ВЗАЄМОДІЯ БАТЬКІВ І ДІТЕЙ - Готуємось до батьківських зборів - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Готуємось до батьківських зборів [ Додати статтю ]

ВЗАЄМОДІЯ БАТЬКІВ І ДІТЕЙ

Грек Ірина Володимирівна,
м. Нова Каховка, Херсонська області

Тема: ВЗАЄМОДІЯ БАТЬКІВ І ДІТЕЙ
Мета та завдання:
• встановлення й розвиток відносин партнерства й співпраці батьків з дитиною;
• розвиток здатності до співпереживання, формування вміння розуміти стан та інтереси одне одного;
• створення умов для емоційного зближення членів сім'ї та взаємної емоційної підтримки;
• розширення можливостей розуміння своєї дитини та вироблення нових навичок взаємодії з дитиною.
Учасники тренінгу: вчитель, батьки й діти.
Тривалість заняття: 90 хв.
Обладнання: м'яка іграшка Капітошка, папір А4, кольорові олівці, ручки, фломастер маркери, по 7 різнокольорових пелюсток на кожну пару, основа для наклеювання квітів, клей, комп'ютер, музичні записи, клубочок ниток; кава, чай, цукор, печиво, цукерки.

Хід батьківських зборів

І. ВСТУП
Привітання тренера (1 хв.)
Звучить легка музика. Батьки та діти сідають по колу.
Тренер (вчитель). Доброго вечора, дорогі батьки й діти! Я рада вас вітати на нашому тренінгу «Взаємодія батьків і дітей». Сьогодні ми дізнаємось багато цікаво про ваші родини й про вас самих. Але перш ніж почати, давайте познайомимося одне з одним.
Знайомство. Ритуал вітання (4 хв.)
Мета: зближення учасників групи.
Тренер:
- У мене в руках м'яка іграшка - Капітошка. Зараз ми будемо передавати його по колу й називати своє ім'я, розповідати усім про те, що ви любите робити найбільше. Я почну, а продовжить той, хто сидить праворуч мене.

Правила роботи в групі (3 хв.)
Мета: акцентування на дотриманні учасниками правил роботи та регламенту у групі.
Тренер:
- Щоб наша зустріч була продуктивною, потрібно дотримуватися певних правил: не будемо давати одне одному оцінок, не будемо нікого обговорювати. Ми створимо атмосферу безпеки, довіри, відкритості. Давайте обміркуємо правила й запишем на дошці ті, які підходять нам для ефективної взаємодії.
Голосуємо за прийняття цих правил.

Вправа «Очікування» (2хв.)
Мета: визначення очікувань учасників від роботи в групі.
Тренер:
- Шановні діти та батьки! Висловіть свої надії й очікування від нашої зустрічі.

І. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Вправа-«криголам» «Пересядьте ті, хто...»(5хв)
Мета: створення доброзичливої, комфортної атмосфери для спільної роботи, сприяння більш близькому знайомству, активізації уваги учасників тренінгу.
Тренер:
- Зараз необхідно пересісти (помінятися місцями) усім тим, хто має стверджувальну відповідь на мої питання. Наприклад, «пересядьте ті, хто народився навесні».
Питання:
- Хто сьогодні умивався?
- Хто любить своїх батьків?
- У кого більше двох дітей?
- Хто має кота?
- Хто має собаку?
- Хто любить своїх дітей?
- Хто навчається в 2-Б класі?
- У кого зараз веселий настрій?
Рефлексія
- Як почуваєтеся після вправи?
- Яке запитання було найнесподіванішим?

Вправа «Чарівна квітка» (10хв.)
Мета: формування вміння взаємодії, вміння домовлятися й спільно виконувати роботу, формування почуття співпереживання одне за одного.
Тренер:
- Як стало тепло й затишно в нас у класі від ваших усмішок. Але все ж чогось не вистачає, давайте його трохи прикрасимо, щоб він став яскравішим і барвистішим, подивіться, у нас на підлозі лежать пелюстки квітів. Усі вони різного кольору. Давайте зараз зберемо пелюстки й зробимо ось таку квітку (показую квіточку). Ви самі повинні вирішити, хто буде збирати пелюстки, а хто клеїти. Ви можете зробити це разом, головне, щоб пелюсток у квіточки було рівно сім і всі вони були різних кольорів. (Учасники пари товинні домовитися, хто буде збирати пелюстки, а хто наклеїть їх на основу. Вправа виконується під ліричну музику).
Рефлексія
- Яку квіточку хотіли зробити?
- Чи повторювали за іншими учасниками?
- Діти, чи дослухалися батьки до вашої думки?

