Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Закріплення та узагальнення знань учнів про іменник
ТЕМА. Закріплення та узагальнення знань учнів про іменник. Мета. Узагальнювати і систематизувати знання учнів з теми «Іменник»; удосконалювати уміння знаходити іменники в реченні, визначати їх рід, число; розвивати аналітико-синтетичні вміння, пам'ять, навички само- контролю ; виховувати інтерес до навчання, потребу у поглибленні своїх знань. Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань учнів. Хід уроку 1. Організація класу. Встаньте, діти, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько. Посміхніться ви до мене, Посміхніться і до себе, Із гостями привітайтесь: «Добрий, день!» 2. Повідомлення теми уроку. Очікування. - Протягом кількох останніх уроків ми поповнювали знаннями нашу скриню знань. Зібрані у скрині знання перетворилися у коштовне каміння. Але декілька камінців залишились безбарвними. Щоб вони засяяли різними барвами, нам потрібно повторити вивчене на попередніх уроках і виконати завдання чарівної скрині. - Отже, про яку частину мови йтиметься на уроці? - Так, сьогодні ми узагальнимо знання про іменник - У вас на партах є ось такі камінчики. Запишіть на них рекламу нашого уроку – яким ви хочете бачити наш урок. 3. Закріплення вивченого про іменник
3.1. Хвилинка каліграфії - Давайте ж спробуємо розфарбувати перший камінчик. Для цього нам потрібно відгадати загадку. На уроках, в книжці, в школі Почерпнеш ти їх доволі. І назавжди у житті Стануть друзями тобі. (знання) - А зараз сядьте рівненько, нахиліть зошит і запишіть каліграфічно з’єднання букв і слово «знання». - Попрацюємо у парах! На картці у вас є прислів’я, до якого потрібно дібрати кінцівку. Складіть речення і каліграфічно запишіть його у зошит. (Діти зачитують утворені прислів’я) - Як ви думаєте, якого кольору знання? І наш камінчик теж не має певного кольору. Він переливається всіма барвами веселки. Ті, хто справився з каліграфічною хвилинкою, отримайте монетку. 3.2. Бліц-опитування (метод «Асоціативний кущ») - Скриня пропонує заповнити схему, щоб наступний камінчик став яскравим. - Яка частина мови називається іменником? - З чим у вас асоціюється іменник ? (на дошці складається схема: іменник - рід - число - власні і загальні назви - назви істот і неістот) - Давайте ж пригадаємо які знання зберігає скриня. 3.3. Повторення вивченого про число і рід іменників - Якого роду бувають іменники? - Які слова допомагають визначити рід іменників? Вправа «Решето» - У кожному рядку знайдіть зайве слово. Доведіть свою думку - Запишіть ці слова, визначте їх рід і позначте закінчення. (Взаємоперевірка) - У якому слові не змогли визначити рід? Чому? Отримайте монетки за правильно виконане завдання. - Скільки чисел мають іменники? Назвіть їх. - Погляньте на екран. Назвіть предмети зображені на ньому. Назвіть іменники вжиті в однині. …. У множині. Запишіть ці слова, змінивши їх число. (Учень зачитує виконане завдання) - Ті, хто виконав завдання правильно, отримайте монетку. Погляньте, наш камінчик став кольоровим. 3.4. Повторення вивченого про власні і загальні назви. - Якого кольору набув наш камінчик? Утворіть від слова зелений іменник. Це власна чи загальна назва? - Які іменники відносяться до власних? - З якої букви пишуться власні іменники? - Діти, в яких на партах є жовта картка, записують у зошити текст, поданий на картці, і підкреслюють власні назви. Решта виправте помилки, допущені у записі на екрані. Отримані словосполучення запишіть у зошит. (Перевірка: діти, які працювали з картками, звіряються із записами на звороті, решта звіряються із записом на екрані) - Ось і ще один камінець став кольоровим. А діти, які не допустили помилок під час виконання завдання, отримують ще по одній монетці. 3.5. Повторення вивченого про назви істот і неістот. - Давайте знову зазирнемо до нашої скрині. - Пригадайте, на яке питання відповідають іменники-назви істот? … назви неістот? Гра «Пильне око» (робота у парах) - Погляньте на картинку і запишіть якомога більше іменників. - Назвіть серед записаних слів іменники назви істот. Доведіть свою думку. - На які питання відповідають іменники-назви неістот? - Зачитайте записані іменники-назви неістот. - Дякую, ви допомогли розфарбувати ще один камінець - Ті діти, які записали більше 4 іменників, отримайте монетку. 3.6. Повторення вивченого про роль іменників у реченні. Робота з анаграмами. (слайд) - Погляньте, які цікаві слова лежали у нашій скриньці. Давайте їх прочитаємо. итачянн (читання) ченьу (учень) ерокадй (крейда) ошдак (дошка) окур (урок) — Спробуйте об’єднати ці слова у речення. Запишіть речення. Знайдіть у реченні іменники, вкажіть частину мови над словами. Підкресліть головні і другорядні члени речення. Яким членом речення може бути іменник? Розберіть іменник як частину мови ( 1 варіант – учень, 2 варіант – крейдою). (2 учні працюють на дошці) - Діти, які справились із завданням без помилок, отримайте ще одну монетку. - Ось і останній камінець став кольоровим. 4. Підсумок уроку. - Ось і закінчується наш урок. Сьогодні ви активно працювали, давали чіткі правильні відповіді і поповнили нашу скриню знань коштовними камінцями. А ви змогли отримати нові монетки. На партах у вас є табличка, за якою можна обміняти свої монетки на бали. - А зараз погляньте на свої камінці, якщо ваші очікування здійснились, прикріпіть камінці на дошку. 5. Завдання додому. Завдання додому у вас записані на картках. Оберіть ту картку із завданням, яке вам до снаги і виконайте його вдома. Автор: Багмет Тетяна Володимирівна, вчитель початкових класів ЗОШ № 4 м. Хмельницького | |
Переглядів: 1316 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |