язування кругових прикладів 885.
8. Робота з геометричним матеріалом (вправа 886)
- Скільки на малюнку многокутників?
- Назви кожну фігуру, яка не є многокутником.
9. Започаткування проекту «Вивчаємо табличне множення і ділення»
- Давайте будемо збирати способи, які допомагають краще запам’ятати табличку. Почнемо роботу над проектом «Вивчаємо табличне множення і ділення».
- Пропоную такий спосіб. У п’яти прикладах сума цифр добутків зменшується на одиницю.
8 * 1 = 8
8 * 2 = 16 1 + 6 = 7
8 * 3 = 24 2 + 4 = 6
8 * 4 = 32 3 + 2 = 5
8 * 5 = 40 4 + 0 = 4
- А в наступних прикладах сума цифр зменшується з 12 до 8
8 * 6 = 48 4 + 8 = 12
8 * 7 = 56 5 + 6 = 11
8 * 8 = 64 6 + 4 = 10
8 * 9 = 72 7 + 2 = 9
8 * 10 = 80 8 + 0 = 8
- Можете залучити батьків до роботи над проектом. Думаю, вам буде цікаво.
V. Підсумок уроку
- Давайте підіб’ємо підсумки. То навіщо нам вивчати табличку? Яку користь приносить розв’язування задач? Чи потрібна нам математика?
VI. Домашнє завдання
Розв’язати з. 890
Виконати в. 891
*Розв’язати з. 889


Безпалько Т. В., вчитель Гусятинської ЗОШ І – ІІІ ступенів Чемеровецького району, Хмельницької області

Категорія: Уроки | Додав: anzhela7208 (23.02.2015) | Автор: Безпалько Т. В.
Переглядів: 2414 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!