Вправа «Загадай бажання» (10хв.)
Мета: формування вміння слухати іншого, наблизити до внутрішніх потреб і бажань дитини й дорослого, розвиток співпраці, визнання права дитини на вибір.
Тренер:
- Ну от наші квіточки готові, але ці квіточки не прості. Вони мають чарівну властивість - виконувати бажання. Кожна людина про щось мріє. Давайте зараз усі напишемо на пелюстках квітів свої бажання. Тільки як бути, адже пелюсток усього 7 і кожен з вас повинен загадати по 3 бажання, а що робити з останньою пелюсткою, хто буде писати бажання на ній? (Відповіді батьків та дітей. Вправа виконується під ліричну музику).
Рефлексія
- А зараз розкажіть, про що ви мрієте.
Тренер:
- Ось і добре, я думаю, ми багато дізналися одне про одного. Сподіваюся, що всі ваші бажання рано чи пізно здійсняться. У вас чудові мрії!

Руханка «Атоми - молекули» (5хв.)
Мета: сприяння психологічному та фізичному розвантаженню, активізація уваги, створення позитивної, комфортної атмосфери для подальшої спільної роботи.
Тренер:
- Уявіть, що всі ви атоми. Пам'ятайте, що атоми постійно хаотично рухаються і можуть об'єднуватися в молекули. Число атомів у молекулі може бути різним, а запорука стійкості молекули - це тісна взаємодія, зв'язок і переплетення всіх атомів усередині. За моєю командою «Атоми» ви починаєте рухатися, а за командою, наприклад, «Молекули по 3» ті атоми, що перебувають поруч, повинні швидко об'єднатися в одну молекулу: трьох атомів. Давайте спробуємо!
Рефлексія
- Як ви себе почуваєте?
- Чи вдалося з'єднатися в одній молекулі з тими, з ким хотіли?
- Що було найскладнішим? Чому?
- Чи стало вам комфортніше в нашій групі?
-Які ще враження від цієї вправи?

Вправа «Дзеркало» (5хв.)
Тренер:
- Кожна пара виконує завдання: почергово (протягом 2 хвилин) виконувати роль дзеркала, точно відтворюючи всі рухи та міміку партнера. Можливі варіанти: займаємось спортом, чистимо зуби, готуємо обід, танцюємо тощо.
Рефлексія
- Чи важко було виконувати рухи за партнером? Чому?
- Що відчували, коли обов'язково треба було повторювати рухи?
- Як вам хочеться вчинити в ситуації, коли ви змушені робити те, що вам не хочеться або чого ви не можете?

Вправа «Кулачок» (5хв.)
Мета: обговорити можливі стратегії поведінки в парній взаємодії; показати підхід з позиції сили не завжди спонукає людей до змін.
Тренер:
- Кожна пара виконує завдання: дитина повинна сильно стиснути кулак (неначе щось дуже важливе або приємне!), завдання для батьків - за 1 хвилину розімкнути кулак. Потім учасники міняються ролями. (Обов'язково попередити учаснику правила безпеки).
Рефлексія
- Які почуття відчували, коли до вас застосовували силу?
- Які почуття відчували, коли ваш кулачок намагалися розкрити умовляючи ласкою?
- Чи вдалося вам розкрити кулачок партнера? Яким способом? Чому обрали його?

- Який стан людини нагадує стиснутий кулачок?
- Чого чекає людина, коли переживає горе, образи?
- Як і де можна допомогти людині пережити неприємності?

