Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Загальне поняття про прислівник
Хмельницьке навчально – виховне об’єднання № 28 Урок української мови в 4 класі Вчитель: Глушман Валентина Дмитрівна Тема: Загальне поняття про прислівник Мета: - ознайомити учнів з основними ознаками прислівника; - вчити дітей розпізнавати прислівники серед інших частин мови; - показати роль прислівників у мові; - збагачувати мовлення дітей; - повторити і закріпити знання дітей про частини мови; - виховувати любов до природи рідного краю. Обладнання:таблиця по темі, ребуси, квіти із паперу, хмаринка, сонечко, картки. ХІД УРОКУ І. Організація учнів до уроку. Вже дзвінок сигнал нам дав Працювати час настав. Тож і ми часу не гаймо Наш урок розпочинаймо. ІІ. Повторення вивченого матеріалу. 1. Робота над загадкою: Роботящу вдачу має Землю рястом засіває, Заквітчає яр, і поле, Принесе у ліс обнову. Відгадали, хто вона? Ну, звичайно, це... (весна) - Які ознаки весни ви знаєте? - Так, приходить весна, приносить нам тепло, все оживає: розпускаються дерева, розцвітають квіти. І все це залежить від того, скільки свого тепла пошле нам сонечко. Квіти, коли їм холодно, чи йде дощ, а також: ввечері стуляють свої пелюстки. - Але що ж це трапилося з нашими квіточками? - Та це Хмаринка затулила Сонечко і сказала: Можливо сонце й буде Сьогодні ще світити, Якщо усі мої завдання Ви зможете зробити. - Ну, що ж спробуємо допомогти квіточкам? - Чи знаєте ви таємниці дієслова і які саме, на відміну від інших частин мови? - змінюються за часами; - змінюються за родами в минулому часі, - змінюються за особами в теперішньому часі; - визначаємо дієвідміну; - визначаємо завершену і незавершену дію. - А як вимовляються і пишуться дієслова із часткою - ся? шся - [с' : а] ться - [ц' : а] - Хмаринка задоволена вашими відповідями і відкриває трішечки Сонечка - і розпускається квіточка. Але тут же Хмаринці знову стало цікаво, чи вмієте ви працювати завзято. Для цього вона пропонує виконати завдання за вибором. 1. Вставити пропущені дієслова, 1. Вставити пропущені закінчення і щоб вийшло прислів'я. визначити дієвідміну. З ким…, від того …. Він зустріча...я, труд...я, Грамоті... - завжди.... Тяжко там..., де діло.... віта...яг запізн...я; Мудрим ніхто..., а.... ти одяга...я, вч...я, поверта...я, смі...я. поведе [с': а], набере [с': а], вчи [ц': а], пригоди [ц': а], живе [ц': а], не роби [ц': а], не родив [с' а], навчив [с' а]. - Ви так гарно справилися із завданням, одержали хороші оцінки, що від сонячного проміння розпустилося аж 2 квіточки. Ну що ж крокуємо далі. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Підготовка до вивчення нового матеріалу. Повторення про частини мови. Сьогодні Хмаринка пропонує нам зустріч ще з однією частиною мови. Але спочатку гостя хоче подивитися, які частини мови ви вже знаєте. Тому на сьогоднішньому уроці ми їх повторимо. Я показуватиму назву, а ви наводите лише приклади. 2. Пояснення нового матеріалу. а) На останній пелюсточці заховані слова — незнайомці. Якщо ви зможете їх відшукати, то Хмаринка ще трішки дозволить Сонечку виглянути. Послухайте тексти: Повіяв легенький вітерець. Зранку повіяв легенький вітерець. Лопотіли осички. Угорі лопотіли осички. Похитувалася папороть. Внизу поважно похитувалась папороть. - В якому з текстів повніше змальовано картину природи? - Які слова допомогли краще уявити ранок в лісі? Прочитайте: зранку, угорі, внизу, поважно. - На які питання відповідають ці слова? - Хто знає, яка це частина мови? - Отже, слова: зранку, угорі, внизу, повалено - прислівники. Хмаринка дуже рада за вас, діти, і відкриває ще частинку сонечка. б) Інтерактивна вправа «Пошуки людського скарбу» Для груп готуються картки із записом прислівників, в яких треба вставити пропущені букви та пояснити їх правопис. Пошуки людського скарбу Знайди когось. Хто може вставити пропущені літери і пояснити….. В . ечері Щоден . о Попер . ду На пам'ять С . огодні - Яка роль прислівників у мові? - Послухайте вірш Л.