З усмішкою про шкільне життя - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

З усмішкою про шкільне життя

Заленська Валентина Євгенівна, вчитель – методист, вчитель початкових класів Умаського навчально – виховного комплексу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня №7 – колегіум

Урок читання в 4 класі

Тема. З усмішкою про шкільне життя.

Матеріал уроку. Веселинки: «Однаково думають», «Куди поспішати», «Що було до телевізора?». Грицько Бойко. «Хто чим хвалиться?». Петро Бондарчук. «Малюю сонце».

Мета. Ознайомити учнів з прийомами комічного, смішного у віршах; розвивати на основі різних видів читання навички швидкого та виразного читання; розвивати уяву, фантазію; формувати уміння аналізувати віршовані твори; виховувати почуття гумору і вміння ним користуватися.

Обладнання: картки для гри, костюми для інсценізацій, квіти для запису: «Що я очікую?».

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

                                                                 Хід уроку

І Організація класу.

1. Вітання присутніх.

 – Діти, привітайтеся з гостями. Усміхніться до мене, подаруйте усмішку один одному, гостям. І з гарним настроєм почнемо урок.

2. Учні читають вірші.

1) Я всміхнуся сонечку:

   - Здрастуй, золоте!

2) Я всміхнуся квіточці:

    - Хай вона цвіте!

3) Я всміхнуся дощику:

    - Лийся, мов з відра!

4) Друзям усміхнуся:

    - Зичу їм добра!

3. Учитель.

- Усмішка може зігріти інших своїм теплом, покращити настрій. Даруйте свою усмішку частіше людям і вам буде добре на серці.

- Ну що ж, не гаймо часу, поспішаймо, урок скоріш розпочинаймо!

   ІІ Повідомлення теми уроку.

1. Відгадайте ребус і ви дізнаєтеся, яка тема уроку.

 

 

 

1.

 

 

 

Ж

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

Р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

Т

 

 

 

 

 

 1) Жвавий, спритний і вертючий,

    Знають в річці всі – колючий. (Йорж)

2) Хтось у лузі біля річки

    Погубив барвисті стрічки.

    Дощик вгледів, підібрав,

    Небеса підперезав.  (Веселка)

 3) Зачепивсь вагон за дріт.

    Їду, їду, вдалеч – світ!

    Їду, їду, не трясу.

    Гей, сідайте, підвезу. (Трамвай)

4) Зрілі вишні у садку,

    І синички у ліску,

  Теплі дні, барвисті квіти

  Нам дарує щедре… (літо).

  • Підберіть до слова жарт синоніми. (Жарт, гумор, посмішка, сміх, смішинка.)
  • Отже, урок ми присвячуємо жарту та гумору.
  • А що означає слово гумор? Давайте звернемося до «Бюро довідок». (Гумор – 1) доброзичливе – глузливе ставлення до чогось, спрямоване на викриття недоліків;
  • 2) внутрішній психічний стан, настрій;
  • 3) художній прийом у творах літератури і мистецтва.)
  • 2. – Сьогодні ми працюємо під дивизом:

«Я веселий, добрий сміх,

мене вистачить на всіх».

3. Інтерактивна вправа «Очікування».

(Приготовлені заздалегідь квіти,  роздаються дітям, на яких вони записуватимуть свої очікування.)

  • Чого ви очікуєте від цього уроку? Напишіть на квіточці свої очікування. Ми складемо із квітів букет. Наприкінці уроку ми повернемося до ваших очікувань та порівняємо їх із темою, що ви отримали.

ІІІ Підготовка до сприймання нового матеріалу.

                                    Розчитування.

1. Вправа «Хихотушки».

- Хихотушки голосно і чітко хихотали:

«Ха – ха - ха!

Хо – хо - хо!

Ху – ху – ху!

Хи – хи – хи!

Хі – хі - хі!

Хе – хе – хе!

Хім – хім – хім!

Ох і смішно нам усім!»

2. Читання, чітко вимовляючи слова жартівливої пісні «Грицю, Грицю, до роботи!».

- Грицю, Грицю, до роботи!

- В Гриця порвані чоботи…

- Грицю, Грицю, до телят!

- В Гриця ніженьки болять…

- Грицю, Грицю, молотити!

- Гриць нездужає робити…

- Грицю, Грицю, рубай дров!

- Кахи –кахи! Нездоров…

- Грицю, Грицю, роби хліб!

- Кахи-Кахи! Щось охрип…

- Грицю, Грицю, іди їсти!

- Ой, чекайте, де б тут сісти!

(Спочатку вірш прочитати мовчки, потім вголос і в особах.)

  • Чому Гриць відмовлявся виконувати просьби?
  • А яка ж ця пісня? (Жартівлива).
  • А для чого люди складають такі жарти? (Щоб посміятися над поганими звичками, лінню.)
  • Людина, почувши такий вірш чи пісню, починає замислюватися над своїми вчинками. Якою б засмученою чи стомленою не була людина, але почувши дотепний жарт, - посміхається.
  •  А хочете дізнатися, звідки з`являються жарти?
  • Слухайте! (Інсценізація казки.)

Під горбочком, над рікою

Хатка вкрита лободою.

У пучечках із-під стріхи

Виглядають сльози, сміх.

Небагата і невбога,

Зіллям встелена підлога.

Стіни вбрані в рушнички,

На стрічках висять смішки…

Три бабусі в цій хатинці

Цілий день печуть гостинці.

Незвичайні бабці ці –

Варять жарти в казанці.

(Під музику вибігають бабусі, танцюють, виконують відповідні рухи.)

Все, що є, чого не мають,

У макітрі розтирають.

 Що було і не було,

Щоб кипіло і гуло:

Трохи сміху, трохи сліз,

Та щоб віршик теж уліз.