Вправа «Герб сім ї'»(15хв.)
Тренер:
-Дайте відповідь на питання: «Що таке герб і хто має герби?»
Учасникам пропонується спільно створити герб сім'ї. Для цього треба виконати дані нижче завдання (слід пам'ятати, що в цьому випадку художня досконалість не має значення.)
• Зобразити дві речі, що ви робите добре або які ви любите;
• Зобразити місце, що є «ідеальним домом» (місцем відпочинку, затишку й душевного спокою);
• Записати девіз сім'ї: слоган, прислів'я, слова.
На завершення учасники за бажанням розповідають про свої герби.
Рєфлексія
- Що ви відчували, коли малювали герб?
- Що ви відчували, коли розповідали про нього?
- Чи легко було виконувати цю вправу?
- Про що довелося замислитися?
-Для чого ми виконували цю вправу?
Ви тримаєте в руках могутні обереги, джерела життєвої сили ваших родин - ваші герби.  Візьміть їх додому, нехай вони стануть новою реліквією вашої міцної, дружної сім'ї.

Вправа «Розфарбуй любов'ю» (5хв.)
Тренер:
- Для гарної взаємодії з людьми нам необхідна їхня любов і підтримка. Особливо яскраво ці почуття ми відчуваємо у своїй родині. Та як показати людині, що ви її любите? Чи самі розумієте, що інша людина вас любить? Станьте, будь ласка, в пари. Тепер просгягніть руки вперед і уявіть, що вони покриті прекрасним кольором любові. Який колір ви для себе виберете? Я пропоную вам зараз показати, як дуже ви любите одне одного. Для цього ви «розфарбуєте» одне одного кольорами любові, ніжності, доброти, поваги. А я вам зараз покажу, як це можна зробити. (Тренер підходить до кількох учасників і починає «розфарбовувати» - легкими коловими рухами рук проводити зверху вниз по тілу,  плечах, руках... Каже кожному, який колір для нього/неї обрав).
(Вправа виконується під ліричну музику).
Заплющте очі й зробіть три глибоких вдихи і видихи... Приготуйте свої долоньки для розфарбовування: потріть їх одна об одну. Відчуйте, як вони зігріваються. Подумайте про те, як багато любові у вашому серці... Тепер простягніть руки вперед. Відчуйте, як вони наповнилися енергією та теплом. Спрямуйте зі свого серця любов, нехай вона по руках потече в долоні, й наповніть їх.,. Відчуйте цю любов у своїх долонях... тепер ваші долоні починають «фарбуватися» у колір любові, добра, ніжності... А зараз розплющте очі. Той з вас двох, хто старший, першим починає «розфарбовувати» молодшого. Покладіть долоні на голову вашого партнера. Передайте йому свої лагідні, ніжні думки... Уявіть собі, що ви повністю покриваєте його обраним вами кольором любові й доброти. Почніть з голови й поступово спускайтеся нижче... «Розфарбовуйте» вуха, щоки, потилицю... Через плечі
опускайтеся по руках до долонь... Нарешті по ногах переходьте до колін і стоп... Назвіть колір, яким ви «розфарбовували». Тепер поміняйтесь ролями.
Рефлексія
- Що ви відчували, коли «розфарбовували» вас?
- Що ви відчували, коли «розфарбовували» партнера?
- Чи вдалося побачити колір, у який вас «розфарбовували»?
- Які ніжні та лагідні думки ви посилали партнеру?
- Що було важко в цій вправі?

III. РЕФЛЕКСІЯ/ПІДСУМОК
Вправа «Клубочок» (5хв.)
Мета: з'ясування вражень та емоційного стану учасників, створення позитивного емоційного фону.
Тренер:
- Сьогодні мені було дуже приємно бачити всіх вас, давайте візьмемо клубочок кожен, у кого він виявиться в руках, розповість, що йому сподобалося й запам'яталось найбільше на нашому тренінгу.
Я хочу подякувати вам усім. До побачення!

Список використаних джерел:
1. Від співпраці до примирення: посібник для лідерів громадянського суспільства За загальною редакцією Смирнова О. К. Автори-упорядники : Араджионі М. А., Бруновг- Калісецька І. В., Гусєв А. І., Терещенко І. Г, Тищенко Ю. А. - Київ: ПП «Золоті Ворота, 2015.
2. http://psiho-ped.ucoz.ru/load/treningi 
4. http://schoolint24.ru/psy/literature/fopel_k-kak_nauchit_detej_sotrudnichat_1.pdf
5. http://studopedia.ru/15_120438_vprava-znayomstvo-miy-gerb.html
6. http://tak-to-ent.net/load/189-1-0-2402

Категорія: Готуємось до батьківських зборів | Додав: (08.05.2018) | Автор: Грек Ірина Володимирівна
Переглядів: 25 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!