Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Закріплення та узагальнення знань учнів про іменник
ТЕМА. Закріплення та узагальнення знань учнів про іменник.
Мета. Узагальнювати і систематизувати знання учнів з теми «Іменник»; удосконалювати уміння знаходити іменники в реченні, визначати їх рід, число; розвивати аналітико-синтетичні вміння, пам'ять, навички само-
контролю ; виховувати інтерес до навчання, потребу у поглибленні своїх знань.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань учнів.

Хід уроку
 
1. Організація класу.
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Із гостями привітайтесь: «Добрий, день!»

2. Повідомлення теми уроку. Очікування.
- Протягом кількох останніх уроків ми поповнювали знаннями нашу скриню знань. Зібрані у скрині знання перетворилися у коштовне каміння. Але декілька камінців залишились безбарвними. Щоб вони засяяли різними барвами, нам потрібно повторити вивчене на попередніх уроках і виконати завдання чарівної скрині.
- Отже, про яку частину мови йтиметься на уроці?
- Так, сьогодні ми узагальнимо знання про іменник
- У вас на партах є ось такі камінчики. Запишіть на них рекламу нашого уроку – яким ви хочете бачити наш урок.

3. Закріплення вивченого про іменник
3.1. Хвилинка каліграфії

- Давайте ж спробуємо розфарбувати перший камінчик. Для цього нам потрібно відгадати загадку.
На уроках, в книжці, в школі
Почерпнеш ти їх доволі.
І назавжди у житті
Стануть друзями тобі. (знання)
- А зараз сядьте рівненько, нахиліть зошит і запишіть каліграфічно з’єднання букв і слово «знання».
- Попрацюємо у парах! На картці у вас є прислів’я, до якого потрібно дібрати кінцівку. Складіть речення і каліграфічно запишіть його у зошит. (Діти зачитують утворені прислів’я)
- Як ви думаєте, якого кольору знання? І наш камінчик теж не має певного кольору. Він переливається всіма барвами веселки. Ті, хто справився з каліграфічною хвилинкою, отримайте монетку.
3.2. Бліц-опитування (метод «Асоціативний кущ»)
- Скриня пропонує заповнити схему, щоб наступний камінчик став яскравим.
- Яка частина мови називається іменником?
- З чим у вас асоціюється іменник ? (на дошці складається схема: іменник - рід - число - власні і загальні назви - назви істот і неістот)
- Давайте ж пригадаємо які знання зберігає скриня.
3.3. Повторення вивченого про число і рід іменників
- Якого роду бувають іменники?
- Які слова допомагають визначити рід іменників?
Вправа «Решето»
- У кожному рядку знайдіть зайве слово. Доведіть свою думку
- Запишіть ці слова, визначте їх рід і позначте закінчення. (Взаємоперевірка)
- У якому слові не змогли визначити рід? Чому? Отримайте монетки за правильно виконане завдання.
- Скільки чисел мають іменники? Назвіть їх.
- Погляньте на екран. Назвіть предмети зображені на ньому. Назвіть іменники вжиті в однині. …. У множині. Запишіть ці слова, змінивши їх число. (Учень зачитує виконане завдання)
- Ті, хто виконав завдання правильно, отримайте монетку. Погляньте, наш камінчик став кольоровим.
3.4. Повторення вивченого про власні і загальні назви.
- Якого кольору набув наш камінчик? Утворіть від слова зелений іменник. Це власна чи загальна назва?
- Які іменники відносяться до власних?
- З якої букви пишуться власні іменники?
- Діти, в яких на партах є жовта картка, записують у зошити текст, поданий на картці, і підкреслюють власні назви. Решта виправте помилки, допущені у записі на екрані. Отримані словосполучення запишіть у зошит.
(Перевірка: діти, які працювали з картками, звіряються із записами на звороті, решта звіряються із записом на екрані)
- Ось і ще один камінець став кольоровим. А діти, які не допустили помилок під час виконання завдання, отримують ще по одній монетці.
3.5. Повторення вивченого про назви істот і неістот.
- Давайте знову зазирнемо до нашої скрині.
- Пригадайте, на яке питання відповідають іменники-назви істот? … назви неістот?
Гра «Пильне око» (робота у парах)
- Погляньте на картинку і запишіть якомога більше іменників.
- Назвіть серед записаних слів іменники назви істот. Доведіть свою думку.
- На які питання відповідають іменники-назви неістот?
- Зачитайте записані іменники-назви неістот.
- Дякую, ви допомогли розфарбувати ще один камінець
- Ті діти, які записали більше 4 іменників, отримайте монетку.
3.6. Повторення вивченого про роль іменників у реченні.
Робота з анаграмами. (слайд)
- Погляньте, які цікаві слова лежали у нашій скриньці. Давайте їх прочитаємо.

итачянн (читання)
ченьу (учень)
ерокадй (крейда)
ошдак (дошка)
окур (урок)

— Спробуйте об’єднати ці слова у речення. Запишіть речення. Знайдіть у реченні іменники, вкажіть частину мови над словами. Підкресліть головні і другорядні члени речення. Яким членом речення може бути іменник? Розберіть іменник як частину мови ( 1 варіант – учень, 2 варіант – крейдою). (2 учні працюють на дошці)
- Діти, які справились із завданням без помилок, отримайте ще одну монетку.
- Ось і останній камінець став кольоровим.
4. Підсумок уроку.
- Ось і закінчується наш урок. Сьогодні ви активно працювали, давали чіткі правильні відповіді і поповнили нашу скриню знань коштовними камінцями. А ви змогли отримати нові монетки. На партах у вас є табличка, за якою можна обміняти свої монетки на бали.
- А зараз погляньте на свої камінці, якщо ваші очікування здійснились, прикріпіть камінці на дошку.
5. Завдання додому.
Завдання додому у вас записані на картках. Оберіть ту картку із завданням, яке вам до снаги і виконайте його вдома.

Автор: Багмет Тетяна Володимирівна, вчитель початкових класів ЗОШ № 4 м. Хмельницького
Категорія: Уроки | Додав: Філософ (14.02.2014) | Автор: Багмет Тетяна Володимирівна E
Переглядів: 1316 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!