Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
З історії міста Києва. Н. Забіла «Старовинне місто»
Тема. З історії міста Києва. Н. Забіла «Старовинне місто» Мета. Ознайомити з історією виникнення і розвитку міста Києва, розширювати уявлення про історичне минуле, вдосконалювати навички осмисленого виразного читання; розвивати пізнавальні інтереси школярів; розвивати зв’язне мовлення; виховувати інтерес до історії рідної країни. Обладнання: пісня про Київ, фотографії з видами Києва Хід уроку I. Організація класу Приготуйтеся швиденько, станьте біля парт рівненько. Ми урок розпочинаємо, багато нового пізнаємо. II. Повідомлення теми і мети уроку - А нове нам зустрічається у цій історичній темі «Сторінки з історії» зустрічається на кожному кроці. Але на початку розглянемо план нашого уроку: 1. Перевірка домашнього завдання 2. Вивчення тексту Н. Забіли «Старовинне місто» а) Словникова робота б) Первинне читання в) Розбір прочитаного 3. Цікавинки про Київ 4. Перегляд фото з видами Києва 5. Підсумок уроку 6. Прослуховування пісні про Київ III. Перевірка домашнього завдання - Зачитайте рядки з твору «Ярослав Мудрий», як сказано про красу і велич стародавнього Києва. - Переставте рядки вірша так, щоб вийшли правильні строфи з твору «Ярослав Мудрий»: Тільки мир збере усе Не сваріться, жийте в згоді: Все по полю рознесе. А незгода, наче вітер Ви, державу зруйнувавши, Подастеся у світи. Йти до спільної мети, Як не будете всі разом. - Розкажіть стисло, як колись у людей, які хотіли мати якусь книгу, вона могла з'явитися ? - Як називалася перша історія України? (Найдавніша Літопись) IV. Повідомлення теми уроку - Так ви прочитали ці рядкипро давнє місто Київ – столицю нашої незалежної держави. Адже Київ – відомий в світі, каштани в ньому квітнуть. Будинки там високі, Дніпро тече широкий. Ворота Золотії стоять, мов чародії. Віддавна – це столиця, столиця-білолиця. а) Слово вчителя Але не відразу Київ стояв з Золотими Воротами, з високими будинками, він пройшов довгий шлях становлення, це дуже-дуже древнє місто. І саме з Києва почала утворюватися наша держава Україна. Як самец е сталося, ми сьогодні познайомимося, прочитавши текст Наталі Забіли «Старовинне місто». Але, щоб зрозуміти його ми познайомимося зі значенням деяких слів. б) Словникова робота (Зі скриньки дістають слова – на столі відшукують їх значення). У скринці слова: фунікулер, незайманий, терем, ремісник, крам, узвіз, ущент, собор, гавань – на дошці діти прикріплюють їх значення (крутий підйом; остаточно, без залишку; головна церква міста; частина моря, річки, зручна для стояння суден; невелика залізниця для перевезення пасажирів на підйомах і спусках; первісний, дикий; високий будинок у вигляді башти; майстер; повар ) V. Робота над текстом 1. Первинне читання вчителем. Завдання перед читанням: як виникла назва Київ? Вчитель починає читати, діти продовжують, а потім відповідають на запитання. 2. Розбір прочитаного - Знайдіть уривок, в якому описаний стародавній Київ - Які князі згадуються у тексті? - Знайдіть і продовжіть речення (Вчитель починає читати речення, а діти продовжують) - А зараз ми побачимо, хто з вас був найуважнішим. Перегляньте швиденько текст і скажіть скільки назв вулиць згадується в тексті. (4 – Хрещатик, Гончарна, Дігтярна, Кожум'яцька) - А річок? (3 – Дніпро, Либідь і Почайна) 3. Цікавинки про Київ (Повідомлення дітей) - Місто Київ роозташоване на півночі України по обидва боки Дніпра; - Площа Києва близько 830 кв. км; - Найбільше у Києві росте каштанів; - Київ є найбільшим культурним центром країни: тут функціонують 31 театр, 35 музеїв, 142 бібліотеки; - А ще тут є Свято-Успенська Києво-Печерська Лавра, Михайлівський Золотоверхий Собор, Володимирський собор, Андріївська церква. - Після Великої Вітчизняної війни місто Київ стало містом-героєм VI. Підсумок уроку
Гра «Закінчи речення»: - Засновниками Києва Були … (Кий, Щек та Хорив) - Головна вулиця Києва - … (Хрещатик) - Місто Київ розташоване на берегах річки … (Дніпро) - Символом Києва є дерево … (каштан) Багато поетів оспівали наш древній Київ у своїх віршах. До цих віршів композитори написали музику. І на завершення уроку послухайте пісню «Про Київ» | |
Переглядів: 1856 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |