Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10. Текстове формулювання завдань на обчислення. Узагальнення й систематиза

Тема: Вправи на засвоєння таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10. Текстове формулювання завдань на обчислення. Узагальнення й систематизація знань учнів.
Мета: закріпити, узагальнити вивчений матеріал; перевірити рівень умінь і навичок учнів; удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі; сприяти розвитку позитивних емоцій учнів, розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати любов до математики, кмітливість, спостережливість, екологічну свідомість.
Обладнання: плакат «подорож лісом», малюнки: Червона Шапочка, вовк, бабуся, дерево з яблуками, кошик, відео з фізкультхвилинкою, підручник, зошит.

Хід уроку

I.Організаційний момент.
1.1.Перевірка готовності до уроку.
1.2.Створення сприятливого психологічного комфорту.

- Сьогодні у нас з вами буде незвичайний урок, ми будемо з вами подорожувати казкою а якою саме ви дізнаєтеся переглянувши уривок відео.
- Ну що згадали казку?Так Червона Шапочка. Нам потрібно їй допомогти віднести бабусі пиріжки. Ми їй допоможемо?

ІІ. Контроль, корекція та закріплення знань учнів
2.1. Усні обчислення. Гра «збери яблука»

- Нашій Червоній Шапочці потрібно допомогти своїй мамі приготувати пиріжки для своєї бабусі. Вони б хотіли спекти їх з яблучком, але мама сказала Червоній Шапочці назбирати яблучка для пиріжків. Давайте допоможемо Червоній Шапочці! Для цього нам потрібно з нашого дерева зірвати яблука, і на зворотній стороні вирішити приклади усно, після чого покласти яблуко у кошик. Отже, хто бажає піти до дошки? (9-2; 10-6; 9+0; 3+3; 5+5; 7+3; 4-1; 8-3; 1+1; 9-8)
- Молодці! Тепер Червона шапочка з своєю мамою мають з чим спекти пиріжків.
*Фізкультхвилинка

ІІІ. Закріплення вивчення нового матеріалу
3.1 Робота з підручником. (с.81)
3.1.1.Робота із завданням 1.

- Наша героїня трішечки забула дорогу і нам потрібно їй допомогти. У мене є конверт у якому написано якою дорогою потрібно піти Червоній Шапочці, але відкрити ми зможемо лише розв’язавши декілька завдань.
- Відкрийте свої підручники на сторінці 81, і погляньте на 1 завдання. Нам потрібно скласти і записати рівності до малюнків, щоб кожна курочка могла знайти своє гніздечко.
- Скільки яєчок біля першої курочки? (два)
- Які на них числа? (2 і 7)
- Яку дію нам потрібно тут виконати? (додавання)
- То яка буде відповідь? (2+7=9)
- Отже яке гніздечко першої курочки? (друге гніздечко)
(Аналогічно виконується завдання до кінця)
3.1.2. Робота із завданням 2. Робота в групах.

- Наше наступне завдання нам потрібно виконати по групах. Група яка правильно і найшвидше впорається із завданням відкриє конверт.
1група           2група           3група
5+2   10-3       7-5 3           10-2    7+2
6+1   8-2       2+5   9-2          9-8 0
- Молодці усі команди, а відкриє конверт команда №…
- Ой погляньте Червона шапочка дає нам ще одне завдання.
3.3.1.Каліграфічна хвилинка.
- Погляньте на дошку. Нам потрібно розв’язати один приклад. Давайте з вами ми розв’яжемо вираз.(10-5+3=?)
- Шукаємо різницю чисел 10 і 5(5)
- Сума чисел 5 і 3?(8)
- Тож яке число у нас вийшло?( число 8)
- Так правильно. Отже нам потрібно написати у своїх зошитах цифру 8. Відкрийте свої робочі зошити, відступіть 3 клітинки і у рядочок запишіть число 8.Хто закінчить писати підніміть ручку.
3.3.2.Математичний диктант(завдання 5)
- Отже наша казкова героїня, з нашою допомогою вирушає далі у дорогу. Вона дуже полюбляє вчитися, а особливо вона любить різні приклади. Ідучи дорогою вона шепоче різні числа. Давайте запишемо їх у зошит у рядочок через кому.
- Будьте уважними, тому що ви під диктовку запишете декілька чисел. Я диктую а ви записуйте у рядочок через кому, відступаючи одну клітинку(2 збільшити на 7, знайдіть суму чисел 2 і 8, на скільки 8 менше від 10).
ІV. Закріплення знань,вмінь,навичок учнів.
*Пальчикова гімнастика
4.1. Робота з підручником с.81.
4.1.1. Розв’язування задачі( завдання 3)

- Ідучи через ліс наша Червона шапочка зустрічає на своїй дорозі вовка. Хто знає що вовк хоче зробити з дівчинкою?( з’їсти її)
- Так, але ми цього не допустимо. Вовк задав дівчинці декілька завдань. Якщо вона їх виконає то він її відпустить. Допоможемо Червоній Шапочці виконати завдання?
- Отже перше завдання вирішити задачу. Слухайте уважно задачу.
А)Читання задачі вчителем.
Б)Аналіз задачі:
- Про кого йдеться у задачі? (про бабусю і яйця)
- Скільки яєць купує бабуся?( десяток)
- Скільки яєць вона поклала в пакет?( 7 яєць)
- Про що нас питається у задачі?(скільки яєць їй потрібно ще покласти у пакет)
В)Відшукання способу розв’язку задачі:
- Чи можемо ми обчислити, скільки ж яєць їй потрібно ще покласти?(так)
- Що нам потрібно для цього зробити?(від десятка відняти кількість яєць яку бабуся поклала уже у пакет)
- То яким буде розв’язок задачі?( 10-7=3 )
Г)Запис розв’язку задачі:
4.1.2. Робота з геометричним матеріалом.(завдання 6)
- Отже наша героїня іде далі, і знову їй потрібно допомогти, через річку місток обвалився, нам потрібно його допомогти збудувати знову за допомогою завдань.
- погляньте у підручник на завдання 6. З яких геометричних фігур складено вітрильник?(трикутники, чотирикутник, круг)
- Яких фігур більше?(трикутників)
4.2. Робота з виразами. Робота у групах.
- На цьому вітрильнику нам привезли матеріали за допомогою яких ми зможемо відновити мостик. У кожної групи інструмент на якому два приклади. Вам потрібно у замість крапочок покласти правильне число.
1 група      2 група      3 група
9-4-5=0      8-5-2=1      10-6-4=0
5-2-3=0      6-3-2=1      8-8+1=1
- Молодці команди. Тепер Червона шапочка легко може діти до своєї бабусі.
V. Підсумок уроку.
5.1 Підсумкова бесіда.
- Ви сьогодні дуже гарно працювали на уроці, допомогли Червоній шапочці, і за це вона кожній із команд дарує у свою скриньку призи.

Категорія: Уроки | Додав: (25.02.2016) | Автор: Олеся E
Переглядів: 1438 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!