Лужецької і тоді, можливо, зможете дати відповідь на запитання. Ознаку дії називає, А також місце, час, причину Цієї дії визначає. І кожен цю частину знає. Бо це — прислівник — всім відомий Незмінна ця частина мови. На запитання як? коли? Готова всім відповісти. Прислівників багато в мові, І всі яскраві, всі чудові! А щоб здобути знань основи, Вивчімо цю частину мови! - То яка ж роль прислівників у мові? (Вони виражають ознаку дії і вказують де або коли ця дія відбувалася). - Без прислівників не обходиться наше мовлення, ми вживаємо їх повсякчас, і ви ще раз переконаєтесь в цьому, попрацювавши над правилом та вправами. 3. Робота над правилом (парна робота ) - Що означає прислівник? - Яка це частина мови? - На які питання відповідає? - Наведіть приклади (парами). З якою частиною мови зв'язаний в реченні? IV. Фізкультхвилинка - Діти, подивіться, в нас знову розкрилася квіточка. Вона пропонує вас самим порадувати сонечко, і трішки відпочити. - Чи знаєте ви пісеньку про сонечко? Яку? «Вийди, вийди, сонечко» - Сонечку дуже сподобалась ваша пісенька і воно радо допомогло розкритись ще одній квіточці. V. Робота з підручником. - Хмаринка хоче дізнатися чи вмієте ви працювати з підручником. а) Вправа 157 - з коментуванням. - Прочитайте, що потрібно зробити у вправі. б) Вправа 158. Робота над словниковими словами. - На які питання відповідають ці слова? - Яка це частина мови? - Запам'ятайте! Ці слова - прислівники і вони завжди пишуться разом. - Які ще словникові слова - прислівники ви знаєте? в) Вправа 160. - Завдання. Списати 1-й абзац. г) Гра „Знайди стежку додому" ( робота в групах ) - Розподілити прислівники за питаннями: як? де? коли? куди? Вчора, вперед, напам'ять, зліва, щотижня, вдома, навесні, наверх, вдалині, насухо, вранці, додому. д) Розгадування ребусів. - За хорошу працю та старанність на уроці Хмаринка дарує вам кілька ребусів і хоче знати, які ви кмітливі та розсудливі діти. VI. Узагальнення знань учнів. - Вибірковий диктант. - Останнє завдання: розгадайте загадки і виберіть лише прислівники. 1) Він маленький, він біленький, Має ніженьку тоненьку. З ним легенько вітер грає, Все гойдає, колихає, Сповіщає рідний край: - Гей, весна прийшла! Стрічай! (Підсніжник) 2) Я найперша квітка в гаю, Синім цвітом зацвітаю. Відгадайте, що за квітка, Бо мене не стане влітку! (Пролісок) 3)Стоїть тоненький стовпчик, Наче риска, а зверху - білих ліхтариків низка. (Конвалія) 4) Маю п'ять пелюсток І напівкруглий зелений листочок. А серединка у мене жовтенька, Личко не кругле, а трохи довгеньке. Квітка я ніжна, низенька, дрібна, А як запахну - одразу приходить весна. (Фіалка) VII. Підсумок уроку.
- То з якою частиною мови ми сьогодні познайомились? - Що ви про нього знаєте? - Ось і розквітли всі квіточки. І Хмара безсила перед знаннями: Молодці, мої малята. Мої хлопчики й дівчата. І Дмитро, і Юля і Аліна теж Радості немає меж! Працювали добре ви, Врятували квіти від біди. - Хмаринка бачить, що ви гарно справилися з усіма завданнями, щиро вам дякує, дарує вам чудову галявину із різнокольорових квітів і прощається з вами, тому що спішить до інших хмаринок, які вже зачекалися на неї, щоб потім знову повернутися до вас теплим весняним дощиком. | |
Переглядів: 1884 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |