Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Всім серцем любіть Україну свою
Всім серцем любіть Україну свою 
Літературно–краєзнавча мандрівка 



Краю мій! Цю сердечну сповідь
в ювілейний вінок тобі вкраплю.
                                                               А. Корінь

Мета: ознайомити дітей із поняттям «Батьківщина», з символікою, картою України; розповісти про багатства рідного краю, удосконалювати вміння слухати розповідь, думати і відповідати, розвивати кмітливість, уважність, цікавість до рідної землі, виховувати почуття патріотизму, гордості за свою батьківщину.

Сцена прикрашена українськими рушниками, калиною, колосками, вінком з квітів. Свято починається танцювальною композицією з хлібом, калиною,колосками.

(За сценою звучать слова)

Україно моя! З діда-прадіда рідна,
Перевита барвінком і хмелем земля.
Як не любити тебе, Україно,
Ніжних світань і прозорих криниць.
Червоних зірниць і пісень солов’їних
В рідних шумливих гаях?
Як вірну любов і як лагідну матір
В серці ношу тебе я,
Моя Україно, моя Батьківщино,
Вкраїно, любов моя!

1-й ведучий

Любіть Україну, як сонце любіть,
Як вітер, і трави, і води…
В годину щасливу і в радості мить,
Любіть у годині негоди.

2-й ведучий

Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її, вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.

1-й ведучий

Для нас вона в світі єдина, одна
В потоків солодкому чарі…
Вона у зірках, і у вербах вона,
І в кожному серця ударі.

2-й ведучий
Любіть у труді, у коханні, в бою,
Як пісню, що лине зорею…
Всім серцем любіть Україну свою
І вічні ми будемо з нею.

1-й ведучий. Любити Україну означає знати її мову, історію, традиції, звичаї, обряди, літературу, філософську спадщину.

1-й ведучий. У грі братиме участь 2 команди. Та команда, яка набере найбільшу кількість балів буде вважатись переможницею нашого конкурсу, а її учасникам ми надамо почесне звання «Шановний українець». Конкурс оцінює лічильна комісія в складі 3 чоловік. Команди займіть свої місця.

Ведуча
Народна пісня зоряно, невгасно
Горить в моєму серці повсякчас
Не пломенистим закликом, не гаслом,
А променем, що будить сівача.
Звучить гімн «Ще не вмерла Україна…».

I етап гри.

Слово надається ведучому.
1.Назвіть символи української державності.(Герб, Прапор, Гімн)
2.Назвіть авторів Гімну України.(М. Вербицький, П. Чубинський)
3.З чим пов’язане походження назв міст Київ, Полтава, Львів, Ужгород. (Київ-заснував Кий, Полтава стоїть на р. Лтаві, Львів - заснував Данило Галицький, назвав на честь свого сина Лева, Ужгород - на р.Уж.)
4.Які держави є сусідами України? (Росія, Білорусь, Словаччина, Угорщина, Польща, Румунія, Болгарія, Грузія, Туреччина)
5.Скільки великих і малих річок протікає територією України? (73 тисячі)
6.Назвіть три найбільші річки України. (Дніпро, Південний Буг, Сіверський Донець)
7.Яку назву мав Дніпро раніше? (Борисфен)
8.Як називались козацькі човни, на яких вони ходили в походи? (Чайки)
На завершення I етапу вчитель знайомить дітей з легендою про державні символи України.
Дуже давно жила жінка. І було в неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ.
- Мамо, піду я межи люди, подивлюся на світ.
- Ну що ж, сину, йди та пам’ятай рідну домівку, а на згадку візьми з собою золоту корону з трьома промінцями, хай в далекім краю зігріває вона тебе.
Минув час, і завдяки своєму розумові став старший син великим князем, бо трипроменева корона, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя. Дали першому синові ім’я Тризуб, а знак, що дала йому мати, назвали Гербом.