Хлюпнуть пісню з казанця,

Пучку світла з каганця,

Додадуть смішків за смаком,

Та посиплють зверху маком.

Розкладуть у баночки,

Там підходять жарточки.

 Щоб смішним запахло духом,

Топлять піч кульбабок пухом.

Як приходить темна ніч,

Ставлять страву цю у піч.

(Бабусі забирають казанок, уходять.)

Учитель.

  • А тепер давайте подивимось, що з цього вийшло.

Жартівливий дух цієї справи вийшов з чарівної пекарні, розлетівся по всьому світу, долетів до нашого класу. Сміх допомагає людям жити. Він додає настрою, допомагає у житті побачити багато світлого, радісного, стати добрішим. Подивіться з радістю навколо себе і ви побачити багато веселого.

Українську мову сміливо можна назвати скарбницею народного гумору. Попри всі негаразди, ми знаходимо час для дружнього розіграшу. Гуморески, анекдоти, частівки, смішинки виникали повсякчас. Сьогодні ми ознайомимося із жартами про дітей і веселими віршами українських поетів Грицька Бойка та Петра Бондарчука.

IV Опрацювання веселинок: «Однаково думають.», «Куди поспішати?», «Що було до телевізора?».

1. Діти самостійно читають веселинки, визначають дійових осіб.

2. Конкурс на кращого читця – декламатора веселинок.

V Опрацювання вірша Г.Бойка «Хто чим хвалиться.»

1. Виразне читання вірша учителем.

- Хто дійові особи вірша?

- У якому класі навчалися діти?

- Де діти сперечалися?

- Скільки учнів брали участь у суперечці?

  • Про що була суперечка?
  • Яка відповідь вам видалася найсмішною?
  • Над чим сміється автор у вірші?

2. Повторне читання вірша дітьми.

3. Вправи на вдосконалення техніки читання.

А) Знайдіть риму, доберіть свою. Така (дзвінка), поличку (перекличку), урок (дзвінок), піднімаю (вибігаю).

Б) Знайдіть найкоротше і найдовше речення. Найдовше речення прочитайте на одному диханні.

4. Технологія «Дерево рішень».

(Вибрати дві команди і капітанів. Дати завдання капітанам.)

  • У вас на столах лежать смужки сірого і білого кольорів. Оцініть учинки героїв, яких ви оберете і запишіть на білих смужках позитивні моменти в поведінці героя. А на сірих негативні.

Експертна група (решта учнів) отримує в конверті завдання і виконує його.

Завдання.

Які рекомендації ви дали б героєві, якого обрав ваш капітан? Запишіть кожному рекомендацію на окремій смужці. (Учитель розміщує смужки на дошці.)

  • Я сподіваюсь, що учасники нашого ток – шоу в подібній ситуації скористається порадами експертів.

5. Виразне читання вірша в особах.

VI Фізкультхвилинка.

(Проказування вірша з імітацією відповідних ріхів.)

Поросятко з ранку встало, потягнулось.

В різні боки повернулось,

Потім весело всміхнулось.

Кругом себе обернулось.

Та й побігло до води.

  • Хрю! Хрю! Хрю!
  •   Хрю! Хрю! Хрю!

Дуже митися люблю.

VII Розгляд картини Е. Камінської «Моя сестричка».

1. Опис картини із запитаннями підручника.

2. Робота в парах. (Творче завдання.)

- Дофантазуйте побачене на картинах: дайте ім’я дівчинці, кличку песику. Хто їх малював? Скільки років художниці?

VIII Опрацювання вірша П.Бондарчука «Малюю сонце».

1.Виразне читання вірша учителем.

- Хто малював сонце?

- Чому хлопчик саме сонце малює?

2. Словникова робота.

- Прочитайте слова: 1) спочатку повільно; 2) швидше; 3) на одному диханні.

малюю                              зима                             довік

малюй                              золоте                          ластовиння

малюнок                          зазирнув                      пригрів

мур                                здорово                        владар

  • Прочитайте усі іменники, а тоді – дієслова.
  • Яке слово зайве у першому стовпчику? Чому?
  • Яке значення має слово мур? (Висока кам`яна або цегляна стіна чи загорожа.)
  • Знайдіть синеними до слів: володар, заглянуть, картинка.
  • Як зрозуміти слово довік? (Назавжди.)

3. Мовчазне читання вірша учнями.

4. Вибіркове читання.

        - Прочитайте опис сонця на малюнку.

        - Кому малюнок не сподобався? Чому?

        - А кому малюнок сподобався?

        - Що у вірші вам видалося незвичайним?

        - Який настрій викликає цей вірш?

5. Читання вірша з лінійкою.

(Учні читають вірш, напівприкриваючи букви лінійкою)

6. Робота над виразністю читання вірша.

ІХ Робота в групах з додатковою літературою. (Підбір матеріалу даний заздалегідь).

І група.

Читає смішинки – веселики.

ІІ група.

Гра «Пантоміма» на тему: «У шкільній їдальні».

ІІІ група.

Рольова гра «Веселі історії».

IV група.

Складають твори – смішинки.

Х Підсумок уроку.

  • Які твори із прочитаних гумористичні, а які – веселі?
  • З яким настроєм ви читали ці твори?
  • Прочитайте на квітах свої очікування, сподівання від уроку. Чи справдилися вони?
  • Усміхайтесь частіше. Даруйте посмішки один одному і тоді жити будете з хорошим настроєм.

Хай сміх живе,

Хай сміх іскриться,

Хай звеселяє сміх усіх.

І усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День всім вам веселим буде.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (08.11.2015) | Автор: Заленська Валентина Євгенівна
Переглядів: 810 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!