Учень. Герб-ключ до історії міста, сім’ї, держави. Золотий тризуб на блакитному тлі-символ влади. Він зустрічається ще з часів Київської Русі, зокрема на монетах князя Володимира Великого. Герб-це частина корони, яку носили київські князі. Чому саме тризуб вважають гербом України? Мабуть тому, що число три завжди вважають числом казковим, чарівним. У багатьох казках ви знайдете розповіді про трьох богатирів, про три бажання, розповідь про три дороги. А ще у тризубі відображено єдність життя. Це-мати, батько, дитя, які символізують собою Силу, Мудрість, Любов. Настала черга середнього сина: «Пустіть мене, мамо, світ подивитись». Дала йому мати в дорогу жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними ділами прославляв свою матір. Одержав середній син імення Прапор.

Учень. Національний прапор України - це синьо-жовтий прапор. Жовтий колір-колір хліба, життя, а синій-блакить неба, мир, спокій на землі. А там, де був менший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня, адже мати своєму молодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій джерельний голос ім’я-Гімн. З давніх-давен люди за урочистих обставин виконували хвалебні пісні, які стали називатися гімнами. Слухаючи Гімн батьківщини, завжди згадуємо історію свого народу і сповнюється гордістю до нього, за його бойові, трудові заслуги.

II етап гри. Слово надається ведучому.
1.Коли було прийнято чинну Конституцію України? (28 червня 1996 р.)
2.До якої таємної організації належав Т.Г. Шевченко? (До Кирило – Мефодіївського товариства)
3.Хто був першим президентом України? Коли? Який термін? (М.С. Грушевський, 29 квітня 1918., 1 добу)
4.Коли утворилася незалежна держава Україна? (24 серпня 1991 р.)
5.Коли відбулися останні вибори президента? Хто став президентом України?

III етап гри – «Конкурс капітанів».
Слово надається ведучому.
1. Хто з козацьких ватажків став мужнім прототипом пісенного Байди?
а) Петро Сагайдачний;
б) Павло Полуботок;
в) Дмитро Вишневецький.
2. Адаму і Єві було заборонено їсти плоди:
а) дерева життя;
б) дерева кохання;
в) дерева пізнання добра і зла.
3. Відома Нефертіті була царицею:
а) Вавилону;
б) Єгипту;
в) Китаю.
4. Хто автор рядків:
"Так ніхто не кохав, через тисячі літ
Лиш приходить подібне кохання.
В день такий розквітає весна на землі
І земля убирається зрання”
а) В. Сосюра;
б) П. Тичина;
в) Т. Шевченко.
5. Хто автор рядків:
"Щоб жить – ні в кого права не питаюсь,
Щоб жить – я всі кайдани розірву.
Я ствержусь, я утверждаюсь, бо я живу.”
а) В. Сосюра;
б) Б. Олійник;
в) П. Тичина.

Питання (для присутніх в залі)
1. Чому наша республіка називається Україною?
2. Назвіть прізвища козаків – гетьманів.
3. Коли було утворено Україну як незалежну державу?
4. Назвіть обласні центри України, які ви знаєте.
5. Які ви знаєте річки, що протікають на Україні. Назвіть їх.
6. Назвіть географічний центр України.
Підбиття підсумків конкурсів, визначення команди – переможця, нагородження переможця.

Учитель. Діти, сьогодні ми з вами подолали ще одну сходинку свого зростання як громадянина своєї держави. Хотілось би, щоб із кожною сходинкою вгору кожен із вас не просто пізнавав щось нове для себе, а й поступово формував у собі переконання: щоб бути громадянином, треба не тільки красиво говорити про свою батьківщину – Україну, але й підтверджувати це своїми щоденними справами саме тут, на своїй малій батьківщині – у рідному місці, рідній школі, своїй сім’ї.
- А якими справами ми даватимемо можливість пишатися нами у сім’ї, школі, місті?
- А що нового ви хотіли б ще дізнатися про рідний край?
- Чого ви хочете побажати усім мешканцям України і всім жителям Землі?


Джерело: http://olauo76.wix.com/biblioteka116
Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (11.04.2013)
Переглядів: 2712 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!